• Wed 22 Sep 2021 11:28
    224361 visningar
    1582 svar
    +5
    1582
    224361

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • Fri 14 Jan 2022 19:33
    hurtänktedunu skrev 2022-01-14 18:59:26 följande:
    Gud jag är också nervös. Kul att det gick bra. Så himla skönt. Vi har nästa fredag. Känns så nervöst och oroligt. Typ tänk om hon inte vuxit osv. Men jag känner ju henne nu så hon borde ju ha vuxit. Logiken liksom.
    Håller tummarna för dig, det kommer säkerligen att gå fint även på ditt ultraljud! Helt rätt att tänka att hon har vuxit eftersom du känner henne, det var så jag också tänkte och det lugnade mig lite. Försök att njuta av rörelserna och att du ska få se din lilla nästa fredag. Men det är såklart svårt att komma ifrån oron helt. Glad
  • Fri 14 Jan 2022 20:37
    Chemistryfreak skrev 2022-01-14 09:24:07 följande:

    Jag gjorde RUL igår, har varit så himla nervös inför det hela men allt gick bra och det är jag så himla glad över. Bebis har vuxit på precis som den ska och vi har kvar samma beräknade datum som vi fick på KUB. Vi valde att ta reda på könet och vi väntar en liten tjej.

    //


    Skönt att det gick bra. :) roligt med en liten tjej!
  • Sat 15 Jan 2022 10:44
    +1
    Chemistryfreak skrev 2022-01-14 19:33:45 följande:

    Håller tummarna för dig, det kommer säkerligen att gå fint även på ditt ultraljud! Helt rätt att tänka att hon har vuxit eftersom du känner henne, det var så jag också tänkte och det lugnade mig lite. Försök att njuta av rörelserna och att du ska få se din lilla nästa fredag. Men det är såklart svårt att komma ifrån oron helt.


    Ja och jag tycker det är svårare denna gång då jag hade ett missfall precis innan. Dom två andra barnen har jag aldrig vart orolig med. Man insåg väl sin egen dödlighet. Men vid nipt gjorde hon ett väldigt ingående ultraljud och kollade precis hela bebisen inifrån och ut och kollade hjärta och allt så känner mig lugnare efter det i alla fall. Nu ska alla hålla sig friska till fredag också. Haha.

    Man längtar ju verkligen till våren nu.
  • Sat 15 Jan 2022 11:23

    Igår kväll insåg jag att det kommer vätska ur brösten och idag kände både jag och sambon för första gången sparkar på utsidan av magen, innan har jag ?bara? känt rörelser på insidan (eller hur man nu ska uttrycka det). Vecka 20 på tisdag och jag har börjat inse att det går fort nu, det är mycket som händer i kroppen. Jag trodde nog inte att jag skulle uppleva såhär mycket såhär tidigt, jag är sååå fascinerad över kroppen och hur den ställer om sig. Såå coolt!

  • Sat 15 Jan 2022 18:53
    svansmamman skrev 2022-01-15 11:23:35 följande:

    Igår kväll insåg jag att det kommer vätska ur brösten och idag kände både jag och sambon för första gången sparkar på utsidan av magen, innan har jag ?bara? känt rörelser på insidan (eller hur man nu ska uttrycka det). Vecka 20 på tisdag och jag har börjat inse att det går fort nu, det är mycket som händer i kroppen. Jag trodde nog inte att jag skulle uppleva såhär mycket såhär tidigt, jag är sååå fascinerad över kroppen och hur den ställer om sig. Såå coolt!


    Åh så häftigt! Jag sitter och känner efter jämt för att se om jag kan känna något på utsidan, men det är ju inte så sannolikt när man inte ens är säker på att man känner något på insidan, haha. Klämde lite på bröstet igår också, men ingen vätska. Jag kanske är lite otålig då jag bara är i början av v18. Jag vill bara ha något slags tecken på att allt är som det ska!
  • Sat 15 Jan 2022 20:07
    TheSwedishKiwi skrev 2022-01-15 18:53:14 följande:

    Åh så häftigt! Jag sitter och känner efter jämt för att se om jag kan känna något på utsidan, men det är ju inte så sannolikt när man inte ens är säker på att man känner något på insidan, haha. Klämde lite på bröstet igår också, men ingen vätska. Jag kanske är lite otålig då jag bara är i början av v18. Jag vill bara ha något slags tecken på att allt är som det ska!


    Jag har aldrig läckt vätska från brösten förrän efter förlossningen någon av mina 3 graviditeter. Så det säger egentligen inte så mycket. Tredje nu men dom två första ammade jag. Så att slippa läcka mjölk redan nu ser jag som något positivt.

    Vad det gäller sparkar på utsidan är det så svårt att veta. Jag lägger handen på och känner men det är ju så svårt att veta om det man känner är på utsidan eller inuti haha.
  • Sat 15 Jan 2022 22:04
    TheSwedishKiwi skrev 2022-01-15 18:53:14 följande:

    Åh så häftigt! Jag sitter och känner efter jämt för att se om jag kan känna något på utsidan, men det är ju inte så sannolikt när man inte ens är säker på att man känner något på insidan, haha. Klämde lite på bröstet igår också, men ingen vätska. Jag kanske är lite otålig då jag bara är i början av v18. Jag vill bara ha något slags tecken på att allt är som det ska!


