• Wed 22 Sep 2021 11:28
    224332 visningar
    1582 svar
    +5
    1582
    224332

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • Thu 7 Oct 2021 11:27

    Hej! Plussade i förra veckan. BF 8 juni om allt går bra. Andra barnet för mig, födde en dotter i maj 2020. :)

  • Thu 7 Oct 2021 12:42
    HejsanJenny skrev 2021-10-07 11:27:48 följande:

    Hej! Plussade i förra veckan. BF 8 juni om allt går bra. Andra barnet för mig, födde en dotter i maj 2020. :)


    Grattis vad roligt med så tätt.
  • Thu 7 Oct 2021 14:03

    Hej! Hakar på här. Plussade idag, och är beräknad typ 15 juni om jag räknat rätt. Är mitt första barn så allting är väldigt nytt, men det var planerat :)

    Tar gärna emot tips och liknande om vi har personer i tråden som är föräldrar sedan tidigare. Kram

  • Thu 7 Oct 2021 14:45

    Hej! Har en liten fundering, då jag är väldigt osäker själv. Fick mitt första barn i februari i år efter en massa massa försök. Efter förlossningen har jag endast haft en mens så i och med att jag aldrig vet när jag har ägglossning så brukar jag ta graviditetstest emellanåt för att säkerställa mig att jag inte är gravid. Tog ett test idag och det visade ett jätte jätte svagt streck, det min fundering är då om det är ett spökstreck jag ser? Eller om det verkligen kan vara positivt? Har aldrig varit med om spökstreck förut så det är därför jag funderar. Tänker självklart testa imorgon igen för att se! Vi planerar inte att bli gravida igen men vi har sagt att blir det så blir det, ett barn till är alltid välkommet, speciellt eftersom vi kämpade så med det första.

  • Thu 7 Oct 2021 14:55
    jozz skrev 2021-10-07 14:45:31 följande:

    Hej! Har en liten fundering, då jag är väldigt osäker själv. Fick mitt första barn i februari i år efter en massa massa försök. Efter förlossningen har jag endast haft en mens så i och med att jag aldrig vet när jag har ägglossning så brukar jag ta graviditetstest emellanåt för att säkerställa mig att jag inte är gravid. Tog ett test idag och det visade ett jätte jätte svagt streck, det min fundering är då om det är ett spökstreck jag ser? Eller om det verkligen kan vara positivt? Har aldrig varit med om spökstreck förut så det är därför jag funderar. Tänker självklart testa imorgon igen för att se! Vi planerar inte att bli gravida igen men vi har sagt att blir det så blir det, ett barn till är alltid välkommet, speciellt eftersom vi kämpade så med det första.


    Absolut positivt. Jag har till och med haft svagare och vart positivt.
  • Thu 7 Oct 2021 15:03

    Skulle säga att det är positivt! :)


    jozz skrev 2021-10-07 14:45:31 följande:

    Hej! Har en liten fundering, då jag är väldigt osäker själv. Fick mitt första barn i februari i år efter en massa massa försök. Efter förlossningen har jag endast haft en mens så i och med att jag aldrig vet när jag har ägglossning så brukar jag ta graviditetstest emellanåt för att säkerställa mig att jag inte är gravid. Tog ett test idag och det visade ett jätte jätte svagt streck, det min fundering är då om det är ett spökstreck jag ser? Eller om det verkligen kan vara positivt? Har aldrig varit med om spökstreck förut så det är därför jag funderar. Tänker självklart testa imorgon igen för att se! Vi planerar inte att bli gravida igen men vi har sagt att blir det så blir det, ett barn till är alltid välkommet, speciellt eftersom vi kämpade så med det första.


  • Thu 7 Oct 2021 15:08
    hurtänktedunu skrev 2021-10-07 14:55:46 följande:

    Absolut positivt. Jag har till och med haft svagare och vart positivt.


    Det var mycket lättare förra gången jag plussade för då blev det starkt plus med en gång och det var två eller tre dagar efter bim, åt letrozol månad efter månad då så då fick jag ändå mens. Nu vet jag inte vart jag är i cykeln så måste vara ganska tidigt isf????
  • Thu 7 Oct 2021 16:49
    +1
    Oreokakan11 skrev 2021-10-07 15:03:25 följande:

    Skulle säga att det är positivt! :)


    Hoppas det, men vågar inte riktigt hurra än fören jag ser om det blir starkare eller inte. Hade dock varit väldigt kul med två barn så tätt efter varandra! :)
  • Thu 7 Oct 2021 17:23
    jozz skrev 2021-10-07 15:08:39 följande:

    Det var mycket lättare förra gången jag plussade för då blev det starkt plus med en gång och det var två eller tre dagar efter bim, åt letrozol månad efter månad då så då fick jag ändå mens. Nu vet jag inte vart jag är i cykeln så måste vara ganska tidigt isf????


    Ja tidigt är det nog. Skulle gissa på innan bim. Mitt var lite svagare och var 4 dagar innan bim så kanske 2 eller 3 dagar innan
  • Thu 7 Oct 2021 17:37
    jozz skrev 2021-10-07 14:45:31 följande:

    Hej! Har en liten fundering, då jag är väldigt osäker själv. Fick mitt första barn i februari i år efter en massa massa försök. Efter förlossningen har jag endast haft en mens så i och med att jag aldrig vet när jag har ägglossning så brukar jag ta graviditetstest emellanåt för att säkerställa mig att jag inte är gravid. Tog ett test idag och det visade ett jätte jätte svagt streck, det min fundering är då om det är ett spökstreck jag ser? Eller om det verkligen kan vara positivt? Har aldrig varit med om spökstreck förut så det är därför jag funderar. Tänker självklart testa imorgon igen för att se! Vi planerar inte att bli gravida igen men vi har sagt att blir det så blir det, ett barn till är alltid välkommet, speciellt eftersom vi kämpade så med det första.


    Ser ut som RFSU? Vill inte va en party pooper men skulle rekommendera ett digitalt test då RFSU många gånger ger streck trots att man inte är gravid :( är det ett positivt test så borde det ge utslag på ett digitalt nu så behöver du inte fundera :)
Svar på tråden BF juni 2022