• Sat 21 Aug 2021 20:22
    83116 visningar
    1183 svar
    +1
    1183
    83116

    BF maj 2022

    Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

    Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

  • Svar på tråden BF maj 2022
  • Sat 6 Nov 2021 17:30
    Anonym (Hondär) skrev 2021-11-05 18:47:31 följande:

    Någon mer som fått en vecka skillnad mellan tidigt vul och kub? Tkr de va lite märkligt att gå från att va i 11+3 till 10+3 på kub när måttet de mätte på vul stämde helt med mitt beräknade bf (har koll på äl). Han idag mätte skallen och på vul mätte CRL.


    När jag gjorde mitt vul blev jag tillbaka flyttad några dagar, från 9+4 till 9+1. Och nu förra veckan när det gjordes kub blev jag istället framflyttad en hel vecka från 12+3 till 13+3. Även jag har haft koll på äl och vet att det nya datumet inte riktigt går ihop med när äl skedde... vet inte riktigt vilket bf-datum jag ska tro på så istället inväntar jag rul för att se om de kommer ändra datumet igen... 
  • Wed 10 Nov 2021 20:15

    Hej! Jag fick äntligen se min lilla minibebis på KUB ultraljudet igår. Och allt såg bra ut!! Och mitt bf blev framflyttat en vecka, så nu vågar jag tro på den här graviditen!. :)

    Finns det en privat Facebook grupp? Hur kan jag bli inbjuden till den?

  • Anonym (Bebis­2)
    Wed 10 Nov 2021 22:07
    SunshineWonders skrev 2021-11-10 20:15:14 följande:

    Hej! Jag fick äntligen se min lilla minibebis på KUB ultraljudet igår. Och allt såg bra ut!! Och mitt bf blev framflyttat en vecka, så nu vågar jag tro på den här graviditen!. :)

    Finns det en privat Facebook grupp? Hur kan jag bli inbjuden till den?


    Grattis va härligt! :) Känns lite mer verkligt efter KUB. Men helt ärligt tänker jag typ inte på att jag är gravid, haha.

    Skriv till Crazzy så får du inbjudan till Facebookgruppen.
  • Wed 10 Nov 2021 22:27
    Anonym (Bebis2) skrev 2021-11-10 22:07:09 följande:

    Grattis va härligt! :) Känns lite mer verkligt efter KUB. Men helt ärligt tänker jag typ inte på att jag är gravid, haha.

    Skriv till Crazzy så får du inbjudan till Facebookgruppen.


    Ja, VERKLIGEN! Jag har inte heller tänkt så mycket på att jag är gravid, då det känns som en liten chock att det faktiskt finns någon liten där. :D Har du gjort KUB ännu (om du vill göra det)?

    Tack! Jag skickar ett meddelande till henne.
  • Anonym (Bebis­2)
    Thu 11 Nov 2021 20:20
    SunshineWonders skrev 2021-11-10 22:27:11 följande:

    Ja, VERKLIGEN! Jag har inte heller tänkt så mycket på att jag är gravid, då det känns som en liten chock att det faktiskt finns någon liten där. :D Har du gjort KUB ännu (om du vill göra det)?

    Tack! Jag skickar ett meddelande till henne.


    När bebis/mage växer och man känner av rörelser känns det lite mer verkligt:) men är ju ngr veckor dit.

    Ja, hade kub i måndags. När har du bf?
  • Mon 15 Nov 2021 11:30

    Har ni börjat berätta för era närmsta? Hur har ni gjort, på nåt roligt sätt? :)

    Funderar också kring när man borde berätta på jobbet?

  • Mon 15 Nov 2021 12:50
    Pinnglass skrev 2021-11-15 11:30:29 följande:

    Har ni börjat berätta för era närmsta? Hur har ni gjort, på nåt roligt sätt? :)

    Funderar också kring när man borde berätta på jobbet?


    De närmsta berättade vi för nästan direkt, även mina närmsta kollegor/chef. Det upptäcktes vid inskrivningen att jag har diabetes så varit väldigt mycket läkarbesök m.m. så kändes bäst att berätta.

    Min högsta chefen fick veta direkt efter KUB då jag vet att de kommer vilja ha in en ersättare när jag är borta.

    Några fick en bild på en bulle I ugnen, roligare än så blev det inte, haha!
  • Mon 15 Nov 2021 12:54

    Är i vecka 12+3 idag och har berättat för sambons föräldrar och många vänner. Ska ha Kub på onsdag och är så nervös :( är rädd att det inte ska leva där inne..

    Har bokat upp att berätta för min bror med middag på fredag och resten av familjen på lördag. På lördag tänkte jag nog slå in en bild från ultraljudet och ett par små strumpor och skriva ett kort typ: ?hej mormor/morfar/moster? och typ ge till pappa som en försenad fars dags-present. Men är livrädd att vi får ställa in allt om resultatet blir dåligt på onsdag!

    Jobbet tänkte jag berätta någon vecka innan jul tror jag! Har julmiddag den 17/12 så där innan!

  • Mon 15 Nov 2021 15:53
    Pandy13 skrev 2021-11-15 12:50:53 följande:

    De närmsta berättade vi för nästan direkt, även mina närmsta kollegor/chef. Det upptäcktes vid inskrivningen att jag har diabetes så varit väldigt mycket läkarbesök m.m. så kändes bäst att berätta.

    Min högsta chefen fick veta direkt efter KUB då jag vet att de kommer vilja ha in en ersättare när jag är borta.

    Några fick en bild på en bulle I ugnen, roligare än så blev det inte, haha!


    Haha men en bulle i ugnen var väl passande :) Det kommer behövas en ersättare för mig också men jag känner mig ändå inte bekväm med att berätta så tidigt på jobbet. Har en väldigt stor arbetsplats och det är så himla många som kommer få veta det. Men man måste väl få hålla på det lite till tänker jag.. :)
  • Mon 15 Nov 2021 16:02
    Juli1990 skrev 2021-11-15 12:54:38 följande:

    Är i vecka 12+3 idag och har berättat för sambons föräldrar och många vänner. Ska ha Kub på onsdag och är så nervös :( är rädd att det inte ska leva där inne..

    Har bokat upp att berätta för min bror med middag på fredag och resten av familjen på lördag. På lördag tänkte jag nog slå in en bild från ultraljudet och ett par små strumpor och skriva ett kort typ: ?hej mormor/morfar/moster? och typ ge till pappa som en försenad fars dags-present. Men är livrädd att vi får ställa in allt om resultatet blir dåligt på onsdag!

    Jobbet tänkte jag berätta någon vecka innan jul tror jag! Har julmiddag den 17/12 så där innan!


    Är 12+1 och har min kub på fredag. Har inte berättat för någon ännu just pga samma anledning som din nervositet, man vet ju inte om det lever eller ej. Så har inte vågat göra folk lyckliga med detta ännu. Men jag känner mig också lite ensam om det faktiskt ser illa ut på kub, och ingen ens visste att man var gravid. Men hoppas på glada besked och kunna berätta för familjen i helgen :) Funderar på att ge bort en flaska vin men med text öppnas inte före maj eller nåt liknande och se om dom reagerar :)