• Anonym (Ledse­n5)
    Wed 29 Sep 2021 15:11
    4460 visningar
    31 svar
    31
    4460

    Snälla ge mig kraft att lämna!!

    Jag lever i ett samboförhållande sedan länge där det finns tonårsbarn inblandade. Det fungerar inte med barnen och sambon har fått nog av alla problem. Vi bara bråkar och jag känner att jag måste flytta för att ens överleva. Han har inte bett mig flytta, utan vill att jag står för förändringen. Jag kan bara inte göra allt själv, utan båda måste vilja.

    Jag har boende, fast jobb och bil., VARFÖR är det då så svårt att lämna. Jag kan få tillbaka min lägenhet inom några veckor, så det är ju hur bra som helst.

    Det känns bara som ett misslyckande, och eftersom jag är så rädd för separationer och vet hur jag fungerar, dvs att det kan ta flera år att komma över, så drar jag mig in i det sista för att lämna. Jag känner att jag först vill hitta någon annan famn att gå till, annars klarar jag det inte.

    Hur gör ni andra som lämnar destruktiva relationer där det fortfarande finns kärlek kvar och dessutom hopp.

  • Svar på tråden Snälla ge mig kraft att lämna!!
  • Anonym (Kvinn­a 39)
    Wed 29 Sep 2021 15:47
    #1

    Tänk så här. Du kan alltid ångra dig och försöka med honom senare, men jag tror du kommer att upptäcka en stark lättnad, frihet och glädje över att ha gått vidare när du väl gör det. Och det är inte bara ditt ansvar att fixa situationen när ni är två vuxna.

  • Anonym (Z)
    Wed 29 Sep 2021 16:27
    #2

    Du har en annan tråd med va?

    Du ska inte tillbaka till honom. Du ska göra upp en plan för att ta dig ur den löser sig resten med tiden

  • Anonym (Ledse­n5) Trådstartaren
    Fri 8 Oct 2021 08:53
    #3

    Har skrivit tidigare!

    Efter något bråk för exakt en vecka sedan så sa han att jag ska lämna huset...vilket jag gjorde, men visste inte vart jag skulle ta vägen. Sen hämtade jag kläder etc för en månad framåt och bor hos min mamma. Han var iskall när jag dagen efter hämtade mina saker. Han hade tagit bort alla bilder och saker från mig. Ledsen packade jag mina saker medan han var borta. 

    2 dagar senare ringer han och gråter att jag ska komma till honom, att han måste ljuga för alla att det inte är slut...vi kan väl snälla sköta det snyggt, bla bla....jag åkte ut och vi hade den bästa dagen ever. Vi bestämde att vi skulle gå till en psykolog, skriva papper med jurist att han inte kan slänga ut mig etc. Men så började vi återigen prata om hans bortskämda barn och jag fick dra.

    Jag bor sedan förra veckan i min mammas lägenhet och får min egen lägenhet i slutet av månaden. Varje dag är som en stor klump i magen och jag bara gråter. Jag klarar inte av hans bortskämda barn och han skyddar dem i vått och torrt emot mig.

    Vet inte hur jag ska vara stark och stå emot. Blockade honom på fb och insta, men då fick han panik och ringde vänner som fick ringa upp mig och säga att jag måste blocka upp, annars slänger han ut resten av mina saker på gatan.

    Älskar denne sjuke man, och är besatt av honom. Varför?? Han är ju så elak.

    Fattar absolut ingenting. 

    Erbjuder honom särbolivet där vi ses på helgerna så jag slipper se hur han skämmer bort sina barn etc, men då säger han att det är 100% slut. Då måste jag ta det.

  • Anonym (X)
    Fri 8 Oct 2021 08:56
    #4
    Anonym (Ledsen5) skrev 2021-10-08 08:53:57 följande:

    Erbjuder honom särbolivet där vi ses på helgerna så jag slipper se hur han skämmer bort sina barn etc, men då säger han att det är 100% slut. Då måste jag ta det.


    Så då är det slut nu.
  • Anonym (Ledse­n5) Trådstartaren
    Fri 8 Oct 2021 12:06
    #5
    Anonym (X) skrev 2021-10-08 08:56:15 följande:
    Så då är det slut nu.
    Enligt honom har han absolut inte gjort slut. Jag vill inte att det är slut, utan att vi skall vara särbos och testa det, så jag slipper problemen med att känna mig som inneboende och bli utslängd, samt irritera mig på hans barn.

