• Fri 13 Aug 2021 09:43
    13220 visningar
    155 svar
    155
    13220

    Ruvare augusti 2021

    Hej alla, undrar om det är fler här som håller på ruvar just nu så kan vi stötta och bolla med varandra. Jag har fått en blastocyst tillbaka den 9/8 så om vi knte räknar insättnings dagen så är jag på ruvardag 4. Känner inget speciellt förutom idag hade jag mensvärk i några timmar men sen gick det över och innan har jag haft lite stickningar. Hur går det för er som ruvar just nu?

  • Svar på tråden Ruvare augusti 2021
  • Fri 13 Aug 2021 12:34
    #1

    Hej!

    Jag är på rd 8. Har inte direkt haft några symtom hittills.. Fick feber dagen efter insättning som varade i ett halvt dygn.

    Kände av lite svaga stickningar på dag 2-3 ungefär, i några sekunder bara.

    Och igår var jag lite uppblåst och spänd i magen och molvärken började. Även idag känner jag av lite lätt mensvärk. Bim är i helgen så vara mensen som är påväg..

  • Fri 13 Aug 2021 13:57
    #2
    Truuly skrev 2021-08-13 12:34:56 följande:

    Hej!

    Jag är på rd 8. Har inte direkt haft några symtom hittills.. Fick feber dagen efter insättning som varade i ett halvt dygn.

    Kände av lite svaga stickningar på dag 2-3 ungefär, i några sekunder bara.

    Och igår var jag lite uppblåst och spänd i magen och molvärken började. Även idag känner jag av lite lätt mensvärk. Bim är i helgen så vara mensen som är påväg..


    Du har inte tjuvtestat innan? Samma har, har beräknad mens till helgen men håller tummarna för oss att vi inte får mens :)
  • Fri 13 Aug 2021 15:10
    #3
    1jasminar skrev 2021-08-13 13:57:31 följande:

    Du har inte tjuvtestat innan? Samma har, har beräknad mens till helgen men håller tummarna för oss att vi inte får mens :)


    Nej inte än. Jag är nog ingen testare haha. Under 2,5 år som vi försökt har jag nog testat max 5 ggr. Tycker det känns så jobbigt med negativa test. Lever på hoppet tills mensen kommer ;) Men förra gången jag ruvade testade jag på rd 10. När ska du testa?:)

    Verkligen! Gjorde du ET eller FET? Jag gjorde ostim.fet.
  • Fri 13 Aug 2021 15:45
    #4
    Truuly skrev 2021-08-13 15:10:39 följande:

    Nej inte än. Jag är nog ingen testare haha. Under 2,5 år som vi försökt har jag nog testat max 5 ggr. Tycker det känns så jobbigt med negativa test. Lever på hoppet tills mensen kommer ;) Men förra gången jag ruvade testade jag på rd 10. När ska du testa?:)

    Verkligen! Gjorde du ET eller FET? Jag gjorde ostim.fet.


    Ja men du har helt rätt , man blir bara besviken.. Jag ska testa 24/8 så det är väldigt länge kvar.. Testade idag bara av rent nyfikenhet, det var negativ i alla fall.. Jag gjorde också en FET ostimilerad. Det är första ivf så jag har inte så höga förhoppningar, sannolikheten att musslyckas är ändå hög :/
  • Fri 13 Aug 2021 16:09
    #5
    1jasminar skrev 2021-08-13 15:45:25 följande:

    Ja men du har helt rätt , man blir bara besviken.. Jag ska testa 24/8 så det är väldigt länge kvar.. Testade idag bara av rent nyfikenhet, det var negativ i alla fall.. Jag gjorde också en FET ostimilerad. Det är första ivf så jag har inte så höga förhoppningar, sannolikheten att musslyckas är ändå hög :/


