• Onemore2018

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • EIJ90
    xnfsm skrev 2021-11-28 12:38:40 följande:

    Någon som vet om det faktiskt går att undkomma eventuella bristningar på huden?


    Jag tror att det är väldigt genetiskt. Vissa får inga bristningar och andra får mycket. Jag smorde med speciell olja under förra graviditeten och fick massor av bristningar ändå på magen. Gick bara upp 10 kg och var normalviktig innan jag blev gravid
  • kattnos

    Åh, är så irriterad! Jag skulle ju ÄNTLIGEN få göra ultraljud i morgon och se om det faktiskt finns någonting där i magen (jag hoppas och tror väl det men jag vågar inte hoppas...) Men nu har jag blivit så förkyld! Har varit hemma från jobbet sedan i torsdags och även om jag känner mig lite bättre idag så är jag absolut inte symptomfri... har gjort två covid-test hemma som varit negativa men även gjort ett test via vc som jag inte fått svar på ännu.. men antar att det inte spelar någon roll så länge jag har förkylningssymptom.

    Får ringa i morgon och hoppas på att kunna få en tid senare i veckan. Så jäkla surt. ????


    BF 9/6
  • hurtänktedunu
    xnfsm skrev 2021-11-28 09:32:06 följande:

    Så är det för mig med! Hur mår du nu då i v 12?


    Betydligt bättre men måste ändå ha lergigan. Du då?
  • hurtänktedunu
    xnfsm skrev 2021-11-28 12:38:40 följande:

    Någon som vet om det faktiskt går att undkomma eventuella bristningar på huden?


    Det går inte. Det är hormonerna som gör det. Bara att gilla läget. Vissa får mer andra får mindre och vissa får inte alls. På 2 graviditeter har jag fått en bristning på magen och några små på höften. Får se hur det blir denna gången.
  • TheSwedishKiwi
    kattnos skrev 2021-11-28 14:52:09 följande:

    Åh, är så irriterad! Jag skulle ju ÄNTLIGEN få göra ultraljud i morgon och se om det faktiskt finns någonting där i magen (jag hoppas och tror väl det men jag vågar inte hoppas...) Men nu har jag blivit så förkyld! Har varit hemma från jobbet sedan i torsdags och även om jag känner mig lite bättre idag så är jag absolut inte symptomfri... har gjort två covid-test hemma som varit negativa men även gjort ett test via vc som jag inte fått svar på ännu.. men antar att det inte spelar någon roll så länge jag har förkylningssymptom.

    Får ringa i morgon och hoppas på att kunna få en tid senare i veckan. Så jäkla surt. ????


    Stackare! Hoppas du får må bättre snart så du får komma iväg på ditt ultraljud! Jag håller en tumme att de har en tid senare i veckan till dig!
  • svansmamman

    Fy jag har haft en riktigt dålig helg. Igår var jag helt sänkt. Mådde illa konstant hela dagen och kände mig ordentligt hängig. Inget hjälpte, varken mat, dryck eller sömn/vila. Natten inatt har även den varit hemsk. Mardröm efter mardröm om att det inte skulle gå bra på NIPT idag (eller framförallt ultraljudet, att inget hjärta skulle hittas), att jag råkat boka tid på en klinik hundra mil bort osv. Nu har jag precis kommit från kliniken där jag gjorde NIPT och bebis mådde strålande, hjärtat tickade på och jag blev framflyttad sex dagar så huxflux är jag nu i vecka 11+6. Nu inväntar vi svar på blodprovet för NIPT men efter det kan jag nog slappna av och känna att det kanske kan gå vägen denna gång ändå. 

    Jag som tyckt att jag känt förhållandevis lite oro får nog äta upp det med tanke på den obotliga oron jag uppenbarligt kände inför dagens besök. Tungan ute

  • 180611
    svansmamman skrev 2021-11-29 10:06:03 följande:

    Fy jag har haft en riktigt dålig helg. Igår var jag helt sänkt. Mådde illa konstant hela dagen och kände mig ordentligt hängig. Inget hjälpte, varken mat, dryck eller sömn/vila. Natten inatt har även den varit hemsk. Mardröm efter mardröm om att det inte skulle gå bra på NIPT idag (eller framförallt ultraljudet, att inget hjärta skulle hittas), att jag råkat boka tid på en klinik hundra mil bort osv. Nu har jag precis kommit från kliniken där jag gjorde NIPT och bebis mådde strålande, hjärtat tickade på och jag blev framflyttad sex dagar så huxflux är jag nu i vecka 11+6. Nu inväntar vi svar på blodprovet för NIPT men efter det kan jag nog slappna av och känna att det kanske kan gå vägen denna gång ändå. 

    Jag som tyckt att jag känt förhållandevis lite oro får nog äta upp det med tanke på den obotliga oron jag uppenbarligt kände inför dagens besök. 


    Åh så roligt att höra! Så skönt! Jag ska göra Nipt imorgon så är också nervös. En sak jag tänkte på var om det är ett vanligt ultraljud eller ett vaginalt? Jag är i v. 10+5 imorgon.

    Hoppas ert NIPT-svar kommer snabbt och att svaret är som ni hoppas.
  • svansmamman
    180611 skrev 2021-11-29 11:56:57 följande:
    Jag fick göra vaginalt, jag frågade när jag bokade och sköterskan sa då att de alltid gör VUL vid NIPT. Jag vet inte om alla gör så eller om det bara var hos dem men det var skönt att veta i förväg vad man hade att förvänta sig. 

    Men åååh så spännande, jag håller tummarna! Tack snälla för omtanken, jag håller tummarna att det blir detsamma för er. Just nu känns väntan som en halv evighet, haha. 
  • Chemistryfreak

    Idag hade jag KUB och allt såg fint ut, låg sannolikhet för kromosomavvikelser. Känns helt fantastiskt och det var så roligt att få se den lilla igen. Glad

  • betula
    Chemistryfreak skrev 2021-11-29 21:04:11 följande:

    Idag hade jag KUB och allt såg fint ut, låg sannolikhet för kromosomavvikelser. Känns helt fantastiskt och det var så roligt att få se den lilla igen.


    Vad underbart!
Svar på tråden BF juni 2022