• Onemore2018

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • Värphönan
    Amanda6747 skrev 2021-10-06 06:21:23 följande:

    Ja så är det men jag tänkte om det räcker med att skriva in sig i vecka 8-9 och ändå hinna boka en tid.


    Beroende på hur populär den mottagningen du vill gå hos är, kan det va bra att kontakta som så snart som möjligt för att få tid. Hälsosamtal brukar hållas i v 7-8 och inskrivning i v 10-11 och då tas även blodprov för kub om man blir erbjuden det. när jag va gravid sist fick jag min första tid 4 veckor efter jag ringde för att de va fullbokade innan dess.
  • Amanda6747
    Värphönan skrev 2021-10-06 15:59:12 följande:

    Beroende på hur populär den mottagningen du vill gå hos är, kan det va bra att kontakta som så snart som möjligt för att få tid. Hälsosamtal brukar hållas i v 7-8 och inskrivning i v 10-11 och då tas även blodprov för kub om man blir erbjuden det. när jag va gravid sist fick jag min första tid 4 veckor efter jag ringde för att de va fullbokade innan dess.


    Är mitt andra barn så är ju intr jätteintresserad av ett hälsosamtal men då kanske det räcker med att skriva in sig i v 10 och samtidigt kunna boka tid för KUB då ????
  • Kaol81
    Nor113 skrev 2021-10-06 15:34:03 följande:

    Plussade och får panik, förlorade ett barn för inte så längesen & nu är jag livrädd. Va ska folk tycka & hur ska man hantera en sorg mitt i detta?

    BF enligt appen 15 Juni


    Beklagar verkligen din förlust!!!

    Vad andra tycker och tänker om att du är gravid är inte relevant. Det är bara du och den du väntar barn med som har något att tänka och tycka om det.

    Jag har inte varit med om samma förlust som du men hade också en stor sorg när jag väntade mitt första barn. Någonstans hjälpte det lite då det gav lite framtidstro i det mörka. Men förstår att även det nu blir dubbelt när det handlar om ett barn du förlorat.

    Alla är olika. Och alla hanterar sorg olika. Så ni kan bara utgå från er. Försök ge varandra vad ni behöver i er sorg och strunta i dem utanför.

    Varm kram
  • Värphönan
    Amanda6747 skrev 2021-10-06 17:49:59 följande:

    Är mitt andra barn så är ju intr jätteintresserad av ett hälsosamtal men då kanske det räcker med att skriva in sig i v 10 och samtidigt kunna boka tid för KUB då ????


    Vissa ställen slår ju ihop dessa och har bara en träff så du kommer nog inte undan det snacket oavsett :) tänkte mest bara så du inte ringer för att boka tid när du är i v 8 så finns det inga tider förrän du är i v 12 redan.
  • lidhu

    Jag kommer inte ringa dom förens jag sett bebisen på ultraljud (privat) i vecka 8 och 10, det är mitt första barn men har svårt att tro att de kommer berätta något på ?hälsosamtalet? som jag inte redan känner till.

  • hurtänktedunu
    Nor113 skrev 2021-10-06 15:34:03 följande:

    Plussade och får panik, förlorade ett barn för inte så längesen & nu är jag livrädd. Va ska folk tycka & hur ska man hantera en sorg mitt i detta?

    BF enligt appen 15 Juni


    Du behöver inte alls bry dig om vad folk tycker. Folk har åsikter om allt du gör oavsett vad du gör så det är bäst att försöka att inte ens ge den tanken något utrymme. Det viktigaste är hur du känner. och hur du ska hantera dina känslor. Mitt i sorgen så kanske man behöver få lite glädje också. 

    Och du, Stort grattis till den lilla i magen. 
  • hurtänktedunu
    lidhu skrev 2021-10-07 08:43:07 följande:

    Jag kommer inte ringa dom förens jag sett bebisen på ultraljud (privat) i vecka 8 och 10, det är mitt första barn men har svårt att tro att de kommer berätta något på ?hälsosamtalet? som jag inte redan känner till.


    Jag känner lite samma nu då jag förlorade en i v11 nyss. Dock tredje barnet för mig och jobbar med bebisar och bredvid barnmorskor. Så tror inte det är mycket dom kan säga som man inte vet. Däremot svårt att välja vart man ska gå tycker jag. 
    Har redan bokat in ett ultraljud i v.9+1 och sedan ett nipt test i v.12+1. så får vi se. Måste väl dock till barnmorskan i v.10 för inskrivningsprover och så. 
  • hurtänktedunu
    Matildan96 skrev 2021-09-26 08:23:57 följande:

    Hej! Jag är gärna med i en facebook-grupp! Såg att det fanns andra för BF maj och andra månader. Där syns inga medlemmar, men admin syns.. om man ska göra en helt hemlig så måste man vara vänner på fb tror jag? jag kan starta en helt hemlig om ni skriver ett riktiga namn till mig i meddelanden och beskriver er profilbild så kan jag lägga in alla? Vet inte hur annars man ska göra. Förslag? :)

    Jag plussade i torsdags och går in i vecka 5 idag om jag har räknat rätt. Det var planerat och är vår första graviditet. Är så taggad och nervös samtidigt. Är otroligt trött och har mycket molvärk. Måste titta på plusset flera gånger per dag fortfarande för att fatta att det är sant. Så glad!! :)


    Jag är jätte gärna med i gruppen om du startade en?
  • hurtänktedunu
    Mamma91a skrev 2021-09-28 12:36:24 följande:
    Skriv till mig så kan jag lägga till :)
    Kan du lägga till mig också? jag skriver ett meddelande till dig här.
Svar på tråden BF juni 2022