• Sat 21 Aug 2021 20:22
    83105 visningar
    1183 svar
    +1
    1183
    83105

    BF maj 2022

    Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

    Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

  • Svar på tråden BF maj 2022
  • Anonym (Äntli­gen)
    Sat 11 Dec 2021 20:09
    CellieHanna skrev 2021-12-11 15:24:18 följande:

    Hej!

    Är det någon som har länken till den hemliga Facebookgruppen för BF maj 2022? Jag fick länken skickad av Crazzy, men den funkade inte och hon svarar inte igen :( Hade gärna velat gå med. Tack!


    Tror inte det finns någon länk utan man måste bli inbjuden till gruppen. Så funkade det för mig iaf.
  • Sun 12 Dec 2021 22:16
    CellieHanna skrev 2021-12-11 15:24:18 följande:

    Hej!

    Är det någon som har länken till den hemliga Facebookgruppen för BF maj 2022? Jag fick länken skickad av Crazzy, men den funkade inte och hon svarar inte igen :( Hade gärna velat gå med. Tack!


    Hon har problem med länken och säger att du kan lägga till henne på Facebook. Skicka pm till mig så får du hennes namn :)
  • Fri 31 Dec 2021 06:37

    Hej

    Tror inte någon är kvar här.

    Men iaf, beräknat bf 27/5 här.

    4:e barnet..

    Har inte Facebook.. kanske någon annan som inte heller har o vill hänga här lite emellanåt? Gud, någon annan som inte har Facebook. Haha, kom på att det är nog orealistiskt.. alla runt omkring har Facebook. Men kanske har jag tur.

    Gjorde iaf ultraljudet i måndags. Rul. Bm blev fundersam då bebis i magen är ytterligare en vecka back på tillväxten, blev samma på tul. Någon som varit med om detta? Mina 3 andra va de ingen ändring eller bara 3 dagar typ.

  • Anonym (Äntli­gen)
    Sat 1 Jan 2022 10:12
    ilovebamse skrev 2021-12-31 06:37:16 följande:

    Hej

    Tror inte någon är kvar här.

    Men iaf, beräknat bf 27/5 här.

    4:e barnet..

    Har inte Facebook.. kanske någon annan som inte heller har o vill hänga här lite emellanåt? Gud, någon annan som inte har Facebook. Haha, kom på att det är nog orealistiskt.. alla runt omkring har Facebook. Men kanske har jag tur.

    Gjorde iaf ultraljudet i måndags. Rul. Bm blev fundersam då bebis i magen är ytterligare en vecka back på tillväxten, blev samma på tul. Någon som varit med om detta? Mina 3 andra va de ingen ändring eller bara 3 dagar typ.


    Hej å välkommen! :) jag är mest på fb men tittar ofta in här också.

    Menar du att du fick bf framflyttat en vecka på tul och sen framflyttat en vecka till på rul, så totalt två veckor? Det låter rätt mycke.

    När jag gjorde rul ville de tidigarelägga bf egentligen men sa att de inte flyttar efter de gjort en första datering för det stämmer oftast bäst tidigare i graviditeten.

    Den enda gången jag blev flyttad väldigt mycket (mer än som va fysiskt möjligt) gick det åt pipsvängen :( men de såg tydligt avvikelser på ultraljudet i samband med det också, så om allt såg bra ut behöver du nog inte oroa dig. De mäter ju sf-mått hos bm sen också och avviker något så får du ett tul.
  • Sat 1 Jan 2022 11:56
    ilovebamse skrev 2021-12-31 06:37:16 följande:

    Hej

    Tror inte någon är kvar här.

    Men iaf, beräknat bf 27/5 här.

    4:e barnet..

    Har inte Facebook.. kanske någon annan som inte heller har o vill hänga här lite emellanåt? Gud, någon annan som inte har Facebook. Haha, kom på att det är nog orealistiskt.. alla runt omkring har Facebook. Men kanske har jag tur.

    Gjorde iaf ultraljudet i måndags. Rul. Bm blev fundersam då bebis i magen är ytterligare en vecka back på tillväxten, blev samma på tul. Någon som varit med om detta? Mina 3 andra va de ingen ändring eller bara 3 dagar typ.


    Hej :)

    Förlåt, men jag hänger inte med, hehe. Har du redan gjort ett tul? Tycker det är lite förvirrande med datering då en del inte ändrar datum vid rul och en del verkar göra det.. För mig skulle det skilja en dag, men fick inte nytt datum på rul då "datumet redan var satt".
  • Sat 1 Jan 2022 20:02
    Anonym (Äntligen) skrev 2022-01-01 10:12:38 följande:

    Hej å välkommen! :) jag är mest på fb men tittar ofta in här också.

    Menar du att du fick bf framflyttat en vecka på tul och sen framflyttat en vecka till på rul, så totalt två veckor? Det låter rätt mycke.

    När jag gjorde rul ville de tidigarelägga bf egentligen men sa att de inte flyttar efter de gjort en första datering för det stämmer oftast bäst tidigare i graviditeten.

    Den enda gången jag blev flyttad väldigt mycket (mer än som va fysiskt möjligt) gick det åt pipsvängen :( men de såg tydligt avvikelser på ultraljudet i samband med det också, så om allt såg bra ut behöver du nog inte oroa dig. De mäter ju sf-mått hos bm sen också och avviker något så får du ett tul.


