• Wed 22 Sep 2021 11:28
    224329 visningar
    1582 svar
    +5
    1582
    224329

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • Sun 1 May 2022 12:08
    knyttets skrev 2022-05-01 10:47:09 följande:
    Det är nog mest att jag är orolig att förlossningen drar ut på tiden och blir mer smärtsam, i och med att det är första barnet också. Men vi får helt enkelt vänta och se vad de bedömer blir tryggast för oss båda.
    Det behöver ju inte bli så <3 
  • Fri 6 May 2022 06:29

    Haha, det här börjar bli något frustrerande! Jag var hos bm igår och både hon och en kollega ville absolut få det till att bebis nu har huvudet nedåt. Tyvärr var deras ultraljudsmaskin på service just igår. Jag fick en ny tid nästa vecka så får vänta några dagar till innan jag får klart besked :) Nu är det ju ingen brådska i sig men vill gärna veta snart vad jag ska förbereda mig på :)


    BF 7/6
  • Fri 6 May 2022 11:31
    kattnos skrev 2022-05-06 06:29:50 följande:

    Haha, det här börjar bli något frustrerande! Jag var hos bm igår och både hon och en kollega ville absolut få det till att bebis nu har huvudet nedåt. Tyvärr var deras ultraljudsmaskin på service just igår. Jag fick en ny tid nästa vecka så får vänta några dagar till innan jag får klart besked :) Nu är det ju ingen brådska i sig men vill gärna veta snart vad jag ska förbereda mig på :)


    Bästa är kanske att förbereda sig på alla scenarier.  Min låg m huvudet ner förra bm besöket. På tvären för en vecka sen eller så o nu är jag ganska säker på huvudet ner igen.  
  • Sat 7 May 2022 08:29

    Jag vet inte hur min bebis ligger just nu, men nu på morgonen trycker hon på blåsan som in i tusan, fy vad obehagligt! Haha, ligger hon rätt med huvudet neråt så måste det ju vara händer och armar hon använder till att trycka på blåsan. Jag har bett henne sluta för det känns som jag ska kissa på mig konstant!

    Har ni packat förlossningsväska ännu? Jag har inte gjort det men känner att det kanske börjar bli dags! Vad har ni i eran?

  • Sat 7 May 2022 10:26

    Jag har planerat att packa min väska idag. 35+0 idag. Jag ska ha med mig mjuka kläder till mig, vatten, lättätet snacks, högtalare, bebiskläder, bärsjal, snutte till bebis, mjukt toalettpapper. Ska se över alternativ till laxerande hjälpmedel. Ska också kolla med barnmorskan vilka starkare värktabletter som är okej att äta. Eftervärkarna efter tredje barnet kan bli hemska har jag fått höra. Låter nappen stanna hemma. Vill komma igång riktigt med amningen innan vi testar napp. Mina andra barn har aldrig velat ha napp.
    Känns inte som jag behöver så mycket mer. Känner att jag vill åka hem igen ganska fort. Nu är mina stora barn 10 och 12 år, så jag känner mig väldigt mycket tryggare än jag gjorde då och stannade på BB i tre nätter.

  • Sat 7 May 2022 10:52
    TheSwedishKiwi skrev 2022-05-07 08:29:01 följande:

    Jag vet inte hur min bebis ligger just nu, men nu på morgonen trycker hon på blåsan som in i tusan, fy vad obehagligt! Haha, ligger hon rätt med huvudet neråt så måste det ju vara händer och armar hon använder till att trycka på blåsan. Jag har bett henne sluta för det känns som jag ska kissa på mig konstant!

    Har ni packat förlossningsväska ännu? Jag har inte gjort det men känner att det kanske börjar bli dags! Vad har ni i eran?


    Jag har packat en akutväska för nån vecka sedan men tänkte ännu fylla på den med något smått. Har packat kläder åt bebis i olika storlekar, blöjor och en filt för hemresa. Amningsbh, underkläder och mjuka sköna kläder till mig själv. Ska ännu packa hygienartiklar då det blir dags. Har funderat på att packa nåt ät- och drickbart men vet inte riktigt vad man ska satsa på? Tänker också att jag gärna vill ha med hörlurar för att lyssna på musik och egen kudde. Vi kör mycket långa resor med bil så vi packade förra veckan en liten väska att ha i bilen med handdukar och plastpåsar och sånt ifall vattnet skulle gå plötsligt. 
  • Sat 7 May 2022 12:10

    Inte packat nåt än, men tänker en del på det så tror jag tar tag i det snart. Sist stannade vi bara en natt (de timmar en måste), men gissar att det blir längre om en blir igångsatt? 
    Ska iaf tänkt ta m nåt gott att mumsa på efter förlossningen! Fika, godis eller nåt som en verkligen förtjänar efter det jobbet! ;)

  • Tue 10 May 2022 16:11

    Hej! Det börjar närma sig nu, helt galet!

    Hur länge har ni planerat att jobba? :)

  • Tue 10 May 2022 16:47

    Hej på er! Jag hoppar in här om ok. Är i vecka 36+0 idag. från igår så är jag sååå trött och känslig. Känns som att det kommer en hormon svärm. Känner mig ledsen och ensam, någon annan som känner igen sig? Har haft noll hormon känningar under hela graviditeten så blir lite överraskad att det kommer nu? 


    Slarvar något enormt med järntabletter, undra om det kan påverka.? 

  • Tue 10 May 2022 20:12

    35+0 idag och jag känner igen mig i nedstämdheten, vilket är väldigt olikt mig. Jag fick förra veckan veta att mitt blodvärde tyvärr fortsatt dala trots järntabletter och jag ligger nu på 96, BM är tämligen övertygad om att det är boven till mitt stundtals taskiga mående. Jag har nu ätit trippel dos järntabletter och ska göra det veckan ut. Om blodvärdet inte steppat upp tills dess verkar det bli aktuellt med transfusion och det är något jag verkligen inte vill. Jag vet inte hur mycket leverpastej, jordgubbar, spenat osv jag ätit den senaste tiden i försök att boosta ytterligare. 


    Så ja, blodvärdet verkar kunna ha en väldigt stor inverkan på ens mående.