• Fri 27 Aug 2021 16:26
    2513 visningar
    7 svar
    7
    2513

    Ovitrelle

    Tog ovitrelle som gav ?stark? äl (vad tusan menas med stark/svag äl egentligen? Hade ett värde på 76, 6 dagar efter äl).

    Ovitrellen tog jag den 17/8 kl 12.00. Testade svagt positivt på ett testa tidigt test (10mlU) idag 27/8 kl 15.00. Kan det vara falskt positivt trots att det nu har gått mer än 10 dygn efter ovitrellen? Hade en nidblödning (tror jag) 7 dagar efter ägglossningen i form av ljusrosa flytning som försvann efter en dag.

    För tre dagar sedan testade jag svagt plus på vanligt gravtest (25mlU) pga ovitrelle. Dom två följande dagarna var testen negativa.

    Nu känner ju testa tidigt testet av lägre halt Hcg så jag nojar för att det visar falskt. Vad tror ni?

    Jaa jag veeet att jag borde ha is i magen och vänta med att testa men det går bara inte. Vi har kämpat länge och har upprepade missfall i bagaget. Har någon här testat 10 dygn efter ovitrelle och fått plus? Hur gick det för er?

  • Svar på tråden Ovitrelle
  • Anonym (lollo­)
    Thu 9 Sep 2021 08:52
    #1

    Det verkar ju positivt tycker jag <3 Hur har det gått för dig?

  • Fri 10 Sep 2021 20:29
    #2

    Har läst någonstans att hennes läkare hade sagt att ta ett gravtest 14 dagar efter ovitrelle. Men antar att det gått över 2 veckor för dig?

    Hade nog tagit ett till test om några dagar igen

  • Fri 10 Sep 2021 20:31
    #3

    Oj såg nu att detta va i augusti? hehe

  • Sat 11 Sep 2021 09:09
    #4
    Anonym (lollo) skrev 2021-09-09 08:52:46 följande:

    Det verkar ju positivt tycker jag <3 Hur har det gått för dig?


    Det visade svagare dagen efter och blev sedan helt negativt så jag tror att det var ovitrellen som gav utslag. Mensen kom 16 dagar efter äl. Har precis avslutat min andra kur letrozol så nu håller vi tummarna för att det tar sig denna gång Glad
  • Sat 11 Sep 2021 09:22
    #5
    Hoppaspåbebis skrev 2021-09-10 20:29:58 följande:

    Har läst någonstans att hennes läkare hade sagt att ta ett gravtest 14 dagar efter ovitrelle. Men antar att det gått över 2 veckor för dig?

    Hade nog tagit ett till test om några dagar igen


    Gravtestet visade negativt två dagar senare (12 dagar efter ovitrelle). Mensen kom efter några dagar och nu har jag precis tagit sista tabletten av den andra letrozolkuren. Om jag behöver ta ovitrelle denna gång också så kommer jag inte testa för än 14 dagar efter sprutan. Hoppas dock att jag slipper den. Jag har blivit gravid varje gång jag fått ägglossning med undantag för sist när jag fick ovitrelle. När jag får ägglossning av mig själv brukar mina äggblåsor vara ca 24-26mm men när jag fick ovitrellen var den största endast 20mm. Inbillar mig att äggen kanske inte var tillräckligt mogna för att släppa och att ovitrellen "tvingade" fram ägglossningen Rynkar på näsan
  • Sun 12 Sep 2021 17:18
    #6

    14 dagar e sagt för att man ska vara säker att ta gravtest då.

    Jag själv har tagit första letrozol kur men tror inte det blivit nåting. E osäker när ja ens skulle haft äl haha

    Men blir det en kur två med letrozol så skulle ja få ovitrelle med isåfall

  • Anonym (lollo­)
    Tue 14 Sep 2021 14:35
    #7
    elan04 skrev 2021-09-11 09:09:48 följande:
    Det visade svagare dagen efter och blev sedan helt negativt så jag tror att det var ovitrellen som gav utslag. Mensen kom 16 dagar efter äl. Har precis avslutat min andra kur letrozol så nu håller vi tummarna för att det tar sig denna gång Glad
    neej vad tråkigt!! Rynkar på näsan hoppas att det funkar denna gång!!
Svar på tråden Ovitrelle