• Sun 12 Sep 2021 11:41
    3797 visningar
    49 svar
    49
    3797

    Fryst återföring i september, vem mer än jag?

    Hej! Den 10/9 gjorde jag en frysåterföring av en blastocyst, för alltså 2 dagar sedan. Vem mer har gjort detta nyligen och kan dela med sig av bl a symptom och liknade? Tar ni progesteron? Berätta gärna ????

  • Svar på tråden Fryst återföring i september, vem mer än jag?
  • Mon 13 Sep 2021 05:53
    #1
    IVFivrig skrev 2021-09-12 11:41:00 följande:

    Hej! Den 10/9 gjorde jag en frysåterföring av en blastocyst, för alltså 2 dagar sedan. Vem mer har gjort detta nyligen och kan dela med sig av bl a symptom och liknade? Tar ni progesteron? Berätta gärna ????


    Då har vi samma insättningsdag. Satte också in fryst blastocyst 10/9. Jag har gjort ett försök som misslyckades tidigare i år (i juli) med färsk blastocyst. Det var lurigt för jag hade en del symtom som ont i brösten och lite molande värk i magen och ut mot ljumskarna. Var också mer känslosam/?gråtig?. ?Troligen betrodde dessa symtom på progesteronet. Jag har varit gravid tidigare (har två barn och fått några missfall) och symtomen jag hade då påminde en del om hur jag kände under ruvningen förra gången. Denna gång kände jag en del molande på RD 0, RD 1 men i princip inget sen igår RD 2. Det stressar mig lite. Hur känner du? Har du symtom?
  • Wed 15 Sep 2021 23:29
    #2

    Vet nog inte mer än du men hoppar över till denna tråd från augustitråden så kan vi följas åt här. Gjorde min första FET (och första återföring överhuvudtaget) den åttonde och ska testa 21. Tar cyklogest och får väldigt ömma och stora bröst av det och svullen mage. Konstigt nog varit ganska energisk de senaste tre dagarna.

    Vill inte negga men har verkligen börjat känna mina specifika mensvärkar (som alltid kommer typ nu och strålar ner i foten) så jag tänker typ att det inte gick. Sedan får jag tusen katastroftankar och sedan lugnar jag ner mig en stund?repeat. ;)

  • Wed 15 Sep 2021 23:48
    #3

    Jag fick en färsk blastocyst den 11/9, min första. Har än så länge inte märkt av några direkta symptom förutom från progesteronet. Är både uppsvullen och lite ömma bröst. Varit gravid tre gånger tidigare men samtliga har slutat med missfall. Kanske är det för tidigt att känna något ännu. Är ganska känslosam men det har jag varit hela ivf-resan då det minst sagt är en riktig berg-och-dalbana. Har BIM 19/9 och testdag den 22/9. Dagarna går olidligt sakta.

  • Thu 16 Sep 2021 08:18
    #4

    Jag fick tillbaka en blastocyst via FET den 3/9. Det är min andra FET. Vid första blev jag gravid men fick tyvärr missfall i vecka 7. Idag är min officiella testdag och jag har testat minus. Nu ska jag och sambon sätta oss ner och prata om vi ska lägga mer pengar på det eller inte. Vi har fyra blastisar kvar i frysen
    Mina symtom har varit likvärdiga båda gångerna och jag antar att Lutinus, som jag har tagit, bidrar till det.


    (¯`°?.¸ stolt mamma ¸.?°´¯)
  • Thu 16 Sep 2021 08:38
    #5
    Isabelle38 skrev 2021-09-15 23:29:52 följande:

    Vet nog inte mer än du men hoppar över till denna tråd från augustitråden så kan vi följas åt här. Gjorde min första FET (och första återföring överhuvudtaget) den åttonde och ska testa 21. Tar cyklogest och får väldigt ömma och stora bröst av det och svullen mage. Konstigt nog varit ganska energisk de senaste tre dagarna.

