• Wed 15 Sep 2021 07:06
    1418 visningar
    32 svar
    32
    1418

    Vaccinera mig eller ej?

    Hej!

    Jag står i valet och kvalet till om jag bör vaccinera mig eller ej.

    Jag är orolig för ev fertilitetsproblem som detta vaccin kanske kan orsaka.

    Jag har redan problem med fertilitet, jag har ingen ägglossning och mina äggstockar är fyllda av cystor så egentligen kan det väll inte bli värre men vill gärna få behålla den lilla chans jag väl har för att bli gravid om jag nu har någon.

    Hur tänker ni kring vaccinet ? Ni som försöker bli gravida.

  • Svar på tråden Vaccinera mig eller ej?
  • Anonym (Ärlig­het)
    Wed 15 Sep 2021 07:23
    #1

    Det finns inga som helst stöd för vad foliehattar sprider om fertilitet. Du kan ta vaccinet med gott samvete.

  • Anonym (H)
    Wed 15 Sep 2021 07:58
    #2
    Anonym (Ärlighet) skrev 2021-09-15 07:23:46 följande:

    Det finns inga som helst stöd för vad foliehattar sprider om fertilitet. Du kan ta vaccinet med gott samvete.


    Det finns inga som helst stöd för vad foliehattar sprider om motsatsen heller.

    Antivaxxer foliehattar och vaxxerfanatiska foliehattar vet exakt lika litet på grund av icke existerande långtidsforskning.

    Vad som helst lovar du till TS som fakta är du lika oseriös.
  • Anonym (N)
    Wed 15 Sep 2021 08:02
    #5
    Pentra skrev 2021-09-15 07:59:57 följande:

    Med all fakta som finns, gällande våldsamma vaginala blödningar, extrema menstruella blödningar, missfall och dödsfall, både på ofödda och på blivande mammor, samt iom att tom Pfeizer varnar och säger att man skall avstå vaccinet innan och i samband med graviditet och amning, så skulle jag själv INTE låta mig vaccineras. ... Mvh, Pentra


    Vilken tur för dig att så många andra gör det då så att du ska få en chans att leva ett normalt liv igen.
  • Anonym (K)
    Wed 15 Sep 2021 08:04
    #6

    Enkelt. Ta ditt samhällsansvar och vaccinera dig.

  • Anonym (Wtf)
    Wed 15 Sep 2021 08:08
    #7
    +2

    Ts, strunta i vad Pentra skriver. Hon har ingen koll och sprider grovt felaktig info.

  • Anonym (Ärlig­het)
    Wed 15 Sep 2021 08:12
    #8
    Anonym (H) skrev 2021-09-15 07:58:11 följande:
    Det finns inga som helst stöd för vad foliehattar sprider om motsatsen heller.

    Antivaxxer foliehattar och vaxxerfanatiska foliehattar vet exakt lika litet på grund av icke existerande långtidsforskning.

    Vad som helst lovar du till TS som fakta är du lika oseriös.
    Av den forskning som finns nu så visar det att vaccinet är säkert för gravida att ta också.
  • Anonym (Wtf)
    Wed 15 Sep 2021 08:47
    #10

    Ts, återigen, strunta i Pentra. Hon spammar med länkar till skumma sidor och tror allt som skrivs på dem.

  • Wed 15 Sep 2021 08:49
    #11

    Hej på er!

    Tack för era svar. Ser att det finns en hel del delade meningar.

    Jag känner mig fortfarande orolig men kommer nog att ta vaccinet endå. Somsagt, lär ju inte kunna bli värre än vad det redan är för mig så kan ju lika gärna göra samhället en tjänst och göra min del genom att ta vaccinet

  • Anonym (Hedde­)
    Wed 15 Sep 2021 08:52
    #12
    Soltjej25 skrev 2021-09-15 07:06:55 följande:

    Hej!

    Jag står i valet och kvalet till om jag bör vaccinera mig eller ej.

    Jag är orolig för ev fertilitetsproblem som detta vaccin kanske kan orsaka.

    Jag har redan problem med fertilitet, jag har ingen ägglossning och mina äggstockar är fyllda av cystor så egentligen kan det väll inte bli värre men vill gärna få behålla den lilla chans jag väl har för att bli gravid om jag nu har någon.

    Hur tänker ni kring vaccinet ? Ni som försöker bli gravida.


    Har du så stora problem kan det nog inte bli värre av vaccin
  • Anonym (Hedde­)
    Wed 15 Sep 2021 08:52
    #13
    Soltjej25 skrev 2021-09-15 08:49:28 följande:

    Hej på er!

    Tack för era svar. Ser att det finns en hel del delade meningar.

    Jag känner mig fortfarande orolig men kommer nog att ta vaccinet endå. Somsagt, lär ju inte kunna bli värre än vad det redan är för mig så kan ju lika gärna göra samhället en tjänst och göra min del genom att ta vaccinet


    Precis man ska lyssna på staten
Svar på tråden Vaccinera mig eller ej?