• Fri 10 Sep 2021 15:49
    31598 visningar
    429 svar
    429
    31598

    Nyligen haft MA/MA - försöka igen

    Hej! Startar en ny tråd då jag gjorde en miss i inställningarna i den förra... tänkte se om det är flera som haft missfall/missed abortion relativt nyligen och som nu eller snart vill försöka bli gravid igen? Tänkte att fler kanske befinner sig i samma situation och vill följas åt och peppa varandra :)

    Fick konstaterat MA den 16 augusti i vad som skulle ha varit vecka 13 att fostret slutat växa redan i v 5. Gjorde själva "aborten" 17 augusti och blödde kraftig i en vecka, sedan smått och ibland endast rosa på pappret till och med den 4 september. Gjorde ett negativt grav-test den 2 september.

    Tog ägglossningstest varje morgon 4-7 september och tyckte mig se en stegring under söndagen den 5 sep. Har inte använt mig av test tidigare så har dock dålig koll... Har aldrig haft symtom på äl men kände smärta i en äggstock (tror jag) på måndagsmorgon. Vi hade samlag nästan varje dag under dessa dagar då vi bestämt oss köra direkt. Hade några knappt rosa flytningar där mitt bland dagarna men tänkte inte så mycket på det.

    Igår, den 9 september, började jag dock blöda en del under eftermiddagen och började fundera på om det kan ha varit mensen som är igång. Idag har det avtagit under eftermiddagen och nu är det typ mer rosa flytningar med lite blod i..

    Har inga barn sedan innan och detta var min första graviditet.

    Någon som befinner sig i liknande situation? <3

  • Svar på tråden Nyligen haft MA/MA - försöka igen
  • Anonym (Masa)
    Thu 2 Dec 2021 10:30

    Bim idag 1 mån efter mf äl + 14

    Ser jag i syne? Kan det vara rester?

  • Anonym (Fiffi­luring­)
    Thu 2 Dec 2021 10:41

    Jag var tvungen att göra abort i oktober pga stora skador på fostret. Försökte princip direkt efter blödningen slutat på nytt. Fick positivt på ägglossningstest men bara två dagar efter fick jag mens konstigt nog. Så verkar som om min cykel är lite svajig efter aborten. Vi har kört på igen denna månad men har inte haft några symtom på ägglossning men håller tummarna ändå. Hur långt innan BIM brukar ni ta gravtest? Jag tänkte testa på söndag då är det 4 dagar kvar till BIM. Blev er ägglossning / mens stabil direkt efter abort / missfall?

  • Thu 2 Dec 2021 11:52
    Rosastjärna skrev 2021-11-30 17:02:15 följande:

    Hm, kunde inte svara på mobilen igår, fanns ingen ruta att skriva i. Har ni samma problem?

    Tog ett test på dag 13 dpo, helt tvärblankt så det blev inget för min del. Har du testat? :) Min stora förhoppning var att kunna få ett plus precis före jul nu ändå men det verkar lite tight nu när mensen segar, men kanske nyårspresent..

    Jag hade brun flytning före mensen förra månaden, har fått det nu idag också så antar att mensen kommer imorgon eller övermorgon. Är på dag 16 dpo nu, brukar alltid få mens då. Så konstigt bara med den här flytningen, vet inte om den ska räknas som starten på mensen eller om det bara är någon konstig flytning? Hade inte så före missfallet. Så trött på alla förändringar, känner lite att hur svårt ska det vara att blöda ut och nollställa sig bara? 


    Oj vad skumt! För mig verkar det fungera bra att skriva via telefonen, men ja den nya sidan verkar verkligen ha sina brister...

    Trist att det inte blev något för dig den här gången :( verkar inte bli något för mig heller. Tog ett test i tisdags på äl+11 som var helt blankt. Igår fick jag lite blodblandade flytningar och förstod direkt att det var kört. Idag på äl+13 har det börjat komma lite blod på pappret när jag torkat mig så nu kommer väl mensen, en dag för tidigt.. suck, känner mig så fruktansvärt besviken. Tror vi prickade äl så himla bra så hoppades så mycket.
    Rosastjärna skrev 2021-11-30 17:02:15 följande:

    Hm, kunde inte svara på mobilen igår, fanns ingen ruta att skriva i. Har ni samma problem?

    Tog ett test på dag 13 dpo, helt tvärblankt så det blev inget för min del. Har du testat? :) Min stora förhoppning var att kunna få ett plus precis före jul nu ändå men det verkar lite tight nu när mensen segar, men kanske nyårspresent..

    Jag hade brun flytning före mensen förra månaden, har fått det nu idag också så antar att mensen kommer imorgon eller övermorgon. Är på dag 16 dpo nu, brukar alltid få mens då. Så konstigt bara med den här flytningen, vet inte om den ska räknas som starten på mensen eller om det bara är någon konstig flytning? Hade inte så före missfallet. Så trött på alla förändringar, känner lite att hur svårt ska det vara att blöda ut och nollställa sig bara? 


    För mig verkar det fungera bra att skriva via telefonen men den nya sidan har verkligen sina brister..

    Tråkigt att det inte blev något för dig den här gången, verkar bli samma för mig tyvärr. Tog ett test i tisdags på äl+11 - negativt. Igår fick jag en blodblandad flytning och förstod direkt att det var helt kört. Nu på fm idag började det komma blod när jag torkar mig så mensen är väl ett faktum. En dag för tidigt (hellre det är för sent i och för sig så det är väl det positiva i det hela), men känner mig FRUKTANSVÄRT besviken... :( vill typ bara ge upp. Fan!

