• Mon 16 Aug 2021 12:37
    854 visningar
    5 svar
    5
    854

    Illamående vecka 6

    Vad hade ni för symptom i vecka 6?

    Just nu har jag lite ömma bröst, molvärken har avtagit lite och de hoppas jag är normalt?

    Jag har för två dagar sen börjat må illa till och från under dagarna och undrar vad ni har för tips mot illamående.. kost eller receptfritt ? Eller läkemedel på recept ?:)

  • Svar på tråden Illamående vecka 6
  • Mon 16 Aug 2021 13:27
    #1

    Jag har bara haft lite molvärk som gravid och det har försvunnit före v.9. Illamående har jag haft- mycket och länge. Äta lite och ofta kan hjälpa. Undvika triggers- i mitt fall en massa olika lukter. Jag fick även Lergigan Comp av läkare.

  • Anonym (T)
    Mon 16 Aug 2021 13:36
    #2

    Jag hade ömma bröst, lite molvärk och så började illamåendet komma smygande.

    Mot illamående så är det olika vad som hjälper. Vitamin B6 rekommenderas ofta, akupunkturarmband, postafen (receptfritt), äta lite och ofta. Hjälper inte det kan man få recept på t.ex. Lergigan comp. Mycket är att testa sig fram vad som gör det värre och vad som gör det bättre. Jag kunde t.ex. bara dricka saker som var iskalla, det gick åt mycket is ett tag!

  • Anonym (Speku­lerar)
    Tue 24 Aug 2021 15:00
    #3
    Jag är bara jag skrev 2021-08-16 13:27:20 följande:

    Jag har bara haft lite molvärk som gravid och det har försvunnit före v.9. Illamående har jag haft- mycket och länge. Äta lite och ofta kan hjälpa. Undvika triggers- i mitt fall en massa olika lukter. Jag fick även Lergigan Comp av läkare.


    Har du pojke eller flicka? Många säger att könet spelar roll, är gravid själv men har inte illamående utan yrsel
  • Sat 11 Sep 2021 14:52
    #4

    Från vecka 6 fram till vecka 15 var jag väldigt dålig. Illamående konstant, kunde knappt äta. Dofter fick mig till att klökas, värmen under sommaren var olidlig och brösten var otroligt spända men väldigt snygga haha. Kan säga att det var skönt när det släppte och jag kunde börja leva igen. Grattis till graviditeten. Hoppas inte ditt blir värre med illamåendet!

  • Anonym (Nirak­)
    Wed 15 Sep 2021 16:26
    #5

    Jag har inga symptom alls, vecka 9 nu! Inte ens molvärk..

    Hoppas jag slipper illamåendet. Cravings på mandariner, varm choklad och gröna ärtor...

Svar på tråden Illamående vecka 6