    Ja men precis. Fick det framflyttat på tul 6 dagar. Från 21/5 - 27/5.. tänkte jaja det är nog väldigt vanligt ändå. Men på rul mätte hon o kollade allt väldigt mer noga än jag är van vid sen innan, kollade hjärtat extra mkt osv. Sen sa hon att fostret/bebis va ytterligare en vecka bak. Alltså att bf skulle bli en vecka framflyttad igen. Dock sa hon att de inte flyttar fram på rul. Utan utgår från tul, men hon ville prata med läkaren o återkomma om tillväxtultraljud. Men inte hört något ännu. Detta va i måndags. Kanske mkt att göra såhär mellan storhelgerna. Det dumma med sf måttet på mig. Är att jag är väldigt överviktig. Gick ner 26kg mellan 2an o 3an men gick typ upp allt under graviditeten, denna gången hann jag bara gå ner 7kg. 3an blir 1 år om ca 10 dagar. Så mitt vv fick ta paus i somras när ja upptäckte graviditeten. Så har endel hull så att säga, gör det även svårt för bm vid ultraljud, dels snittärret som är i vägen och hullet på det.. pust. Skulle ju ner på normalvikt innan nästa barn, kroppen hade andra tankar.. haha
  • Sat 1 Jan 2022 20:04
    Pandy13 skrev 2022-01-01 11:56:59 följande:

    Hej :)

    Förlåt, men jag hänger inte med, hehe. Har du redan gjort ett tul? Tycker det är lite förvirrande med datering då en del inte ändrar datum vid rul och en del verkar göra det.. För mig skulle det skilja en dag, men fick inte nytt datum på rul då "datumet redan var satt".


    Japp. Gjorde tul sista dagen så att säga. 13+6.. men då visade det att fostret va mindre än så. Nej hon sa samma till mig. Datumet ändras inte på rul om man gjort tul innan.
  • Sat 1 Jan 2022 22:23
    ilovebamse skrev 2022-01-01 20:04:55 följande:

    Japp. Gjorde tul sista dagen så att säga. 13+6.. men då visade det att fostret va mindre än så. Nej hon sa samma till mig. Datumet ändras inte på rul om man gjort tul innan.


    Ok, jag förstår! Visste inte att man gjorde tul så tidigt.
  • Anonym (Äntli­gen)
    Sun 2 Jan 2022 00:00
    Pandy13 skrev 2022-01-01 22:23:31 följande:

    Ok, jag förstår! Visste inte att man gjorde tul så tidigt.


    Tul kan stå för både tidigt ultraljud och tillväxtultraljud för att snurra till det :)

    Tidigt ultraljud göra i ungefär samma veckor som om man gjort kub.
  • Anonym (Äntli­gen)
    Sun 2 Jan 2022 00:15
    ilovebamse skrev 2022-01-01 20:02:36 följande:

    Ja men precis. Fick det framflyttat på tul 6 dagar. Från 21/5 - 27/5.. tänkte jaja det är nog väldigt vanligt ändå. Men på rul mätte hon o kollade allt väldigt mer noga än jag är van vid sen innan, kollade hjärtat extra mkt osv. Sen sa hon att fostret/bebis va ytterligare en vecka bak. Alltså att bf skulle bli en vecka framflyttad igen. Dock sa hon att de inte flyttar fram på rul. Utan utgår från tul, men hon ville prata med läkaren o återkomma om tillväxtultraljud. Men inte hört något ännu. Detta va i måndags. Kanske mkt att göra såhär mellan storhelgerna. Det dumma med sf måttet på mig. Är att jag är väldigt överviktig. Gick ner 26kg mellan 2an o 3an men gick typ upp allt under graviditeten, denna gången hann jag bara gå ner 7kg. 3an blir 1 år om ca 10 dagar. Så mitt vv fick ta paus i somras när ja upptäckte graviditeten. Så har endel hull så att säga, gör det även svårt för bm vid ultraljud, dels snittärret som är i vägen och hullet på det.. pust. Skulle ju ner på normalvikt innan nästa barn, kroppen hade andra tankar.. haha


    Ja de kan nog ha det lite körigt nu mellan jul å nyår. Många sjuka också eller vabbar.

    Ah ok men påverkar övervikt sf-måttet? Tänker att kurvan borde följas Någorlunda ändå?

    Du har tid för vv igen sen när bebis är ute. Det går inte att planera för allt även om man hade tänkt sig något annat.

    Jag gick inte upp så mycket med första, gick ner typ allt på 2 månader men gick upp det igen för jag fick svårt att äta (pga en kronisk muskelstörning i strupen). när jag blir stressad blir det ännu värre och vad är mer stressande än ett barn som inte sover och man försöker göra allt samtidigt när man äntligen får 5-10 minuter paus när hen somnat en kortis hehe. Choklad blev lösningen för det reagerade inte halsen på på samma sätt och vips va kilona tillbaka. Nu äger jag ingen våg längre och slutat gå till gymmet pga pandemin så har noll koll. Känns lite skönt att inte ha koll tycker jag.