• Wed 22 Sep 2021 11:28
    224730 visningar
    1582 svar
    +5
    1582
    224730

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • Thu 6 Jan 2022 21:50
    180611 skrev 2022-01-06 18:38:20 följande:

    Tack! Man känner sig så otacksam. Men tror att det är gamla obearbetade känslor för vår tid som barnlösa. En tid där man inte kunde påverka någonting och ens drömmar på något sätt aldrig skulle bli av. Att allt låg bortom ens kontroll. Sen är detta självklart inte alls samma sak. Vi är såå lyckliga att vi har kunnat få 2 snart 3 barn. Men det är något i känslobilden som på något vis stämmer in. Lite avundsjuka på andra på nåt sätt... hemsk känsla. Är så rädd för att bli bitter. Men tror inte jag kommer bli det när jag väl landet I det. Framförallt inte när killen väl kommer. Han är säkert alldeles ljuvlig. Precis som mina 2 pojkar jag redan har. Men visst jag har googlat " kan NIPT visa fel"...


    Nej men så är det ju. Och man har ju rätt till sina känslor oavsett vad dom är men det känns som det här med kön att det är väldigt tabu. Jag tycker det borde vara okej att uttrycka sina känslor över sånt. Jag förstår att du googlat på det och nipt har ju haft fel. Inte ofta men det har ju hänt ändå. Nu sa ju nipt flicka för vår del så jag hoppas det är rätt men säger dom något annat på rul kommer jag nog bryta ihop
  • Thu 6 Jan 2022 21:59

    Jag har bara gråtit några timmar idag. Så konstigt skulle inte ens ha ett barn till. Men det blev min extra chans till dotter. Sen tycker jag det är skillnad över att vara besviken på ett kön man aldrig kommer uppleva. Även om känslan kan vara stark hos andra kommer vi med tre söner aldrig få uppleva en dotter. Det är en stor sorg för mig. Jag vet att jag inte hade känt samma sak om jag haft en dotter, tror inte det iaf. Jag var inte ledsen över en andra son men är jätteledsen nu över en oplanerad trea som inte blir en dotter. Jag kan inte ens förställa mig mamma till tre söner men kommer ju bli det. Jag har googlat fel på rul, fast jag själv såg snoppen. Helt orimlig med andra ord.

  • Thu 6 Jan 2022 22:37
    pinkrain skrev 2022-01-06 21:59:20 följande:

    Jag har bara gråtit några timmar idag. Så konstigt skulle inte ens ha ett barn till. Men det blev min extra chans till dotter. Sen tycker jag det är skillnad över att vara besviken på ett kön man aldrig kommer uppleva. Även om känslan kan vara stark hos andra kommer vi med tre söner aldrig få uppleva en dotter. Det är en stor sorg för mig. Jag vet att jag inte hade känt samma sak om jag haft en dotter, tror inte det iaf. Jag var inte ledsen över en andra son men är jätteledsen nu över en oplanerad trea som inte blir en dotter. Jag kan inte ens förställa mig mamma till tre söner men kommer ju bli det. Jag har googlat fel på rul, fast jag själv såg snoppen. Helt orimlig med andra ord.


    Log lite här nu. Ändå tacksamt att höra att fler beter sig orimligt. Tack för det. Jag känner så igen det. Kände inte så efter 2 pojkar. Men det skrämmer mig med 3. Av någon anledning. Vet inte varför men jag får för mig att det då automatiskt blir svårhanterligt och att de alla ska skapa kaos. Vilket är konstigt för vi har otroligt fina pojkar som alla kommenterar hur lugna, fina och kärleksfulla dem är. Det sjukaste av allt är att vi ändå medvetet försökte få ett barn till där vi vet att det är 50/50 på vilket kön det blir ungefär och ändå blir vi båda totalt chockade. Jag har inte haft nån känsla med vilket kön det var i magen med dem andra men nu så skrek hela kroppen tjej. Är nog därför jag har så svårt att lita på svaret...Läste nånstans att det kan vara så att det ligger kvar kopplingar från tidigare graviditeter som kan förvilla NIPT. Då jag fick ett missfall strax innan jag blev gravid med bebisen som nu ligger i magen så drar det såklart igång orimliga tankar om att det mot alla odds ska visa sig vara en tjej på RUL. Så ovärdigt!
  • Fri 7 Jan 2022 08:10
    180611 skrev 2022-01-06 22:37:48 följande:

    Log lite här nu. Ändå tacksamt att höra att fler beter sig orimligt. Tack för det. Jag känner så igen det. Kände inte så efter 2 pojkar. Men det skrämmer mig med 3. Av någon anledning. Vet inte varför men jag får för mig att det då automatiskt blir svårhanterligt och att de alla ska skapa kaos. Vilket är konstigt för vi har otroligt fina pojkar som alla kommenterar hur lugna, fina och kärleksfulla dem är. Det sjukaste av allt är att vi ändå medvetet försökte få ett barn till där vi vet att det är 50/50 på vilket kön det blir ungefär och ändå blir vi båda totalt chockade. Jag har inte haft nån känsla med vilket kön det var i magen med dem andra men nu så skrek hela kroppen tjej. Är nog därför jag har så svårt att lita på svaret...Läste nånstans att det kan vara så att det ligger kvar kopplingar från tidigare graviditeter som kan förvilla NIPT. Då jag fick ett missfall strax innan jag blev gravid med bebisen som nu ligger i magen så drar det såklart igång orimliga tankar om att det mot alla odds ska visa sig vara en tjej på RUL. Så ovärdigt!


    Mina söner bråkar rätt mycket. Så undrar faktiskt hur jag ska orka med en till. Jag ångra lite att jag valde behålla för rädslan för hur det ska bli. Maken ville ju inte ha fler så känns som allt hänger på mig nu. :( sen är ju mina söner fina med empatiska och så jätteglada för syskon sa hejdå till bebisen innan jag skulle åka idag. Jag hade också en jättestark känsla att det var en flicka redan när jag såg att jag var gravid. Det bidrog till att jag valde behålla. :( Jag funderar på att göra ett tul för att få det bekräftat igen att det är en pojke kan inte riktigt ta in det. Hjärnan är konstig.
  • Fri 7 Jan 2022 08:25
    Sparklie skrev 2022-01-06 13:39:59 följande:

    Jag har bf 3 juni med mitt andra barn. Skulle gärna gå med i facebookgruppen om någon vill bjuda in :)


    Jag kan av någon anledning inte skicka meddelande till dig. Skicka till mig så bjuder jag in dig i gruppen.
  • Fri 7 Jan 2022 09:10
    Matildan96 skrev 2022-01-07 08:25:46 följande:

    Jag kan av någon anledning inte skicka meddelande till dig. Skicka till mig så bjuder jag in dig i gruppen.


    Bjud gärna in mig också:) bf 6 juni har jag.
  • Fri 7 Jan 2022 11:27

    Jag vill gärna också bli inbjuden i fb-grupp!

  • Fri 7 Jan 2022 11:58

    Jag vill gärna ha inbjudan också! BF 14/6

  • Fri 7 Jan 2022 20:41

    Bjud gärna in mig också!! BF 10/6 

  • Fri 7 Jan 2022 22:55

    Skriv meddelande till mig om ni inte har fått en länk skickad till er, så bjuder jag in er.