• Anonym (Man, 38)
    Thu 16 Sep 2021 21:04
    4052 visningar
    18 svar
    18
    4052

    Hår på bröstet - sexigt eller avtändande?

    Till TJEJERNA på Familjeliv. Vad tycker du? Berätta! 

  • Svar på tråden Hår på bröstet - sexigt eller avtändande?
  • Anonym (aaa)
    Thu 16 Sep 2021 21:13
    #1
    Anonym (Man, 38) skrev 2021-09-16 21:04:36 följande:

    Till TJEJERNA på Familjeliv. Vad tycker du? Berätta! 


    Jag kan inte så enkelt dela in det. Det är inte hår på bröstet i sig som är sexigt, det är själva mannen, hur han är i övrigt, helheten. Om det så råkar vara hår eller inte är inte vad som gör det sexigt för mig. 
  • Anonym (Lagom­)
    Thu 16 Sep 2021 21:23
    #2

    I lagom mängd manligt. Sexig är ett ord jag aldrig nånsin kommer använda. Maken är dock så lurvig att det måste ansas. Snygg skjorta med decimeterlångt hår som sticker fram- nej tack, inte snyggt.

  • Anonym (N)
    Thu 16 Sep 2021 21:29
    #3

    Varken eller. Det är vad det är.

    Men rakad/vaxad bröstkorg är jag inte förtjust i. Kroppsbehåring får gärna vara naturell för min del. Men huvudhåret ansat och snyggt. Rakade armhålor är helt ok, det kan ju minska svettlukt och det är ju trevligt.

  • Thu 16 Sep 2021 21:35
    #4

    När jag träffade min tjej som 20-åring rakade jag bröstet och magen men efter ett tag sa hon åt mig att sluta med detta då hon ville ha en riktig man med hår på bröstet vilket passade mig bra som tänkte skaffe lite skägg/stubb och tycker det ser konstigt ut om man har en "killes" kropp med ett helt rakat bröst men ett skäggigt mansansikte.

  • Anonym (R)
    Fri 17 Sep 2021 14:52
    #5

    Det viktigaste är att mannen INTE har hår på ryggen. Tänk missionären med en man med hårig rygg och så måste man lägga sina händer på ryggen på honom. Fy så fruktansvärt vidrigt!!!!

    Generellt gillar jag män med lite eller inget hår. Är de åt det mer håriga hållet får de gärna trimma det lite i så fall. Har de bara några enstaka hårstrån i klunga gäller samma, trimma.

  • Anonym (FYI)
    Fri 17 Sep 2021 16:27
    #6

    Min fundering också efter att ha läst trådarna om rakade kön.
    Något hände för tio tjugo år sedan. Kroppshår blev äckligt...??
    Män och yngre män började raka bröstet. Kvinnor sina kön...Varför...
    Det naturliga blev helt plötsligt äckligt.
    Det verkar ju dessutom vara så fortfarande.
    Från manligt med hår på bröstet till äckligt???Obestämd

  • Fri 17 Sep 2021 18:31
    #7

    Jag skriver väl som jag brukar i dom här återkommande trådarna att jag attraheras av lite äldre, maskulina, bredaxlade män med hår på bröstet och även andra ställen utom just ansiktet (ett litet välansat skägg som goatee kan funka). Lägger väl till som nån annan skrev att slätrakade armhålor är ok då det känns fräschare så.

    Är tjej, 24 år.


    Anonym (FYI) skrev 2021-09-17 16:27:01 följande:

    Min fundering också efter att ha läst trådarna om rakade kön.

    Något hände för tio tjugo år sedan. Kroppshår blev äckligt...??

    Män och yngre män började raka bröstet. Kvinnor sina kön...Varför...

    Det naturliga blev helt plötsligt äckligt.

    Det verkar ju dessutom vara så fortfarande.

    Från manligt med hår på bröstet till äckligt???


    Är född -97 så har nog inte upplevt nåt annat än att alla rakar sig överallt på kroppen (utom huvet då) men jag förstår ju det inte alltid vart så och när jag ser bilder från längre tillbaks tycker jag dom männen såg bättre ut med mer naturligt kroppshår. Fast själv rakar jag mig ju både här och var så jag är ju inte konsekvent (är tjej då).

    Går inte sånt här lite i cykler? Tror du att trenden kan komma tillbaka med håriga bröst osv?
  • Underh­ill
    Fri 17 Sep 2021 18:37
    #8
    flygrl skrev 2021-09-17 18:31:38 följande:
    Jag skriver väl som jag brukar i dom här återkommande trådarna att jag attraheras av lite äldre, maskulina, bredaxlade män med hår på bröstet och även andra ställen utom just ansiktet (ett litet välansat skägg som goatee kan funka). Lägger väl till som nån annan skrev att slätrakade armhålor är ok då det känns fräschare så. Är tjej, 24 år.Är född -97 så har nog inte upplevt nåt annat än att alla rakar sig överallt på kroppen (utom huvet då) men jag förstår ju det inte alltid vart så och när jag ser bilder från längre tillbaks tycker jag dom männen såg bättre ut med mer naturligt kroppshår. Fast själv rakar jag mig ju både här och var så jag är ju inte konsekvent (är tjej då). Går inte sånt här lite i cykler? Tror du att trenden kan komma tillbaka med håriga bröst osv?

