• Tiffan­y
    Mon 6 Sep 2021 11:42
    972 visningar
    12 svar
    12
    972

    BF april 2022

    Vet att det finns en annan grupp men som att det är så många där undrar jag om det är någon som vill starta en ny med mig och följas åt :) 

    Jag är beräknad 5 april 2022 med första barnet. Har en del missfall och MA i bagaget. 

  • Svar på tråden BF april 2022
  • Fri 10 Sep 2021 08:04
    #1

    Hej!

    Jag är gärna med i en grupp med oss som ska få första barnet :) har bf 4/4!

  • Anonym (April­april)
    Fri 10 Sep 2021 11:26
    #2

    Åh vad kul! Jag är beräknad 15/4 :D

    Hur mår ni? Har ni varit till bm ännu något?

    Jag mår hur bra som helst och känner mig inte ens gravid. Har tid hos bm nu på torsdag.

  • Fri 10 Sep 2021 18:07
    #3

    Jag är gärna med också. Första barnet och beräknad till 13/4 :)

  • Tiffan­y
    Sat 11 Sep 2021 00:29
    #4

    Vad kul att ni hittade hit :) jag har varit på inskeivningssamtal samt tagit blodprover :)

    Den 27e har jag ultraljud , nidå?

  • Tiffan­y
    Sat 11 Sep 2021 00:29
    #5

    Hur gamla är ni? : )

  • Sun 12 Sep 2021 15:56
    #6

    Hej! Har BF i april också, vecka 9+4 idag. Blev lite orolig dock, upptäckte en rödbrun flytning! Har någon annan erfarenhet av blödning i graviditeten?

  • Anonym (April­april)
    Sun 12 Sep 2021 19:43
    #7
    holgerina skrev 2021-09-12 15:56:31 följande:

    Hej! Har BF i april också, vecka 9+4 idag. Blev lite orolig dock, upptäckte en rödbrun flytning! Har någon annan erfarenhet av blödning i graviditeten?


    Jag har inte haft tillstymmelse till blödning.

    Känner mig inte gravid heller, brösten slutat ömma, inget illamående, ingen trötthet, ingen molvärk, inga humörsvägingar..

    Längtar tills man börjar se gravid ut, men otroligt skönt att slippa mens och PMS som jag annars har.
  • Tiffan­y
    Sun 12 Sep 2021 22:13
    #8

    Jag hade lite bruna flytningar tidigt , nu mest ljusgula

    Ska du ringa din bm o kolla upp blödningen?

  • Tiffan­y
    Sun 12 Sep 2021 22:37
    #9

    Under hela grav har jag till o från haft attacker där jag fryser nåt kopiöst, numer är jag stekhet o känner mig svinvarm hela tiden..nån mer som har de så?

  • Tue 14 Sep 2021 21:38
    #10
    Tiffany skrev 2021-09-12 22:37:29 följande:

    Under hela grav har jag till o från haft attacker där jag fryser nåt kopiöst, numer är jag stekhet o känner mig svinvarm hela tiden..nån mer som har de så?


    Jag frös enormt i början men nu har det börjat lugna sig. Fick höra av en väninna som är två-barnsmor att det är hormoner.
  • Tue 21 Sep 2021 13:12
    #11

    Hej alla, hur mår ni?

    Jag själv har det ett helvete just nu...

    Det här med illamåendet! Jag har fått lergigan comp utskrivet och visst det hjälper lite grann ibland men nu börjar det bli riktigt jobbigt. Var nyss ute och klippte gräset och det blev en kasadspya rätt ut från ingenstans (tack och lov såg inga grannar detta).

    Jag har provat åksjukeband, äta smått och ofta, undvika stark mat och postafen men ingenting hjälper. Är det nån som har nått mer tips? Hur gör ni?

    Jag ska egentligen inte klaga jag vet, jag är otroligt tacksam över denna graviditet efter ett sent MA i somras. Men kände att jag ville skriva av mig lite då ingen annan vet om detta förutom sambo.

  • Tiffan­y
    Tue 21 Sep 2021 16:41
    #12

    ååh vad jobbigt med illamåendet, jag har  varit rätt så skonad hittills. vaknade upp en natt med rejält illamående o låg o hulkade länge! o har ett dovt illamående men inte så att jag spyr. för mig jälper de att drika vatten när illamåendet kommer och äta nåt litet. men om man har extremt illaående o spyr vet jag inte riktigt :/ 
    jag går in i v12+0 imorgon :D så vecka 12 är i stort sett avklarad. skönt med tanke på mfs risken

Svar på tråden BF april 2022