    Min nästa BIM blir också strax innan nyår verkar det som så får hoppas på en nykter nyårsafton haha :)

    Har din mens kommit igång än? Jag är också trött på att kroppen är så knäpp efter mf. Har mensvärk, ägglossningsvärk, rosa flytningar innan mensen kommer igång, har aldrig haft något av detta förut. Vill bara få tillbaka min kropp eller bli gravid... trött på detta typ mellanläge?
  • Thu 2 Dec 2021 11:59
    MariaNathalie skrev 2021-12-01 10:37:41 följande:

    Hej tjejer

    Har börjat blöda mer och mer.

    Är i v. 5+1 idag.

    Har fått tid på telefon hos kvinnokliniken kl 13:20 idag. Hoppas jag får komma dit och kolla läget.

    Känner dock att det är nog troligtvis ett missfall då mina symtom Dalar kraftigt.

    Känns såååå tungt just nu?.

    Man känner sig helt tom?

    Börjat ställa in mig på att det är ett tidigt missfall.

    Det bästa att läka det är ju att man bara vill att tiden ska gå fort så man får försöka igen?


    Hu jag känner igen känslan, man känner sig verkligen helt tom och besviken :(

    Fick du komma in och kolla om det var mf? Håller förstås tummarna att det var en ofarlig blödning <3
  • Thu 2 Dec 2021 12:01
    Anonym (Masa) skrev 2021-12-02 10:30:17 följande:

    Bim idag 1 mån efter mf äl + 14

    Ser jag i syne? Kan det vara rester?

    //


    Ser något svagt :) du kanske har skrivit det förut men har du haft helt blanka tester efter mf? Vänta 2-3 dagar och ta nytt test och hoppas du ser en stegring. Håller tummarna för att det är en ny graviditet!
  • Thu 2 Dec 2021 12:08
    Anonym (Fiffiluring) skrev 2021-12-02 10:41:35 följande:

    Jag var tvungen att göra abort i oktober pga stora skador på fostret. Försökte princip direkt efter blödningen slutat på nytt. Fick positivt på ägglossningstest men bara två dagar efter fick jag mens konstigt nog. Så verkar som om min cykel är lite svajig efter aborten. Vi har kört på igen denna månad men har inte haft några symtom på ägglossning men håller tummarna ändå. Hur långt innan BIM brukar ni ta gravtest? Jag tänkte testa på söndag då är det 4 dagar kvar till BIM. Blev er ägglossning / mens stabil direkt efter abort / missfall?


    Åh jag beklagar det du har gått igenom :(

    Vi försökte också direkt efter blödningen slutat men än har det inte tagit sig. Mina cykler har vart relativt normallånga efter ma, hade en som var över 30 dagar dock vilket jag inte haft förut vad jag vet, brukar ha 26-28 dagar. Har haft ägglossningsvärk samtliga äl efter ma (har kommit dagen efter positivt äl-test) vilket jag aldrig haft innan, men äl verkar ju kommit igång i alla fall. Haft mensvärk vilket jag aldrig haft förut heller. Så ja det känns som allting har rubbats lite men cyklarna blev ändå relativt normala snabbt tyckte jag.

    Jag försöker hålla mig till att testa ganska nära BIM, testade på BIM-3 denna cykel. Var ju negativt förstås och mensen verkar komma idag en dag innan BIM.
  • Thu 2 Dec 2021 13:51

    Hoppar in här.

    Fick MA I vecka 13 I slutet på september. Blev långdraget och komplicerat och sluta med skrapning.

    Hade en sparsam mens för en månad sedan, äl för två veckor sedan och idag börja mensen igen. Suck. Fick 5st svaga plus (spökstreck) för några dagar sedan, sedan negativa och nu mens.

  • Anonym (Masa)
    Thu 2 Dec 2021 13:54
    DomkallarmigS skrev 2021-12-02 12:01:19 följande:

    Ser något svagt :) du kanske har skrivit det förut men har du haft helt blanka tester efter mf? Vänta 2-3 dagar och ta nytt test och hoppas du ser en stegring. Håller tummarna för att det är en ny graviditet!


    Ja jag har haft blanka tester men av annat märke, detta var valmed och läste nu att dessa ofta ger falskt positiv så behöver nog ta ett nytt. Är heller inget tydligt streck

  • Thu 2 Dec 2021 14:22

    Hej

    Jag åkte in och fick inte kolla men dem kunde väll ändå konstatera att det är ett missfall.

    Idag tömde jag verkligen tarmen ordentligt. Har varit lite förstoppad i en vecka och orolig i magen. Men det sa kabom idag.

    Sen blödde jag mer och fick lite klumpar.

    Känns som kroppen tömmer sig totalt nu?

    Vilket känns skönt?

    Jag har en sån enorm ensamhetskänsla

    Att jag gjort min sambo så besviken Oxå?

    Han visar inte känslor utan blir bara kall och tyst! Känns som han stöter bort mig Oxå på något sätt. Fast han agerar bara så utan att det har med mig att göra såklart?

    Men det gör så ont. Behöver ju honom som mest nu?.

  • Thu 2 Dec 2021 15:18
    PelloBello skrev 2021-12-02 13:51:00 följande:

    Hoppar in här.

    Fick MA I vecka 13 I slutet på september. Blev långdraget och komplicerat och sluta med skrapning.

    Hade en sparsam mens för en månad sedan, äl för två veckor sedan och idag börja mensen igen. Suck. Fick 5st svaga plus (spökstreck) för några dagar sedan, sedan negativa och nu mens.


    Åh lurigt med 5 svaga tester! Det kan ju ha vart kemisk grav, känns som riktig otur att få 5 spökisar... Men det får man väl aldrig veta hur det var. Förstår att det känns extra tufft när du ändå hann få lite hopp antar jag :(
Svar på tråden Nyligen haft MA/MA - försöka igen