• Fri 1 Oct 2021 03:08
    991 visningar
    2 svar
    -1
    2
    991

    Era beaktansvärda skäl för lägenhetsbyte

    Hej,

    jag har ett förstahandskontrakt i Sigtuna Kommun och har nu hittat en person som vill byta sin lägenhet inom tullarna i Stockholm till min. Mitt skäl är att jag vill komma närmare arbete i Stockholm och hennes är att hon får svårt med andningen pga avgaser samt vill ha större lägenhet då hon ofta får besök av släkten. Min lägenhet är en 2a och hennes en 1a.


    Jag är nu dock orolig att våra skäl inte anses vara beaktansvärda nog. Vad har ni andra angett för skäl för byten av lägenhet? 

  • Svar på tråden Era beaktansvärda skäl för lägenhetsbyte
  • Fri 1 Oct 2021 07:13
    #1

    Hennes skäl verkar väl grundade, du kan behöva vara lite mer detaljerad kring ditt eget när du pratar med hyresvärden. Du kan lägga fram att närheten till jobbet i sin tur påverkar din livskvalitet, de som pendlar lång väg får ju mindre tid hemma med barn, partner, eller bara för sig själv att sköta ett hushåll, orka göra middag osv. Det kan påverka en hel del.

  • Fri 1 Oct 2021 16:08
    #2

    När jag bytte lägenhet (från en 1:a till en 2:a) var mitt skäl att jag ville ha större lägenhet och den andras skäl var att hon ville ha lägre hyra. 

Svar på tråden Era beaktansvärda skäl för lägenhetsbyte