    Vill inte negga men har verkligen börjat känna mina specifika mensvärkar (som alltid kommer typ nu och strålar ner i foten) så jag tänker typ att det inte gick. Sedan får jag tusen katastroftankar och sedan lugnar jag ner mig en stund?repeat. ;)


    Jag har liknande mensvärk. Går från ryggen och ner i foten. Testade faktiskt idag, även om det är tidigt , för att förbereda mig på att det kanske ej blir något denna gång. Tyckte då mig se ett svagt, svagt streck (förutom teststrecket). Visste inte om det var önsketänkande eller inte. La upp en bild på stickan i en tråd där andra kan kommentera om de tror att det är positivt el ej. Hittills har en person svarat och hon tror att det är positivt, men känner mig fortfarande osäker, men håller naturligtvis alla tummar.
  • Thu 16 Sep 2021 10:47
    #6
    Eva7272 skrev 2021-09-16 08:38:48 följande:

    Jag har liknande mensvärk. Går från ryggen och ner i foten. Testade faktiskt idag, även om det är tidigt , för att förbereda mig på att det kanske ej blir något denna gång. Tyckte då mig se ett svagt, svagt streck (förutom teststrecket). Visste inte om det var önsketänkande eller inte. La upp en bild på stickan i en tråd där andra kan kommentera om de tror att det är positivt el ej. Hittills har en person svarat och hon tror att det är positivt, men känner mig fortfarande osäker, men håller naturligtvis alla tummar.


    Håller otroligt mycket tummarna för dig Eva!!! Berätta hur det går! Funderar också på att testa någon dag tidigt för att ta beskedet i små portioner. Hur svagt strecket är ska ju inte spela något till har jag hört?

    Men vad lustigt att du har samma slags mensvärk. Det kan vara tecken på endometrios tydligen? Tänkte kolla upp det med kliniken. Det gör även ont ibland på ett ställe i magen under mens, när jag sträcker på mig. Inget du kollat upp möjligtvis?
  • Thu 16 Sep 2021 12:26
    #7

    Jag satte tillbaka en 5 dagars igår FET. Har upptäckt en liten rosa blödning efter återinförande. Denna gång fick jag inte lutinus. Detta är min fjärde återinförda

  • Thu 16 Sep 2021 14:50
    #8
    Isabelle38 skrev 2021-09-16 10:47:49 följande:

    Håller otroligt mycket tummarna för dig Eva!!! Berätta hur det går! Funderar också på att testa någon dag tidigt för att ta beskedet i små portioner. Hur svagt strecket är ska ju inte spela något till har jag hört?

    Men vad lustigt att du har samma slags mensvärk. Det kan vara tecken på endometrios tydligen? Tänkte kolla upp det med kliniken. Det gör även ont ibland på ett ställe i magen under mens, när jag sträcker på mig. Inget du kollat upp möjligtvis?


    Tänker också så att är det ett streck spelar inte styrkan någon roll så här i början. Just nu är väl det att jag blir osäker på om det verkligen är ett streck eller inte. Men kul att det fanns en annan person som tyckte att det såg ut att vara positivt. Ingen sa att det var negativt.

    Jag har haft mag/ryggvärk som strålat ut i benen och i foten ibland vid mens. Dock ej varje gång. Det med endometrios, kan man upptäcka det vid vanlig gyn undersökning?

    Just nu har jag lite stick i magen. Hoppas det beror på en ev. graviditet och inte att mensen är på ingång.
  • Thu 16 Sep 2021 14:55
    #9
    Onemore2018 skrev 2021-09-16 12:26:24 följande:

    Jag satte tillbaka en 5 dagars igår FET. Har upptäckt en liten rosa blödning efter återinförande. Denna gång fick jag inte lutinus. Detta är min fjärde återinförda


    Kanske kan vara en nidblödning? Sägs ju att en del får det då det fäster. Själv har jag aldrig fått det så det händer väl inte alla. Håller tummarna för dig.
  • Thu 16 Sep 2021 20:03
    #10

    Hej,

    Hur mår ni nu, fortfarande värk?

    Isabelle38, vi har ju samma dag beräknad för menstruation och TD. Jag börjar bli så nyfiken och vill ta test, tror jag väntar till söndag iaf.

    Hur tänker ni?

    Jag har fortfarande haft molande värk/att det drar/?träningsvärk? där nere. Som en ägglossning fast lite värre, i alla dagar sedan insättning i princip.

    Börjar undra varför..

Svar på tråden Fryst återföring i september, vem mer än jag?