• Wed 22 Sep 2021 11:28
    224342 visningar
    1582 svar
    +5
    1582
    224342

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • Mon 10 Jan 2022 19:57

    Är i slutet på vecka 19 nu och tycker att jag senaste veckan/veckorna har känt fosterrörelser. Detta är dock första barnet så har tidigare varit osäker på om det varit tarmrörelser eller inte, men idag såg jag små sparkar på utsidan! Det måste väl ändå vara bebisen då, för inte syns väl tarmrörelser på utsidan?

  • Mon 10 Jan 2022 21:08
    linnelakan skrev 2022-01-10 19:57:00 följande:

    Är i slutet på vecka 19 nu och tycker att jag senaste veckan/veckorna har känt fosterrörelser. Detta är dock första barnet så har tidigare varit osäker på om det varit tarmrörelser eller inte, men idag såg jag små sparkar på utsidan! Det måste väl ändå vara bebisen då, för inte syns väl tarmrörelser på utsidan?


    Det låter det absolut som. Jag känner också bebis nu slutet på v18 och mer bara senaste dagarna.
  • Tue 11 Jan 2022 08:25
    linnelakan skrev 2022-01-10 19:57:00 följande:

    Är i slutet på vecka 19 nu och tycker att jag senaste veckan/veckorna har känt fosterrörelser. Detta är dock första barnet så har tidigare varit osäker på om det varit tarmrörelser eller inte, men idag såg jag små sparkar på utsidan! Det måste väl ändå vara bebisen då, för inte syns väl tarmrörelser på utsidan?


    Åh så härligt det låter! Jag är i mitten av v17 (16+3) och ser verkligen fram emot att få känna fosterrörelser. Det är min första graviditet så vet inte riktigt hur det kommer kännas, men jag tror att jag möjligtvis kan ha känt något redan då jag till och från känt som en fladdrande känsla. Men precis som du säger kan mina känningar lika gärna varit tarmrörelser. Längtar tills jag kan se från utsidan!
  • Tue 11 Jan 2022 08:41
    hurtänktedunu skrev 2022-01-10 18:36:54 följande:

    Ja då är det ju jätte svårt om det inte känns säkert. Men har du bokat ett privat?


    Ska boka ett privat tillväxt får jag veta storleken på bebisen med. :) redan börjat handla kläder så vill vara lite mer säker. Jag går inte runt och tänker flicka längre men ändå. Det är fortfarande svårt att smälta då magkänslan var så stark men det känns bättre och bättre.
  • Tue 11 Jan 2022 09:40
    pinkrain skrev 2022-01-11 08:41:25 följande:

    Ska boka ett privat tillväxt får jag veta storleken på bebisen med. :) redan börjat handla kläder så vill vara lite mer säker. Jag går inte runt och tänker flicka längre men ändå. Det är fortfarande svårt att smälta då magkänslan var så stark men det känns bättre och bättre.


    Gör så. Lika bra så du kan gå vidare sen. Annars går man bara och funderar. Men håller med dig. Så konstigt att magkänslan kan ha så fel. Jag var också väldigt säker på tjej...
  • Tue 11 Jan 2022 10:01
    180611 skrev 2022-01-11 09:40:04 följande:

    Gör så. Lika bra så du kan gå vidare sen. Annars går man bara och funderar. Men håller med dig. Så konstigt att magkänslan kan ha så fel. Jag var också väldigt säker på tjej...


    Hon var lite stressad och låg efter i tiden så kändes inte helt 100. Ja märkligt! Har du varit på rul?
  • Tue 11 Jan 2022 10:04

    Jag har väldigt lite fosterrörelser denna gång. Har moderkakan i bakvägg såg det på rul fick påminna bm att ens undersöka det men hon gjorde det då. Mina två andra graviditeter har det känts mycket mer. Jag känner inget utanpå magen än gick in i v. 20 idag med först sonen kändes det i v. 19 utanpå och andra v. 18. Känner typ i gång per dag knappt det. Så känns extra skönt att göra ett till Ultraljud känner jag. Även på rul rörde han sig inte så mycket.

  • Tue 11 Jan 2022 10:38
    pinkrain skrev 2022-01-11 08:41:25 följande:

    Ska boka ett privat tillväxt får jag veta storleken på bebisen med. :) redan börjat handla kläder så vill vara lite mer säker. Jag går inte runt och tänker flicka längre men ändå. Det är fortfarande svårt att smälta då magkänslan var så stark men det känns bättre och bättre.


    Skönt det I alla fall. Bra att veta vilken storlek den lilla har. Funderar på samma. Fick en stor en på 4.1 sist en vecka före bf så kanske ska kolla lite senare i graviditeten. Men vad bra att det känns bättre. Man får nog bara landa i det.
  • Tue 11 Jan 2022 10:53
    hurtänktedunu skrev 2022-01-11 10:38:06 följande:

    Skönt det I alla fall. Bra att veta vilken storlek den lilla har. Funderar på samma. Fick en stor en på 4.1 sist en vecka före bf så kanske ska kolla lite senare i graviditeten. Men vad bra att det känns bättre. Man får nog bara landa i det.


    Det känns fortfarande jättetråkigt att jag aldrig kommer få en dotter och att jag och alla andra var så säkra men samtidigt skulle vi inte ha fler heller så blir ju ändå en bebis liksom måste ju landa i det. :) Känns lite jobbigt med tre söner mer lätt med två och även de bråkar så mina gråa hår kommer ju komma nu iaf haha. Jag grät ut i 1,5 h i telefon med min mamma. Alla är så förstående så det är skönt.
  • Tue 11 Jan 2022 11:11
    pinkrain skrev 2022-01-11 10:01:40 följande:

    Hon var lite stressad och låg efter i tiden så kändes inte helt 100. Ja märkligt! Har du varit på rul?


    Ok. Ja men det kanske är bra ändå! Nej ska dit den 25:e. Så två veckor kvar.