• Wed 22 Sep 2021 11:28
    224648 visningar
    1582 svar
    +5
    1582
    224648

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • Wed 12 Jan 2022 13:45
    hurtänktedunu skrev 2022-01-12 13:24:41 följande:

    Ja då är det ju bra och lugnande. Så mysigt. Vilken vecka är du nu?

    Ja jag känner någon gång per dag men det är ju inga sparkar nu så man längtar ju verkligen efter det. Och så man kan känna utanpå


    Jag är i v. 20 nu. :)
  • Thu 13 Jan 2022 11:30

    Nu har jag varit på RUL och allt såg fint ut :) Fick bekräftat att moderkakan ligger högt i framvägg vilket troligtvis är orsaken till att jag bara känt rörelser långt ned. Sen låg den med huvudet nedåt och sparkade typ mot moderkakan :) Känns skönt att allt såg fint ut och den var precis så stor som den borde vara, alltså ändrades inte BF.

    Som ni förstår tog vi inte reda på kön, det får bli en överraskning även denna gång :)


    BF 7/6
  • Thu 13 Jan 2022 12:53

    Jag har också varit på RUL idag. En livlig liten kille var det som gömde sig där inne :) Har knappt känt något än, så det var underbart att se att allt var som det skulle. Har moderkakan lågt i bakvägg. Nedre delen var bara 2 cm från "utgången" så det blir ett vul i v. 32 för att kontrollera att den flyttat upp. Blev flyttad från 9 juni till 12 juni. Är lite orolig för hur storasyster ska reagera. Hon är snart 12. Hon ville verkligen ha en lillasyster. Men hon älskar bebisar så jag hoppas hon kommer över det. Storebror kommer bli överlycklig :D Han är precis 10 år fyllda.

    Åh, jag är så lycklig idag!

  • Thu 13 Jan 2022 13:01

    Vad kul att läsa om era RUL! Ser såååå fram emot mitt, men måste vänta 18 dagar till. Känns som en evighet!

  • Fri 14 Jan 2022 08:33

    Nu har jag inte känt några fosterörelser på över ett dygn. Är i v. 20 och vet att det måste inte kännas regelbundet men med mina två andra barn kändes alltid något per dag. :/ hade ni ringt bm och kollat? De har stängt telefontid på min mottagning för så många sjuka och blir hänvisad till en mottagning i annan ort.

  • Fri 14 Jan 2022 09:24

    Jag gjorde RUL igår, har varit så himla nervös inför det hela men allt gick bra och det är jag så himla glad över. Bebis har vuxit på precis som den ska och vi har kvar samma beräknade datum som vi fick på KUB. Vi valde att ta reda på könet och vi väntar en liten tjej. Glad

  • Fri 14 Jan 2022 09:26
    pinkrain skrev 2022-01-14 08:33:19 följande:

    Nu har jag inte känt några fosterörelser på över ett dygn. Är i v. 20 och vet att det måste inte kännas regelbundet men med mina två andra barn kändes alltid något per dag. :/ hade ni ringt bm och kollat? De har stängt telefontid på min mottagning för så många sjuka och blir hänvisad till en mottagning i annan ort.


    Tror inte att det ska vara någon fara men det skadar inte att ringa till en barnmorskemottagning och fråga, tänker jag. :) Jag hade en dag när jag inte kände en enda rörelse (är också i vecka 20) och det var för att jag hade väldigt mycket bekymmer med gas i magen den dagen, så jag kände massor av gas men ingen bebis. När det hela hade lagt sig dagen efter så kunde jag känna bebis som vanligt igen. Kan ju också bero på att moderkakan ligger i framvägg eller att bebis rör sig mer inåt.
  • Fri 14 Jan 2022 09:30
    Chemistryfreak skrev 2022-01-14 09:26:35 följande:

    Tror inte att det ska vara någon fara men det skadar inte att ringa till en barnmorskemottagning och fråga, tänker jag. :) Jag hade en dag när jag inte kände en enda rörelse (är också i vecka 20) och det var för att jag hade väldigt mycket bekymmer med gas i magen den dagen, så jag kände massor av gas men ingen bebis. När det hela hade lagt sig dagen efter så kunde jag känna bebis som vanligt igen. Kan ju också bero på att moderkakan ligger i framvägg eller att bebis rör sig mer inåt.


    Varit på rul moderkakan ligger i bakvägg vet jag. :) väntar och ser men är det ett dygn till ringer jag och kollar.
  • Fri 14 Jan 2022 18:56
    pinkrain skrev 2022-01-14 08:33:19 följande:

    Nu har jag inte känt några fosterörelser på över ett dygn. Är i v. 20 och vet att det måste inte kännas regelbundet men med mina två andra barn kändes alltid något per dag. :/ hade ni ringt bm och kollat? De har stängt telefontid på min mottagning för så många sjuka och blir hänvisad till en mottagning i annan ort.


    Ja som du redan säger så är det normalt. Jag förstår dock din oro. Jag har inte heller känt min på hela dagen så jag tog faktiskt fram dopplern. Är så himla skönt att ha den och ta till när oron sätter igång. Min hade lagt sig riktigt långt ner. Sen blev hon riktigt arg när dopplern kom.

    Det skadar ju aldrig att ringa din bm om du är orolig. Det är ju därför dom är där.
  • Fri 14 Jan 2022 18:59
    Chemistryfreak skrev 2022-01-14 09:24:07 följande:

    Jag gjorde RUL igår, har varit så himla nervös inför det hela men allt gick bra och det är jag så himla glad över. Bebis har vuxit på precis som den ska och vi har kvar samma beräknade datum som vi fick på KUB. Vi valde att ta reda på könet och vi väntar en liten tjej.

    //


    Gud jag är också nervös. Kul att det gick bra. Så himla skönt. Vi har nästa fredag. Känns så nervöst och oroligt. Typ tänk om hon inte vuxit osv. Men jag känner ju henne nu så hon borde ju ha vuxit. Logiken liksom.