• Mon 13 Sep 2021 20:10
    1080 visningar
    11 svar
    11
    1080

    Perfekta presenten till 2-åring?

    Minns inte vad mina barn lekte med när de var 2, trots att det inte var så länge sedan.

    Så har ni tips på någon kul, inte alltför dyr present?


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Svar på tråden Perfekta presenten till 2-åring?
  • Nutid
    Mon 13 Sep 2021 20:16
    #1
    Madida skrev 2021-09-13 20:10:10 följande:

    Minns inte vad mina barn lekte med när de var 2, trots att det inte var så länge sedan.

    Så har ni tips på någon kul, inte alltför dyr present?


    Det är ju rätt svårt eftersom de flesta barn har hur mycket saker som helst redan.
    om jag minns rätt var det rätt mycket klossar vid 2-års ålder samt att såna små plastdjur var populära
  • Mon 13 Sep 2021 20:21
    #2
    +1

    Har en som snart är två år. Gillar duplo, bilar, bygga med träklossar, brio-tågbanor, leksaksmat i leksaksköket, pussel, leksaksinstrument (men ibland har jag lust att slå ihjäl personerna som köpte dessa ), kritor att klottra med, fingerfärg, kaplastavar m.m. Vill minnas att min nästäldsta fick något slags babblarna jätte-memory-spel när hon var runt 2 år, som hon älskade.

  • Mon 13 Sep 2021 20:23
    #3

    Mina har i den åldern fått brio tågbana, duplo, docka, sandleksaker, pennor, böcker och springcykel (och säkert mer jag glömt).

  • Mon 13 Sep 2021 20:24
    #4
    Madida skrev 2021-09-13 20:10:10 följande:

    Minns inte vad mina barn lekte med när de var 2, trots att det inte var så länge sedan.

    Så har ni tips på någon kul, inte alltför dyr present?


    Diplom ( finns ju mindre paket som inte så dyra)

    Dockor, dockvagn. Låtsasmat och koppar osv. Böcker!

    Pussel. Bollar
  • Mon 13 Sep 2021 20:25
    #5
    +1

    Duplo, skulle det stå, inte Diplom!

  • Mon 13 Sep 2021 20:36
    #6

    Duplo och saker till lekköket. Små kastruller, assietter, koppar. Fast då gäller det ju att barnet har en spis redan.

  • Mon 13 Sep 2021 23:33
    #7

    Min 2 åring gillar Duplo, pussel, memory, måla (både kritor, vattenfärg och gatukritor).

    Beroende på budget: trehjuling, balanscykel, sparkcykel gärna hjälm till också.

    Men om jag bara skulle få föreslå en sak: Dockvagn (sulky kostar typ 150 . Min tjej har lekt massor med sin, vi har träffat på flera barn ute, både tjejer och killar som älskar sina och har med dem överallt.

  • Tue 14 Sep 2021 00:42
    #8
    Madida skrev 2021-09-13 20:10:10 följande:

    Minns inte vad mina barn lekte med när de var 2, trots att det inte var så länge sedan.

    Så har ni tips på någon kul, inte alltför dyr present?


    En ritplatta magnetisk som man kan sudda, rätt billigt och superkul för en 2åring

    Annars:
    Duplo
    Kritor/pennor och block
    Brio tågbana
    Ett lektält
    Klistermärken
  • Tue 14 Sep 2021 00:44
    #9
    fjanten skrev 2021-09-13 20:21:46 följande:

    Har en som snart är två år. Gillar duplo, bilar, bygga med träklossar, brio-tågbanor, leksaksmat i leksaksköket, pussel, leksaksinstrument (men ibland har jag lust att slå ihjäl personerna som köpte dessa ), kritor att klottra med, fingerfärg, kaplastavar m.m. Vill minnas att min nästäldsta fick något slags babblarna jätte-memory-spel när hon var runt 2 år, som hon älskade.


    Inga "rusty spoons"? Sorry, kunde inte låta bli med tanke på din profilbild ;)
  • Tue 14 Sep 2021 15:39
    #10
    +1

    Ni är toppen! Tack för alla tips!

    Då hon har en storebror finns det redan massa leksaker och föräldrarna vill egentligen inte ha massa mer saker. Och de föredrar å det bestämdaste att de gärna vill ha begagnade saker. Är starkt emot slit och släng mentaliteten som till stor del råder.

    Jag har redan köpt (begagnad) fleeceoverall då jag hört mamman prata om att en sån måste införskaffas, men vill såklart ge nåt litet som flickan också kan tycka är kul Har funderat på dockvagn.


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Tue 14 Sep 2021 20:26
    #11

    böcker!

Svar på tråden Perfekta presenten till 2-åring?