• Wed 22 Sep 2021 11:28
    224734 visningar
    1582 svar
    +5
    1582
    224734

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • Sat 4 Jun 2022 05:51
    Lita89 skrev 2021-10-12 11:46:56 följande:
    Jag vill ha tidigt ultraljud. Detta pga två ma som upptäckts i vecka 10, har alltså gått i en månad med dött foster i magen båda gånger. Lever den inte så vill jag ha ut den så fort som möjligt. Väldigt krass tanke men det är så fruktansvärt att gå och fundera och känna efter.
    Åh va roligt, heja dej! Hoppas det tilltar så bebisen kommer snaaart! :) hur känns det nu såhär en timme senare?

    Nix inget här, bara klassisk latens, förvärkar/starka sammandragningar igår kväll igen och vaknade av ett par rejäla inatt men nu är klockan snart 6 o ingenting, då färdknäppade vi ändå på bra igår kväll hehe, men det är ju ett bra tidsfördriv annars ändå såhär dagarna innan... Skrattande
  • Sat 4 Jun 2022 07:11
    Lita89 skrev 2022-06-04 04:40:53 följande:

    ÄNTLIGEN börjar värkarna komma igång <3 dock inte tätare än 8 minuter men det är ju en början iaf. Hoppas så att få träffa bebisen idag! Någon mer som är i gråzonen mellan latens och aktiv fas?


    Åh vad spännande, lycka till och hoppas du snart får träffa din bebis!

    Här händer inget mer än att foglossningen blir värre för varje dag och jag vill helst inte gå alls. Sen har jag sovit så dåligt i natt så jag börjar fundera på hur jag alls ska orka med en förlossning.. känner mig lite deppig idag och så tjafs med maken uppepå det. Jaja, det löser väl sig..
    BF 7/6
  • Sat 4 Jun 2022 09:06

    Så kul att läsa om er som är så nära! Hoppas era bebisar tittar ut snart! Jag får nog kanske vänta några veckor till, men känns skönt att veta att det kan hända när som helst eftersom jag gick in i v38 idag!

    Lycka till!

  • Sat 4 Jun 2022 09:09

    Går visst inte att citera så jag svarar såhär :). Tyvärr stannade det av vid 5 men det var ganska skönt att få sova ett par timmar! nu är det bara att vänta på att det drar igång igen och förhoppningsvis då på riktigt :)

  • Sat 4 Jun 2022 09:14
    Lita89 skrev 2022-06-04 09:09:41 följande:

    Går visst inte att citera så jag svarar såhär :). Tyvärr stannade det av vid 5 men det var ganska skönt att få sova ett par timmar! nu är det bara att vänta på att det drar igång igen och förhoppningsvis då på riktigt :)


    Spännande! håller tummarna stenhårt att det kommer igång igen. :)

    Jag upplever en molande mensvärk lite mer konstans idag så har satt min på pilatesboll för o studsa loss o hoppas att det kanske händer nåt (önsketänkande men det skadar ju inte hehe) Skrattande
  • Sat 4 Jun 2022 11:03

    Åh vad spännande att det kommer igång för er!  Jag har haft lite mensvärksliknande smärta från och till. Har också haft regelbundna förvärkar en kväll med ca 10/15 min mellan men de försvann efter någon timme. Magen har sjunkit lågt ner och tror slemproppen börjat släppa lite. Är bara i 38+1 idag men tänkte prova promenad och sånt idag för att se om det skulle komma igång. 

  • Sat 4 Jun 2022 12:45

    Där gick slemproppen! Spännande när den här förlossningen inte alls verkar bli lika som den förra där jag inte hade en känning förrän vattnet bokstavligen forsade. Får se om det kommer värkar, kan ju dröja ett antal dagar även när proppen släppt vad jag har förstått men utgår ifrån att det är hinnsvepningens förtjänst :)


    BF 7/6
  • Sat 4 Jun 2022 14:37
    Lita89 skrev 2022-06-04 04:40:53 följande:

    ÄNTLIGEN börjar värkarna komma igång <3 dock inte tätare än 8 minuter men det är ju en början iaf. Hoppas så att få träffa bebisen idag! Någon mer som är i gråzonen mellan latens och aktiv fas?


    Spännande!! lycka till :)
  • Sun 5 Jun 2022 00:54
    kattnos skrev 2022-06-04 12:45:43 följande:

    Där gick slemproppen! Spännande när den här förlossningen inte alls verkar bli lika som den förra där jag inte hade en känning förrän vattnet bokstavligen forsade. Får se om det kommer värkar, kan ju dröja ett antal dagar även när proppen släppt vad jag har förstått men utgår ifrån att det är hinnsvepningens förtjänst :)


    Lita89 skrev 2022-06-04 09:09:41 följande:

    Går visst inte att citera så jag svarar såhär :). Tyvärr stannade det av vid 5 men det var ganska skönt att få sova ett par timmar! nu är det bara att vänta på att det drar igång igen och förhoppningsvis då på riktigt :)



    Hur har det gått för er Kattnos och Lita89? Hoppas det går bra för er! 
  • Sun 5 Jun 2022 06:45
    Hallonglass91 skrev 2022-06-05 00:54:13 följande:
    Lita89 skrev 2022-06-04 09:09:41 följande:

    Går visst inte att citera så jag svarar såhär :). Tyvärr stannade det av vid 5 men det var ganska skönt att få sova ett par timmar! nu är det bara att vänta på att det drar igång igen och förhoppningsvis då på riktigt :)



    Hur har det gått för er Kattnos och Lita89? Hoppas det går bra för er! 
    Tack så mycket, här har det inte hänt något mer. Fick lite mensvärk när proppen hade gått men det lugnade sig till kvällen och jag fick sova gott i natt vilket jag verkligen behövde! Det är nog inte riktigt dags här ännu, värkarna kunde gärna få starta upp i natt eller i morgon kan jag tycka men det är ju inte jag som bestämmer tyvärr :)
    BF 7/6