• Wed 22 Sep 2021 11:28
    224345 visningar
    1582 svar
    +5
    1582
    224345

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • Wed 5 Jan 2022 11:49
    180611 skrev 2022-01-05 11:42:54 följande:

    Vi får bearbeta ihop! Blir 3 grabbar här med... Men jag har börjat landa lite i att wow vilken grej ändå. Är ju inte supervanligt direkt! Får tänka att vi fått möjligheten till att forma en familj med pojkar. För mig är det viktigt att det inte blir för grabbigt.

    Men jag förstår absolut känslan. Man har ju dels sina egna drömmar och förhoppningar och dessutom andras. Vet ju att alla andra hoppades på tjej. Vi har valt att inte berätta för omgivningen än för att hinna landa lite själva.

    Det jag sörjer är mest att inte få återse/spegla min egen barndom lika mycket. Likadant att aldrig få möjligheten till att bli mormor. Dessutom tror jag att det hade varit nyttigt för våra pojkar att växa upp med en tjej med. Men nu är det jag som får vara den personen. Får helt enkelt göra mitt bästa?

    Hur känner du?


    Jag bröt ihop på kontoret och fick åka hem. Jag är besviken och ledsen och allt möjligt just nu. Ville också ha en tjej till familjen, att kunna bli mormor osv. Min make år också besviken. Var ju inte planerat heller blev gravid på p- piller. Valde att behålla. Alla känslor idag verkligen.
  • Wed 5 Jan 2022 11:54
    pinkrain skrev 2022-01-05 11:49:36 följande:

    Jag bröt ihop på kontoret och fick åka hem. Jag är besviken och ledsen och allt möjligt just nu. Ville också ha en tjej till familjen, att kunna bli mormor osv. Min make år också besviken. Var ju inte planerat heller blev gravid på p- piller. Valde att behålla. Alla känslor idag verkligen.


    Förstår sig så väl! Har också varit och är väldigt ledsen! Gråt ut och tillåt dig sörja! Vi fick reda på detta i söndags och det känns lite bättre nu. Men det är faktiskt riktigt jobbigt. Ta hand om dig och hör av dig om du vill prata.
  • Wed 5 Jan 2022 15:55

    Hej! 

    Jag tänkte höra om det finns fler i denna tråd som bor i Malmöområdet och är intresserade av att ses på en fika/promenad eller liknande? 

    Jag är 31år och väntar mitt första biologiska barn i juni, har en bonusdotter på 5år sedan tidigare :) 

  • Wed 5 Jan 2022 17:21
    betula skrev 2022-01-03 23:21:05 följande:

    Jag tänker nog ta influensavaccinet även om min bm tyckte lite att säsongen är ju förbi när jag är i v 16. Är det 15+ eller 16+ som gäller för det? Tänkte ringa 1177 o även höra om det inte går att få covid då m även om det inte gått 6 mån sen dos 2 för mig. Vill gärna ha dos 3 innan jag går in i v 20!


    Det är från v. 16+0 som det är rekommenderat om man inte har någon annan sjukdom som gör det indicerat att ta det tidigare. Glad

    Jag tog influensavaccinet idag, är i v. 18+0. Hade gärna tagit det tidigare men när jag ringde innan jul så fanns det tyvärr inga tidigare tider hos min vårdcentral. Känns skönt att ha det avklarat iaf! Hoppas på att slippa undan influensan åtminstone, har absolut alldeles tillräckligt med mina gravidkrämpor. Tungan ute
  • Wed 5 Jan 2022 20:18
    +1
    Chemistryfreak skrev 2022-01-05 17:21:20 följande:

    Det är från v. 16+0 som det är rekommenderat om man inte har någon annan sjukdom som gör det indicerat att ta det tidigare.

    //

    Jag tog influensavaccinet idag, är i v. 18+0. Hade gärna tagit det tidigare men när jag ringde innan jul så fanns det tyvärr inga tidigare tider hos min vårdcentral. Känns skönt att ha det avklarat iaf! Hoppas på att slippa undan influensan åtminstone, har absolut alldeles tillräckligt med mina gravidkrämpor.


    Blir till att ringa o se när det finns tid då. V 16+0 på måndag o innan dess lär det väl inte finnas tid ändå.
  • Thu 6 Jan 2022 09:10
    -1
    180611 skrev 2022-01-05 11:54:09 följande:

    Förstår sig så väl! Har också varit och är väldigt ledsen! Gråt ut och tillåt dig sörja! Vi fick reda på detta i söndags och det känns lite bättre nu. Men det är faktiskt riktigt jobbigt. Ta hand om dig och hör av dig om du vill prata.