    Ja visst vågar man inte hoppas för mycket. Men det finns en del som lyckas direkt så det är inte omöjligt! Oh rd 4 är väldigt tidigt så ingen fara än! Tror de flesta som plussar gör det tidigast på rd 6 :)
  • Sat 14 Aug 2021 00:26
    #6
    Truuly skrev 2021-08-13 16:09:28 följande:

    Ja visst vågar man inte hoppas för mycket. Men det finns en del som lyckas direkt så det är inte omöjligt! Oh rd 4 är väldigt tidigt så ingen fara än! Tror de flesta som plussar gör det tidigast på rd 6 :)


    Ja men precis, får vänta ett tag... Hoppas att vi får återkomma med positiva besked om ett tag :))
  • Livska­mraten
    Sat 14 Aug 2021 08:26
    #7

    Hej på er :) Är inne på rd10 idag, insättning 4 augusti. Ska testa mig 18 augusti och är så nervös.

    Mensperioden är vanligtvis om 2 dagar, så håller alla tummarna att det rullar på som det ska och inte startar. Sista ägget vi har ~ så att inte oroa sig är inte lätt.

    Trevlig följas åt - ruvare i augusti:)

  • Sat 14 Aug 2021 11:56
    #8
    Livskamraten skrev 2021-08-14 08:26:18 följande:

    Hej på er :) Är inne på rd10 idag, insättning 4 augusti. Ska testa mig 18 augusti och är så nervös.

    Mensperioden är vanligtvis om 2 dagar, så håller alla tummarna att det rullar på som det ska och inte startar. Sista ägget vi har ~ så att inte oroa sig är inte lätt.

    Trevlig följas åt - ruvare i augusti:)


    Åhh jag förstår, och håller verkligen tummarna för dig. Fick det färsk eller fryst återföring? Jag tycker hela processen tär ju på en humör och psyke fast det är min första ivf. Tappade hoppet lite imorse då jag läst att många åtminstone får ett svagt streck på rd5, min var ju glasklart..

    Vet att det är tidigt men jag känner inga alls symtom så tror att det är lite kört för mig :(
  • Sat 14 Aug 2021 13:10
    #9
    Livskamraten skrev 2021-08-14 08:26:18 följande:

    Hej på er :) Är inne på rd10 idag, insättning 4 augusti. Ska testa mig 18 augusti och är så nervös.

    Mensperioden är vanligtvis om 2 dagar, så håller alla tummarna att det rullar på som det ska och inte startar. Sista ägget vi har ~ så att inte oroa sig är inte lätt.

    Trevlig följas åt - ruvare i augusti:)


    Då ligger vi ganska lika :) Jag gjorde fet 5 aug och har testdag 17/8.

    Bim är imorgon/måndag.

    Har du några symtom än? Jag började få molvärk sen rd 7, annars ingenting. Just nu känns det som mensen kommer när som. Uschh jobbigt. Lyckas inte detta kommer vi få vänta till nov för nästa start pga att kliniken har flyttstängt. Så det är riiiiktigt nervigt!

    Hålller tummarna för oss alla!!
  • Livska­mraten
    Sat 14 Aug 2021 21:24
    #10
    1jasminar skrev 2021-08-14 11:56:10 följande:

    Åhh jag förstår, och håller verkligen tummarna för dig. Fick det färsk eller fryst återföring? Jag tycker hela processen tär ju på en humör och psyke fast det är min första ivf. Tappade hoppet lite imorse då jag läst att många åtminstone får ett svagt streck på rd5, min var ju glasklart..

    Vet att det är tidigt men jag känner inga alls symtom så tror att det är lite kört för mig :(


    Skrev svar men det försvann....men det jag skrev var att vi satte in fryst återföring. Jobbigt med alla mediciner, men känner inga direkta symtom. Svullen magen och som mensvärk dock. Haft der i flera dagar.

    Jobbigt med känslorna inför test, att inte se något eller lite... det tar på en! Kram!!
Svar på tråden Ruvare augusti 2021