• Tue 24 Aug 2021 08:13
    11257 visningar
    53 svar
    53
    11257

    Ensamstående och gravid som vill följas åt?

    Undrar om det finns fler som är gravida utan partner just nu?

    Tycker att all information, appar och forum för gravida generellt utgår ifrån ett par vilket får mig att känna mig som ett ufo som inte har en partner.

    Skulle gärna bolla med andra i samma/liknande sits vare sig det handlar om att vara helt självstående eller separerad eller annat. Dela framsteg, bolla utmaningar utan att bli dömd och inte minst lite pepp.

    Lite om mig:

    Är gravid med andra barnet (samma pappa men är separerade) med bf i februari. Har det i övrigt stabilt med bostad och ekonomi etc. men har absolut noll vänner som går igenom något liknande och har märkt att en del redan tagit avstånd då jag inte längre passar in i familje-normen.

    Hoppas det finns någon mer som jag därute!

  • Svar på tråden Ensamstående och gravid som vill följas åt?
  • Mon 30 Aug 2021 14:56
    #1

    Inga andra som jag?

  • Tue 14 Sep 2021 07:28
    #2

    Jag finns här. ????

  • Tue 14 Sep 2021 07:29
    #3

    Vet inte varför de blev frågetecken.

    Jag är i nästan samma situation

  • Tue 14 Sep 2021 14:05
    #4
    Linnea 538 skrev 2021-09-14 07:28:24 följande:

    Jag finns här. ????


    Hej!

    Började känna mig lite som ett ufo :p

    Är det andra barnet för dig med? Kommer exet vara närvarande?

    Vill inte bomba dig med frågor, du får såklart välja vad/om du vill berätta <3
  • Anonym (Här)
    Tue 14 Sep 2021 14:08
    #5

    Hej! Vilket superbra initiativ att skapa denna tråd! Det behövs verkligen. Haha känner mig också som ett ufo som kommer vara själv med barnet. Håller med om att alla appar, forum och informationssidor utgår från att man är två.

    Kommer du att ha enskild vårdnad om barnet eller ska ni dela på det?

    Jag kommer att föda ganska snart, det är tredje barnet

  • Wed 15 Sep 2021 20:43
    #6
    Anonym (Här) skrev 2021-09-14 14:08:22 följande:

    Hej! Vilket superbra initiativ att skapa denna tråd! Det behövs verkligen. Haha känner mig också som ett ufo som kommer vara själv med barnet. Håller med om att alla appar, forum och informationssidor utgår från att man är två.

    Kommer du att ha enskild vårdnad om barnet eller ska ni dela på det?

    Jag kommer att föda ganska snart, det är tredje barnet


    Kul att du gillar initiativet <3

    Eller hur!? Tycker såklart det är fint att partnern generellt involveras mer tidigt men det är 2022, dags att inse att det finns alla möjliga sorters upplägg?

    Jag kommer att ha ensam vårdnad först för jag måste ta hela föräldraledigheten = urdumt att drabbas av FKs påtvingade jämställdhetsfördelning av dagar och ha ett barn som måste börja förskola vid typ 9 månader. Hur kommer du/ni göra?

    Hur har ni löst förlossningen? Har ni med någon kompis eller pappan eller typ en doula? Utgår ifrån att endast en person får följa med och då får det bli pappan trots allt tror jag..
  • Anonym (Här)
    Thu 16 Sep 2021 14:43
    #7
    EliS86 skrev 2021-09-15 20:43:34 följande:

    Kul att du gillar initiativet <3

    Eller hur!? Tycker såklart det är fint att partnern generellt involveras mer tidigt men det är 2022, dags att inse att det finns alla möjliga sorters upplägg?

    Jag kommer att ha ensam vårdnad först för jag måste ta hela föräldraledigheten = urdumt att drabbas av FKs påtvingade jämställdhetsfördelning av dagar och ha ett barn som måste börja förskola vid typ 9 månader. Hur kommer du/ni göra?

    Hur har ni löst förlossningen? Har ni med någon kompis eller pappan eller typ en doula? Utgår ifrån att endast en person får följa med och då får det bli pappan trots allt tror jag..


    Oh det här är en sådan lång historia... kanske PM?
  • Thu 16 Sep 2021 18:23
    #8
    Anonym (Här) skrev 2021-09-16 14:43:39 följande:

    Oh det här är en sådan lång historia... kanske PM?


    Absolut, skicka om <3
  • Thu 16 Sep 2021 18:23
    #9
    Anonym (Här) skrev 2021-09-16 14:43:39 följande:

    Oh det här är en sådan lång historia... kanske PM?


    PM* skulle det såklart stå!
  • Thu 16 Sep 2021 19:52
    #10

    Jag finns också här! Hade varit skönt att prata lite med andra i samma sits. Haft några tunga dagar där jag ifrågasatt mig själv till varför jag gör detta mot mig själv. Jag var lyckligare innan jag satte mig i situationen att behöva gå igenom en graviditet helt ensam. Har bf i november, tack och lov inte så lång tid kvar...

Svar på tråden Ensamstående och gravid som vill följas åt?