    Tack snälla. Var eran trea planerad? Hur gamla är sönerna? Mina söner är 8 och den andra 5 nu i feb. Min make är lika besviken och ville inte ens vi skulle behålla från början så extra tungt allt. :( han sa igår att han har svårt att känna glädje så blev bara värre allt. Jag tänker hemska tankar att hag ångrade att behålla och sånt dumt. :(
  • Thu 6 Jan 2022 13:39

    Jag har bf 3 juni med mitt andra barn. Skulle gärna gå med i facebookgruppen om någon vill bjuda in :)

  • Thu 6 Jan 2022 14:59
    pinkrain skrev 2022-01-06 09:10:14 följande:

    Tack snälla. Var eran trea planerad? Hur gamla är sönerna? Mina söner är 8 och den andra 5 nu i feb. Min make är lika besviken och ville inte ens vi skulle behålla från början så extra tungt allt. :( han sa igår att han har svårt att känna glädje så blev bara värre allt. Jag tänker hemska tankar att hag ångrade att behålla och sånt dumt. :(


    Ja men var den. Men vi tvekade länge. Sen fick vi ett tidigt missfall i somras också. Kan inte sluta tänka på om det var en tjej... Även om jag vet att den säkert var alldeles för sjuk för att klara sig.

    Jag vet. Man tänker så dumma grejer. Saker som förvånar en. Men tänker att det kanske är lika bra att vädra det nu och sen kommer man garanterat över det sen närmare förlossningen. Jag är dock tacksam över att vi kollade den här gången. Det har vi inte gjort innan. Känns bättre att bearbeta det nu än att bli besviken vid förlossningen.

    Men jag har också tänkt konstiga grejer. Som dessutom gör mig rädd nu för vi har inte gjort RUL än. Tänk om det visar sig vara något fel... Så har jag gått och tänkt hemska saker. Usch så jobbigt.
  • Thu 6 Jan 2022 17:13
    180611 skrev 2022-01-06 14:59:19 följande:

    Ja men var den. Men vi tvekade länge. Sen fick vi ett tidigt missfall i somras också. Kan inte sluta tänka på om det var en tjej... Även om jag vet att den säkert var alldeles för sjuk för att klara sig.

    Jag vet. Man tänker så dumma grejer. Saker som förvånar en. Men tänker att det kanske är lika bra att vädra det nu och sen kommer man garanterat över det sen närmare förlossningen. Jag är dock tacksam över att vi kollade den här gången. Det har vi inte gjort innan. Känns bättre att bearbeta det nu än att bli besviken vid förlossningen.

    Men jag har också tänkt konstiga grejer. Som dessutom gör mig rädd nu för vi har inte gjort RUL än. Tänk om det visar sig vara något fel... Så har jag gått och tänkt hemska saker. Usch så jobbigt.


    Jag tänkte lika som dig. Att jag ville veta innan förlossning för att bearbeta innan. Då har man tid på sig att förbereda sig. Vi fick också ett missfall I somras och jag undrar också vad det var för kön på den lilla. Jag ville verkligen att det skulle bli en tjej denna gång även om jag redan hade en av varje men jag visste att en pojk skulle göra mig besviken även om jag så klart skulle komma över det till slut. Känns hemskt att säga så. Men menar bara att jag förstår dig i dina tankar
  • Thu 6 Jan 2022 18:38
    hurtänktedunu skrev 2022-01-06 17:13:47 följande:

    Jag tänkte lika som dig. Att jag ville veta innan förlossning för att bearbeta innan. Då har man tid på sig att förbereda sig. Vi fick också ett missfall I somras och jag undrar också vad det var för kön på den lilla. Jag ville verkligen att det skulle bli en tjej denna gång även om jag redan hade en av varje men jag visste att en pojk skulle göra mig besviken även om jag så klart skulle komma över det till slut. Känns hemskt att säga så. Men menar bara att jag förstår dig i dina tankar


    Tack! Man känner sig så otacksam. Men tror att det är gamla obearbetade känslor för vår tid som barnlösa. En tid där man inte kunde påverka någonting och ens drömmar på något sätt aldrig skulle bli av. Att allt låg bortom ens kontroll. Sen är detta självklart inte alls samma sak. Vi är såå lyckliga att vi har kunnat få 2 snart 3 barn. Men det är något i känslobilden som på något vis stämmer in. Lite avundsjuka på andra på nåt sätt... hemsk känsla. Är så rädd för att bli bitter. Men tror inte jag kommer bli det när jag väl landet I det. Framförallt inte när killen väl kommer. Han är säkert alldeles ljuvlig. Precis som mina 2 pojkar jag redan har. Men visst jag har googlat " kan NIPT visa fel"...