• Tue 24 Aug 2021 14:57
    1563 visningar
    5 svar
    5
    1563

    Yosemite MTB Biltema

    Hej

    Jag skulle behöva köpa en MTB till en 11-åring. Nån som har erfarenhet från Biltemas juniorcyklar? De har en 26 tums MTB där som ser ok ut men är osäker på kvalitén.

  • Svar på tråden Yosemite MTB Biltema
  • Anonym (Olika­)
    Tue 24 Aug 2021 15:10
    #1

    Det beror på hur man cyklar på dem, om barnet är en vilde...Vi testade Julas motsvarighet och det var skräp. Köpte en Marwil och den spräckte han ramen på.

    Så det verkar inte spela nån roll...man får bestämma sig för ett val och köra på det.

  • Anonym (Ja)
    Tue 24 Aug 2021 15:30
    #2

    Tycker det är bra kvalité till ett bra pris.

  • Tue 24 Aug 2021 15:59
    #3

    Grabben hade tidigare en bättre begagnad Crescent, ingen rost när vi köpte den (begpris 1500 och efter 2 år var den lika fin trotts daglig användning. Sålde den för samma pris som vi gav för den. Nästa cykel blev en Biltema och rost på just de rostfria ytorna börjar synas efter ett års användande.

    Man får vad man betalar för....är sant!

  • Tue 24 Aug 2021 18:20
    #4
    Linnelax skrev 2021-08-24 15:59:01 följande:

    Grabben hade tidigare en bättre begagnad Crescent, ingen rost när vi köpte den (begpris 1500 och efter 2 år var den lika fin trotts daglig användning. Sålde den för samma pris som vi gav för den. Nästa cykel blev en Biltema och rost på just de rostfria ytorna börjar synas efter ett års användande.

    Man får vad man betalar för....är sant!


    Ja, det är sant. Jag har ändå sett många barn ute i skogen med just yosemites mtb. Kanske duger ett år eller två.
  • Anonym (Ja)
    Tue 24 Aug 2021 18:37
    #5
    Couchpotato skrev 2021-08-24 18:20:05 följande:

    Ja, det är sant. Jag har ändå sett många barn ute i skogen med just yosemites mtb. Kanske duger ett år eller två.


    Japp. Så är det. De duger under den tiden som barnet cyklar med den innan de växer ur den. Kedjan och dreven kan rosta en del, men det går ju att byta ganska enkelt om man sedan vill säljas den. Duger att cykla på iallafall för det priset. Bra grundläggande så som ram, styre, växlar, bromsar.
Svar på tråden Yosemite MTB Biltema