    Man har väl det håret man har tänker jag och formar det som passar en själv :) Inte behöver man väl trassla in sig mer än så :) Oavsett så är det ändå personen, med eller utan eller med lagom buskigt, som är där och då. Sen gillar man ju olika såklart :)
  • Anonym (Natur­ligt)
    Fri 17 Sep 2021 18:45
    #9

    Det är mannen som är sexig, sen om han har hår eller inte på bröstet spelar inte så stor roll.

    Gillar naturligt, gäller även könshår. Lite trimm om det är långt är ok, men inte o känna stubb på bröst o rygg.

    Kan tycka det är mysigt o dra fingrarna genom en hårig bringa eller skägg

  • Anonym (Jo)
    Fri 17 Sep 2021 19:00
    #10

    Inget för mig.

  • Anonym (Sarah­)
    Fri 17 Sep 2021 19:07
    #11
    Anonym (Man, 38) skrev 2021-09-16 21:04:36 följande:

    Till TJEJERNA på Familjeliv. Vad tycker du? Berätta! 


    Vill bara ha hår på huvudet och ingen annanstans.
    Killar utan hår på huvudet är dock avtändande.
  • Fri 17 Sep 2021 22:17
    #12
    Underhill skrev 2021-09-17 18:37:07 följande:

    Man har väl det håret man har tänker jag och formar det som passar en själv :) Inte behöver man väl trassla in sig mer än så :) Oavsett så är det ändå personen, med eller utan eller med lagom buskigt, som är där och då. Sen gillar man ju olika såklart :)


    Nej, så är det väl förstås. Det är ju en individ man möter och tycker är attraktiv. Eller inte. Fast sen finns det nog ändå sånt man själv som individ gillar skarpt. Och det kan va kul att fundera/filosofera kring precis som man kan göra det kring va man gillar för mat, filmer eller musik.
  • Anonym (H)
    Sat 18 Sep 2021 21:34
    #13

    Avtändande!

  • Anonym (Carin­a)
    Sat 18 Sep 2021 22:27
    #14

    En attraktiv man blir i mina ögon ännu läckrare om han är riktgt hårig på bröst och mage. Älskar att trassla in fingrarna. Trimmat könshår är trevligt. Inte rakat någonstans.

  • Anonym (FYI)
    Sun 19 Sep 2021 00:04
    #15
    flygrl skrev 2021-09-17 18:31:38 följande:

    Jag skriver väl som jag brukar i dom här återkommande trådarna att jag attraheras av lite äldre, maskulina, bredaxlade män med hår på bröstet och även andra ställen utom just ansiktet (ett litet välansat skägg som goatee kan funka). Lägger väl till som nån annan skrev att slätrakade armhålor är ok då det känns fräschare så.

    Är tjej, 24 år.


    Är född -97 så har nog inte upplevt nåt annat än att alla rakar sig överallt på kroppen (utom huvet då) men jag förstår ju det inte alltid vart så och när jag ser bilder från längre tillbaks tycker jag dom männen såg bättre ut med mer naturligt kroppshår. Fast själv rakar jag mig ju både här och var så jag är ju inte konsekvent (är tjej då).

    Går inte sånt här lite i cykler? Tror du att trenden kan komma tillbaka med håriga bröst osv?
    Vet inte...Tappade tron på grabbarna när dom började bada med kallingar under badbyxornaObestämd
  • Sun 19 Sep 2021 00:09
    #16
    Anonym (FYI) skrev 2021-09-19 00:04:46 följande:

    Vet inte...Tappade tron på grabbarna när dom började bada med kallingar under badbyxorna


    Grabbar som badar med kallingar under badbyxorna? Men vilken tur då man föredrar fullvuxna M Ä N som aldrig skulle göra nåt så fjantigt.
  • Anonym (Man)
    Sun 19 Sep 2021 07:02
    #17
    Anonym (R) skrev 2021-09-17 14:52:29 följande:

    Det viktigaste är att mannen INTE har hår på ryggen. Tänk missionären med en man med hårig rygg och så måste man lägga sina händer på ryggen på honom. Fy så fruktansvärt vidrigt!!!!

    Generellt gillar jag män med lite eller inget hår. Är de åt det mer håriga hållet får de gärna trimma det lite i så fall. Har de bara några enstaka hårstrån i klunga gäller samma, trimma.


    För det första, en riktigt karl är hårig, vill man ligga med pojkar så gör det.

    För det andra, om du nu tycker det är motbjudande att ligga med en riktigt karl, för att han har hår på ryggen, så måste du ju inte ta dina händer på hans rygg.

    För det tredje, sluta ligg med pojkar, det är inte lagligt.
  • Thu 25 Nov 2021 22:02
    #18

    Jag gillar absolut hår på bröstet. Är manligt sexigt tycker jag.

    Har förut haft väldigt svårt för hår på ryggen/axlarna. Konstigt egentligen när jag verkligen gillar lurvig framsida...

    Men sedan jag träffade min nuvarande så har jag inga problem med hår på ryggen på partner längre. Han har det och jag älskar honom inte mindre pga hår på ryggen. Jag tänker inte på det. Hans håriga bringa tar min uppmärksamhet...

Svar på tråden Hår på bröstet - sexigt eller avtändande?