• Sun 19 Sep 2021 16:22
    4138 visningar
    5 svar
    5
    4138

    Spola äggledarna

    Hej,

    Någon som haft upprepade missfall och spolat äggledarna och sedan haft en fullgången graviditet?

    Har haft 4 mf/ma

  • Svar på tråden Spola äggledarna
  • Sun 19 Sep 2021 16:33
    #1
    -1

    Hur skulle det hjälpa? Blir man gravid har man ju passage i äggledarna. Sen embryot hamnat i livmodern är äggledarna inte inblandade. Det finns flera mediciner som kan hjälpa vid upprepade m.f. Progesteron, Trombyl, Fragmin, Levaxin, Prednisolon, Intralipid. Jag fick barn efter 4 m.f med hjälp av Prednisolon.

  • Sun 19 Sep 2021 17:14
    #2

    Jag spolade månaden innan jag blev gravid med min son och det gick bra. Efter det haft 4 mf. Vad är Prednisolon?

  • Sun 19 Sep 2021 17:18
    #3
    Mk93 skrev 2021-09-19 17:14:08 följande:
    Jag spolade månaden innan jag blev gravid med min son och det gick bra. Efter det haft 4 mf. Vad är Prednisolon?
    Du blir ju gravid, alltså är inget fel på dina äggledare. Är det stopp i dom blir man inte gravid öht. Orsaken till upprepade m.f är ibland överaktivt immunförsvar. Kroppen angriper embryot/fostret i tron att det är nåt främmande kroppen ska bli av med. Med Prednisolon dämpas immunförsvaret och man får behålla barnet. Det finns även andra orsaker som anlag för blodproppar och då hjälper kanske bara Trombyl, men kan behövas Fragmin också.
  • Thu 18 Nov 2021 17:07
    #4

    Beklagar dina missfall? Man blir så less, Jag spolade mina äggledare efter två missfall men fick missfall ändå efter det, fick även progesteron och blodförtunnande utskrivet men hjälpte ej det heller.

    Nu funderar jag på att göra en privat utredning för att skynda på hela processen lite :)

  • Thu 18 Nov 2021 17:08
    #5
    MLI93 skrev 2021-11-18 17:07:14 följande:

    Beklagar dina missfall? Man blir så less, Jag spolade mina äggledare efter två missfall men fick missfall ändå efter det, fick även progesteron och blodförtunnande utskrivet men hjälpte ej det heller.

    Nu funderar jag på att göra en privat utredning för att skynda på hela processen lite :)


    Ska självklart inte vara ett frågetecken efter jag skrev att jag beklagade dina missfall, lite orutinerad på det här känner jag :p
Svar på tråden Spola äggledarna