    Jag förstår ?jakten? efter tecken på att allt är som det ska, man blir ju en riktig hönsmamma! Vet att det kan skilja sig mycket åt när man känner av bebis. Jag tyckte det var svårt i början att avgöra vad som var vad, men nu är det ingen tvekan om att det faktiskt är rörelser. Jag upplevde att det var lättare att förstå att det var rörelser jag kände på insidan när jag använde doppler, så det hjälpte mig att känna igen känslan. :D
    hurtänktedunu skrev 2022-01-15 20:07:53 följande:

    Jag har aldrig läckt vätska från brösten förrän efter förlossningen någon av mina 3 graviditeter. Så det säger egentligen inte så mycket. Tredje nu men dom två första ammade jag. Så att slippa läcka mjölk redan nu ser jag som något positivt.

    Vad det gäller sparkar på utsidan är det så svårt att veta. Jag lägger handen på och känner men det är ju så svårt att veta om det man känner är på utsidan eller inuti haha.


    För mig kom vätskan när hunden på 20 kg klev på brösten. Fattade inte vad det var varför jag tryckte på dem och såg då hur vätska sipprade ut. Än så länge kommer det inte ut självmant, jag hoppas det håller sig så. Jag känner precis som du att det bara är positivt att inte behöva läcka, finns liksom ingen vits att göra det redan nu haha.

    Barnmorskan vid RUL sa att jag hon kände rörelser på utsidan och uppmuntrade oss att botanisera för att försöka känna dem. Min sambo tyckte jag var för hårdhänt när jag tryckte handen mot magen men det var vad som krävdes för att verkligen känna rörelserna (jag känner min egen puls väldigt starkt när jag trycker på magen, så man störs lite av den när man ska känna efter bebis).
  • Sun 16 Jan 2022 01:07
    hurtänktedunu skrev 2022-01-15 20:07:53 följande:

    Jag har aldrig läckt vätska från brösten förrän efter förlossningen någon av mina 3 graviditeter. Så det säger egentligen inte så mycket. Tredje nu men dom två första ammade jag. Så att slippa läcka mjölk redan nu ser jag som något positivt.


    Ja det är ju självklart positivt om man slipper läcka. Tror bara jag är så desperat på att hitta något tecken på graviditeten förutom att jag känner mig svullen till och från! Det är klart jag hellre slipper läckande bröst!
    svansmamman skrev 2022-01-15 22:04:38 följande:

    Min sambo tyckte jag var för hårdhänt när jag tryckte handen mot magen men det var vad som krävdes för att verkligen känna rörelserna (jag känner min egen puls väldigt starkt när jag trycker på magen, så man störs lite av den när man ska känna efter bebis).


    Jag känner bara min egen puls när jag trycker på magen, men jag har inte vågat trycka så hårt. Vet ju egentligen inte exakt var barnet ligger heller!
  • Sun 16 Jan 2022 13:31
    svansmamman skrev 2022-01-15 22:04:38 följande:

    Jag förstår ?jakten? efter tecken på att allt är som det ska, man blir ju en riktig hönsmamma! Vet att det kan skilja sig mycket åt när man känner av bebis. Jag tyckte det var svårt i början att avgöra vad som var vad, men nu är det ingen tvekan om att det faktiskt är rörelser. Jag upplevde att det var lättare att förstå att det var rörelser jag kände på insidan när jag använde doppler, så det hjälpte mig att känna igen känslan. :DFör mig kom vätskan när hunden på 20 kg klev på brösten. Fattade inte vad det var varför jag tryckte på dem och såg då hur vätska sipprade ut. Än så länge kommer det inte ut självmant, jag hoppas det håller sig så. Jag känner precis som du att det bara är positivt att inte behöva läcka, finns liksom ingen vits att göra det redan nu haha.

    Barnmorskan vid RUL sa att jag hon kände rörelser på utsidan och uppmuntrade oss att botanisera för att försöka känna dem. Min sambo tyckte jag var för hårdhänt när jag tryckte handen mot magen men det var vad som krävdes för att verkligen känna rörelserna (jag känner min egen puls väldigt starkt när jag trycker på magen, så man störs lite av den när man ska känna efter bebis).


    Ja jag tror ju att jag känner på utsidan men som sagt tycker det är svårt att avgöra om någon annan skulle kunna det. Lite mer så. Jag pressar ner handen rätt hårt mot magen och känner då hur hon rör runt.
  • Sun 16 Jan 2022 13:33
    TheSwedishKiwi skrev 2022-01-16 01:07:56 följande:

    Ja det är ju självklart positivt om man slipper läcka. Tror bara jag är så desperat på att hitta något tecken på graviditeten förutom att jag känner mig svullen till och från! Det är klart jag hellre slipper läckande bröst!Jag känner bara min egen puls när jag trycker på magen, men jag har inte vågat trycka så hårt. Vet ju egentligen inte exakt var barnet ligger heller!


    Förstår det. Dom här veckorna är inte kul. Jag började känna I slutet på v18 ungefär. Svagt sen blev det mer och mer bara på några dagar så du kommer säkert känna snart. Men förstår att man gärna spolar fram lite så man verkligen känner riktiga sparkar