• Fri 17 Sep 2021 08:12
    2000 visningar
    8 svar
    8
    2000

    Hur många FET behövde du?

    Jag undrar helt enkelt hur många försök du behövde innan du lyckades. Fick en dotter med hjälp av IVF för många år sedan och försöker nu bli gravid igen. Fick göra totaltfrys pga överstimuleringsrisk men hade turen att få 6 blastocyster till frysen. Fick tillbaka första i juni, blev gravid men fick missfall i vecka 7. Fick tillbaka nummer två nu 3 september men det tog sig inte.
    Är nyfiken på hur det har gått för andra i liknande situation.


    (¯`°?.¸ stolt mamma ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Hur många FET behövde du?
  • Mon 27 Sep 2021 08:06
    #1

    Hej! Jag undrar också! Ungefär samma historia som du (dock inte några barn sedan tidigare) blev överstimulerad vid äggplock i februari så blev totalfrys av blastocyster. Första FET lyckades men fick missfall i v 6. Nytt försök i slutet av augusti, tog sig dock inte. Nästa FET imorgon och jag hoppas så mycket att det ska gå den här gången! När jag var på kliniken sist sa de att statistiskt sätt fäster 1 av 3 embryon. Har du någon ny FET på gång nu?

  • Mon 27 Sep 2021 08:14
    #2

    Ja, det var en liknande historia.
    Just nu väntar jag på omslag på äl-stickorna vilket borde bli inom några dagar och då blir det en FET till.
    Stort lycka till på ditt FET!


    (¯`°?.¸ stolt mamma ¸.?°´¯)
  • Tue 28 Sep 2021 16:46
    #3

    Åh vad spännande, hoppas det blir snart för dig!

    Får du ta ovitrelle vid omslag?

    Ja nu är den insatt, den hade börjat kläckas också så hoppas att det är ett bra tecken! Var för kissnödig för att fråga om det var ett bra tecken eller inte. Bara hoppas nu!

  • YKY
    Wed 29 Sep 2021 20:51
    #4

    Det blev totalfrys för oss, också risk för överstimulering. Vi fick åtta embryon till frysen.

    Första FET lyckades, blev min dotter.

    Andra FET lyckades, är gravid nu i vecka 25 med småsyskonet (antagligen lillasyster).

    Vi är lyckligt lottade, verkligen.

  • Tue 5 Oct 2021 20:41
    #5

    Fick 4 blastocyst till frysen och ett färskt. Färska tog inte men FET nr 1 blev vår dotter FET 2 klarade inte upptiningen FET3 tog sig inte och nu är jag gravid med den sista. (Vecka 5 bara så håll tummarna)

  • Wed 6 Oct 2021 19:45
    #6

    Jag har också fått plus nu! Så första FET fäste men tidigt MF. Andra FET fäste inte och plussade igår efter tredje FET, hoppas den får stanna den här gången! :)

  • Fri 8 Oct 2021 13:48
    #7
    Vicktoria88 skrev 2021-10-06 19:45:32 följande:
    Jag har också fått plus nu! Så första FET fäste men tidigt MF. Andra FET fäste inte och plussade igår efter tredje FET, hoppas den får stanna den här gången! :)
    Grattis! Då hoppas jag att det kommer gå likadant för mig. Blev också gravid efter första men mf v 6-7, andra tog sig inte och idag är jag på RD 2 med en blastocyst
    (¯`°?.¸ stolt mamma ¸.?°´¯)
  • Fri 8 Oct 2021 21:24
    #8
    Eskobar77 skrev 2021-10-08 13:48:37 följande:

    Grattis! Då hoppas jag att det kommer gå likadant för mig. Blev också gravid efter första men mf v 6-7, andra tog sig inte och idag är jag på RD 2 med en blastocyst


    Tack! Känns som man är väldig nojig för MF igen nu dock.

    Håller tummar och tår för att det är er tur nu!
Svar på tråden Hur många FET behövde du?