    Han vill sambo o inget annat.
  • Fri 8 Oct 2021 12:40
    #6
    +1

    Låt honom gå. Han ska inte vara i ditt liv. Han är inte den du trodde han var. Låt honom gå!! du kommer ut starkare på andra sidan.

  • Fri 8 Oct 2021 13:22
    #7
    Anonym (Ledsen5) skrev 2021-10-08 12:06:32 följande:
    Enligt honom har han absolut inte gjort slut. Jag vill inte att det är slut, utan att vi skall vara särbos och testa det, så jag slipper problemen med att känna mig som inneboende och bli utslängd, samt irritera mig på hans barn.

    Han vill sambo o inget annat.
    Går du tillbaka går du med på att bli dåligt behandlad, och vet aldrig när du blir utkastad. Är du beredd att leva med det?
    Om inte så är det ju slut nu, även om ingen av er vill vara den som yttrar orden.

  • Anonym (Ledse­n5) Trådstartaren
    Fri 8 Oct 2021 14:19
    #8

    Känns som att vi har allt det jag önskar av en man när inte barnen är inblandade. Han är omtänksam, generös, omhändertagande, snygg, attraktiv, lojal, stabil....

    Vi skrattar och har roligt.

    Men så fort det kommer upp barn (18,5 år och 16 år) så blir han helt förändrad. Han har förlorat alla sina kvinnor pga barnen, som han inte vet hur man uppfostrar. Jag vill att han ska inse och förstå att han inte ska göra samma misstag igen!! Men han skyller allt på mig och kallar mig barnhatare för att jag inte tolererar att barnen inte vill plocka undan efter sig, äter upp all mat, stökar ner och sitter i vardagsrummet hela kvällar och kollar youtube när de har ett eget vardagsrum. Så vi måste gå in i sovrummet och kolla där.

    Jag hade tyckt att allt var perfekt om han bara kunde förstå att barnen måste lära sig ta hänsyn till vuxna. Han säger att det är vuxna som ska ta hänsyn till barnen. Vi tänker så olika och kommer ingenstans.

  • Anonym (Linn)
    Fri 8 Oct 2021 14:31
    #9
    +1

    Jag hade fått avsmak för en man som sagt att det är mitt sätt eller inget sätt. Var finns jag då i allt detta?

    Er relation kommer dessutom bygga på att du ska hålla tyst och bara le, annars åker du ut med huvudet före. Vem vill leva på det osäkra sättet, där man kan förlora sin bostad från en dag till en annan?

    Att han säger att han absolut inte gjort slut är ren manipulation. Han vill att all skuld ska falla på dig i detta. I klarspråk säger han: om du bara hållt tyst och gjort som jag säger så hade vi haft det bra nu. Men nu trilskas du och då blir det såhär. Skulden är din!

    Toppen TS att du har tillgång till egen bostad snart! Släpp alla tankar på att du ska få honom att inse att barnen faktiskt måste uppfostras. Han vill inte! Du slår pannan blodig. Det är inte ditt jobb att ändra på honom eller få honom att inse saker. Det måste komma ifrån honom själv. Och som sagt, han vill inte.

  • Anonym (Ledse­n5) Trådstartaren
    Thu 14 Oct 2021 08:44
    #10
    Anonym (Linn) skrev 2021-10-08 14:31:55 följande:

    Jag hade fått avsmak för en man som sagt att det är mitt sätt eller inget sätt. Var finns jag då i allt detta?

    Er relation kommer dessutom bygga på att du ska hålla tyst och bara le, annars åker du ut med huvudet före. Vem vill leva på det osäkra sättet, där man kan förlora sin bostad från en dag till en annan?

    Att han säger att han absolut inte gjort slut är ren manipulation. Han vill att all skuld ska falla på dig i detta. I klarspråk säger han: om du bara hållt tyst och gjort som jag säger så hade vi haft det bra nu. Men nu trilskas du och då blir det såhär. Skulden är din!

    Toppen TS att du har tillgång till egen bostad snart! Släpp alla tankar på att du ska få honom att inse att barnen faktiskt måste uppfostras. Han vill inte! Du slår pannan blodig. Det är inte ditt jobb att ändra på honom eller få honom att inse saker. Det måste komma ifrån honom själv. Och som sagt, han vill inte.


    Jag vet! När jag tänker på hur han är och får distans så mår jag illa! Han är en fd sverige mästare i en sport så han är van vid att vinna och få sin vilja igenom, kosta vad kosta vill! Han är envis och bryr sig inte om personen aldrig mer vill prata med honom. Han har gjort så mot sin bror, syster och många nära vänner. Han är för stolt helt enkelt.
Svar på tråden Snälla ge mig kraft att lämna!!