• Rebecka5

    Middagstips

    Hej!

    Någon som har testat den här listan?

    https://ingmar.app/blogg/middagstips-barn-lista-med-vardagsmat-for-barnfamiljer/

    Äter era barn maten? :) Tycker det är så svårt att få min kräsna 2åring och 4åring mat! Vill gärna ha tips på hur man gör :P

  • Svar på tråden Middagstips
  • klyban

    Kanske denna kan vara nått jag gjorde nyss, och efter jag gjort en rätt jag funderat på nått år men aldrig blivit av.
    Och tomatsås med spagetti och parmesan.
    Och en tomatsås på körsbärstomater som man grillar så de flesta lite lite, en del mycket, en bit i grillningen o ugnen så slänger man i ett gäng hela vitlökar, de ska bara bli lätt bruna.
    Sen resten är enkelt, svartpeppar, salt och nån nypa socker per portion(normalt säger man en sockerbit per 400g krossad tomat.), sen koka till det.
    Och lite pastavatten om det ser för tjockt ut och inget om det ser bra ut, och en 1-2msk parmesan per portion också.


     


    Sen toppa med svartpeppar och parmesan, och är barnen känsla för svartpeppar, så minskar man detta lite, men det brukar gå snabbt att lära dom om de inte är för besvärliga.
    Sam tex mina ungar de kan idag inte äta makrill i tomatsås utan citron och vitpeppar, och det vart lite trögt de första två ggr.


     


    Detta var brutalt gott och jag stt mätt och titta på tallriken och undra om det fanns mer(Det fanns inte mer Flört ) och hade det funnits mer så hade jag nog inte mått så bra efteråt, för så jävla gott var det.
    Och detta bör barn fullkomligt älska, och en galet enkel rätt också, enda besväret är att grilla tomaterna och passa detta, resten är väldigt enkelt.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Middagstips