• DomkallarmigS

    Nyligen haft MA/MA - försöka igen

    Hej! Startar en ny tråd då jag gjorde en miss i inställningarna i den förra... tänkte se om det är flera som haft missfall/missed abortion relativt nyligen och som nu eller snart vill försöka bli gravid igen? Tänkte att fler kanske befinner sig i samma situation och vill följas åt och peppa varandra :)

    Fick konstaterat MA den 16 augusti i vad som skulle ha varit vecka 13 att fostret slutat växa redan i v 5. Gjorde själva "aborten" 17 augusti och blödde kraftig i en vecka, sedan smått och ibland endast rosa på pappret till och med den 4 september. Gjorde ett negativt grav-test den 2 september.

    Tog ägglossningstest varje morgon 4-7 september och tyckte mig se en stegring under söndagen den 5 sep. Har inte använt mig av test tidigare så har dock dålig koll... Har aldrig haft symtom på äl men kände smärta i en äggstock (tror jag) på måndagsmorgon. Vi hade samlag nästan varje dag under dessa dagar då vi bestämt oss köra direkt. Hade några knappt rosa flytningar där mitt bland dagarna men tänkte inte så mycket på det.

    Igår, den 9 september, började jag dock blöda en del under eftermiddagen och började fundera på om det kan ha varit mensen som är igång. Idag har det avtagit under eftermiddagen och nu är det typ mer rosa flytningar med lite blod i..

    Har inga barn sedan innan och detta var min första graviditet.

    Någon som befinner sig i liknande situation? <3

  • Svar på tråden Nyligen haft MA/MA - försöka igen
  • Emma1b

    Insättningen gick jättebra,  var så sjukt nervös att de skulle ringa och ställa in och säga att embryot inte klarat upptiningen, men jo då,det såg jättebra ut sa de.

    Är på ruvardag 4 idag, vill ju helst testa nu nu nu! Men vid förra Insättningen plusade jag svaaagt rd8, negativt rd9 och tydligt plus rd10. Så jag borde vänta till söndag iaf. Men tiden går så sakta!

    Har känt en del spänningar i tjejmagen, men det kan lika gärna vara inbillning. Om nån sa att två horn i pannan var ett gravtecken så skulle jag säkert se 2 horn i spegeln!!

  • Hejsan91hejsan

    Kan inte tro det men blev tydligen gravid på första försöket efter  ma i slutet på nov :) plussade i förrgår :)!! sådan lättnad även om jag knappt vågar hoppas på något efter 2st ma 2021 och inga barn sedan tidigare.

    Hoppas hoppas verkligen på bättre lycka denna gång. Och all lycka till alla er andra <3

  • PelloBello
    Hejsan91hejsan skrev 2022-01-19 08:45:52 följande:

    Kan inte tro det men blev tydligen gravid på första försöket efter  ma i slutet på nov :) plussade i förrgår :)!! sådan lättnad även om jag knappt vågar hoppas på något efter 2st ma 2021 och inga barn sedan tidigare.

    Hoppas hoppas verkligen på bättre lycka denna gång. Och all lycka till alla er andra <3


    Håller tummarna att det går hela vägen :) tredje gången gillt!
  • Emma1b

    Hejsan91, jag med!! MA i november, ivf kliniken ville vänta ut en mens, nästa insättning 14 januari och idag på rd6 plussade jag!! Vågar inte tro att det är sant, och såklart livrädd att det ska bli precis likadant som förra gången, med gravsymptom och allt och så kommer man till vul v 8 och får veta att det stannat av för flera veckor sen...

  • Anonym (Masa)

    Tror jsg kanske Är gravid ändå. vad tror ni? 


    äl + 12 bim -3

  • Emma1b

    Masa jag ser tyvärr inget på bilden, men det syns alltid sämre på bild än i verkligheten. Mitt trst igår var en tydlig linje irl, men suntes inte på bild. Idag är det tydligt även på bild. Så jag håller verkligen tummarna, och så ta ett nytt test imorgon. 

  • DomkallarmigS
    Emma1b skrev 2022-01-18 22:23:48 följande:

    Insättningen gick jättebra,  var så sjukt nervös att de skulle ringa och ställa in och säga att embryot inte klarat upptiningen, men jo då,det såg jättebra ut sa de.

    Är på ruvardag 4 idag, vill ju helst testa nu nu nu! Men vid förra Insättningen plusade jag svaaagt rd8, negativt rd9 och tydligt plus rd10. Så jag borde vänta till söndag iaf. Men tiden går så sakta!

    Har känt en del spänningar i tjejmagen, men det kan lika gärna vara inbillning. Om nån sa att två horn i pannan var ett gravtecken så skulle jag säkert se 2 horn i spegeln!!


    Härligt att det blev insättning :D förstår att väntan är olidlig haha. Inte länge kvar till söndag nu ju i alla fall!
  • DomkallarmigS
    Hejsan91hejsan skrev 2022-01-19 08:45:52 följande:

    Kan inte tro det men blev tydligen gravid på första försöket efter  ma i slutet på nov :) plussade i förrgår :)!! sådan lättnad även om jag knappt vågar hoppas på något efter 2st ma 2021 och inga barn sedan tidigare.

    Hoppas hoppas verkligen på bättre lycka denna gång. Och all lycka till alla er andra <3


    Åh wow, stort grattis! Hoppas det går hela vägen denna gång <3
  • DomkallarmigS
    Emma1b skrev 2022-01-20 22:00:18 följande:

    Hejsan91, jag med!! MA i november, ivf kliniken ville vänta ut en mens, nästa insättning 14 januari och idag på rd6 plussade jag!! Vågar inte tro att det är sant, och såklart livrädd att det ska bli precis likadant som förra gången, med gravsymptom och allt och så kommer man till vul v 8 och får veta att det stannat av för flera veckor sen...


    Nä men gud, du behövde inte ens vänta till söndag. Gud vad kuuuuul! Stort grattis:D <3
Svar på tråden Nyligen haft MA/MA - försöka igen