• Onemore2018

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • hurtänktedunu
    pinkrain skrev 2022-01-11 08:41:25 följande:

    Ska boka ett privat tillväxt får jag veta storleken på bebisen med. :) redan börjat handla kläder så vill vara lite mer säker. Jag går inte runt och tänker flicka längre men ändå. Det är fortfarande svårt att smälta då magkänslan var så stark men det känns bättre och bättre.


    Skönt det I alla fall. Bra att veta vilken storlek den lilla har. Funderar på samma. Fick en stor en på 4.1 sist en vecka före bf så kanske ska kolla lite senare i graviditeten. Men vad bra att det känns bättre. Man får nog bara landa i det.
    pinkrain skrev 2022-01-11 10:04:45 följande:

    Jag har väldigt lite fosterrörelser denna gång. Har moderkakan i bakvägg såg det på rul fick påminna bm att ens undersöka det men hon gjorde det då. Mina två andra graviditeter har det känts mycket mer. Jag känner inget utanpå magen än gick in i v. 20 idag med först sonen kändes det i v. 19 utanpå och andra v. 18. Känner typ i gång per dag knappt det. Så känns extra skönt att göra ett till Ultraljud känner jag. Även på rul rörde han sig inte så mycket.


    Jag hade också en sån. Kände henne någon gång tidigt men sen så sällan. Kunde gå 12 timmar mellan jag kände henne. Sjukt jobbigt var det.
  • kattnos

    Min chef höll med om riskerna och stänger av mig från nästa vecka. Känns sååå skönt. RUL på torsdag - jättespännande!


    BF 9/6
  • TheSwedishKiwi
    kattnos skrev 2022-01-11 17:20:10 följande:

    Min chef höll med om riskerna och stänger av mig från nästa vecka. Känns sååå skönt. RUL på torsdag - jättespännande!


    Skönt för dig! Jag förlorade precis mitt jobb men jag måste söka nytt för att få några pengar. Får de om det är någon som vill anställa en som är snart halvvägs gravid. Har inte några enorma förhoppningar!
  • betula
    kattnos skrev 2022-01-11 17:20:10 följande:

    Min chef höll med om riskerna och stänger av mig från nästa vecka. Känns sååå skönt. RUL på torsdag - jättespännande!


    Vad skönt för dig. Hoppas nästan på samma men väldiigt låg chans att bli avstängd på mitt pga corona skulle jag tro. Träffar iofs bara några få kollegor o smittan har hållts borta från arbetsplatsen hela vägen, men jag känner för att isolera mig helt innan jag fått dos 3 iaf. Tycker nuvarande smittökning är jättejobbigt. :(
  • betula
    TheSwedishKiwi skrev 2022-01-11 17:45:15 följande:

    Skönt för dig! Jag förlorade precis mitt jobb men jag måste söka nytt för att få några pengar. Får de om det är någon som vill anställa en som är snart halvvägs gravid. Har inte några enorma förhoppningar!


    Usch vad tråkigt att förlora jobbet i detta läget <3
  • kattnos
    betula skrev 2022-01-11 18:08:14 följande:

    Vad skönt för dig. Hoppas nästan på samma men väldiigt låg chans att bli avstängd på mitt pga corona skulle jag tro. Träffar iofs bara några få kollegor o smittan har hållts borta från arbetsplatsen hela vägen, men jag känner för att isolera mig helt innan jag fått dos 3 iaf. Tycker nuvarande smittökning är jättejobbigt. :(


    Förstår hur du känner. Jag ska jobba med munskydd sista dagarna här och hoppas på att det räcker.. Kan du inte jobba hemifrån, åtminstone en tid då? Ja det känns som att typ alla kommer att drabbas och jag vill verkligen inte...
    BF 9/6
  • kattnos
    TheSwedishKiwi skrev 2022-01-11 17:45:15 följande:

    Skönt för dig! Jag förlorade precis mitt jobb men jag måste söka nytt för att få några pengar. Får de om det är någon som vill anställa en som är snart halvvägs gravid. Har inte några enorma förhoppningar!


    Men fy vad jobbigt situation! Och inte lätt att söka jobb nu heller tänker jag med tanke på covid.. jag är glad att jag slipper söka nytt just nu iaf... hoppas det löser sig för dig dock!
    BF 9/6
  • betula
    kattnos skrev 2022-01-11 18:36:05 följande:

    Förstår hur du känner. Jag ska jobba med munskydd sista dagarna här och hoppas på att det räcker.. Kan du inte jobba hemifrån, åtminstone en tid då? Ja det känns som att typ alla kommer att drabbas och jag vill verkligen inte...


    Kan tyvärr inte jobba hemifrån. Men hoppas väl egentligen på fortsatt sjukskrivning . Får se vad läkaren tycker på torsdag...
  • pinkrain
    hurtänktedunu skrev 2022-01-11 11:24:58 följande:

    Skönt det I alla fall. Bra att veta vilken storlek den lilla har. Funderar på samma. Fick en stor en på 4.1 sist en vecka före bf så kanske ska kolla lite senare i graviditeten. Men vad bra att det känns bättre. Man får nog bara landa i det.Jag hade också en sån. Kände henne någon gång tidigt men sen så sällan. Kunde gå 12 timmar mellan jag kände henne. Sjukt jobbigt var det.


    Ja men känner det med är lite orolig så känns väldigt skönt att bokat ett extra ultraljud. Han var ju liten i början så fick gå på ett extra ultraljud men nu är inte det ett problem. Jag kände lite igår kväll men då hade det gått ett dygn sen sist.
  • hurtänktedunu
    pinkrain skrev 2022-01-12 10:36:33 följande:

    Ja men känner det med är lite orolig så känns väldigt skönt att bokat ett extra ultraljud. Han var ju liten i början så fick gå på ett extra ultraljud men nu är inte det ett problem. Jag kände lite igår kväll men då hade det gått ett dygn sen sist.


    Ja då är det ju bra och lugnande. Så mysigt. Vilken vecka är du nu?

    Ja jag känner någon gång per dag men det är ju inga sparkar nu så man längtar ju verkligen efter det. Och så man kan känna utanpå