• elan04

    Hur stora var era äggblåsor?

    Igår morse var jag på ultraljud efter min första kur med enkeldos letrozol (har pco). Jag hade svarat bra på enkeldos och man kunde se 3st äggblåsor på 20mm, 16mm och 12mm. Jag fick ovitrelle utskrivet och tog den vid lunch i förhoppning om att det minsta ägget inte skulle hinna mogna innan ägglossning och att endast de två största äggen skulle släppa.

    Nu nojar jag lite för att det minsta ägget ska hinna mogna och släppa ändå. Mina äggblåsor växer snabbt. Minst 2mm/dygn. Vilket innebär att det minsta kommer vara minst 15mm när ägglossningen förväntas. Så nu skulle jag vilja höra er erfarenhet.

    Har någon av er haft ägg runt 15mm som tagit sig?

    Jag är väldigt liten (157cm och väger 47kg) och verkar ha lätt för att bli gravid när ägglossningen väl kommer (dock inga barn sedan tidigare då vi varje gång fått tidiga missfall och ett ma men dom hittar inget fel hos någon av oss utan vi har bara haft otur). Jag är nu lite rädd för att alla tre ägg ska bli befruktade även om jag vet att sannolikheten är liten. Vill samtidigt inte hoppa över denna cykel då kämpat länge med att få en bebis :(

    Känner att tvillingar är gränsfall för vad min lilla kropp skulle orka bära. Trillingar hade aldrig gått.

  • Svar på tråden Hur stora var era äggblåsor?
  • elan04
    Anonym (Gul) skrev 2021-10-04 10:08:11 följande:

    Hej!

    Hur gick det för dig?


    Jag blev inte gravid den månaden. Har ätit en ny omgång med letrozol och är på bim+2 idag och har fått starkt positivt på gravtesterna. Hade två ?mogna? äggblåsor innan äl denna gång. Har tidigt VUL inbokat den 28/10 i v 7+5. Ska bli spännande att se om det är en eller två om allt går vägen denna gång =)
  • Lojjjssan
    elan04 skrev 2021-10-05 09:16:51 följande:

    Jag blev inte gravid den månaden. Har ätit en ny omgång med letrozol och är på bim+2 idag och har fått starkt positivt på gravtesterna. Hade två ?mogna? äggblåsor innan äl denna gång. Har tidigt VUL inbokat den 28/10 i v 7+5. Ska bli spännande att se om det är en eller två om allt går vägen denna gång =)


    Hej! Hur har det gått för dig? Hoppas allt gått vägen för dig! Hur många blev det?

    :)
  • elan04
    momo846584 skrev 2021-12-16 13:55:54 följande:

    Jag är också nyfiken, hur har det gått för dig? Behandlas själv med letrozol, är inne på kur 4. 


    sent svar, men det har gått bra. Är nu gravid i v25. väntar en liten tjej i början av sommaren Hjärta
    hoppas det har gått bra för dig också! 
Svar på tråden Hur stora var era äggblåsor?