• alexth­erocke­r
    Fri 1 Oct 2021 18:27
    3075 visningar
    7 svar
    7
    3075

    flashback vs familjeliv

    Hejsan
    många losers/WT/pundare/bittra människor som sitter på flashback och skriver skit om dagarna
    på familjeliv så verkar folket vara klokare. Jag tror folk vågar skriva mycket skit på flashback men om man skulle träffa dom i verkligheten så är dom fega kolla bara på programmet trolljägarna. Vilken sida föredrar ni?
  • Svar på tråden flashback vs familjeliv
  • Fri 1 Oct 2021 18:58
    #1

    Jag tror inte att det är mycket bättre här. Väldigt många är ju bittra och trevliga här också.

  • Fri 1 Oct 2021 18:59
    #2
    VickanD skrev 2021-10-01 18:58:45 följande:

    Jag tror inte att det är mycket bättre här. Väldigt många är ju bittra och trevliga här också.


    Otrevliga*
  • Fri 1 Oct 2021 19:03
    #3
    alextherocker skrev 2021-10-01 18:27:45 följande:
    Hejsan
    många losers/WT/pundare/bittra människor som sitter på flashback och skriver skit om dagarna
    på familjeliv så verkar folket vara klokare. Jag tror folk vågar skriva mycket skit på flashback men om man skulle träffa dom i verkligheten så är dom fega kolla bara på programmet trolljägarna. Vilken sida föredrar ni?
    Det spelar nog ingen större roll, dock är väl flashback sjukt mycket större än FL. Tycker det verkar vara lika många idioter och vettiga på båda sajterna. Dock är här väl mer kvinnor vilket färgar sajten, flashback är väl mest män tror jag.

    Flashback har väl varit delaktiga i att lösa en del brottsfall, det kan man väl knappast säga om FL.
  • Fri 1 Oct 2021 21:45
    #4

    Det finns betydligt fler Trumpälskare, allmänna fåntrattar och kvinnohatare på Flashback än här. Flashback är mer av kompisgäng, en utomstående ignoreras även om inläggen är intressanta. FL är mer inkluderande mot de som skriver sällan, men mindre toleranta mot avvikande eller udda åsikter. Mer PK helt enkelt.

  • Fri 1 Oct 2021 21:52
    #5

    Idioterna är fler på Flashback men där finns också fler skarpa hjärnor. En bredd.

    Här är det mer en homogen massa av likasinnade.

    En annan grej är modereringen som totalt saknas här vilket gör att man inte kan ha en diskussion i ett ämne utan att det spårar. På Flashback är det nästan för hårt styrt. Minsta avsteg så blir det varning.

  • KittyK­80
    Fri 1 Oct 2021 22:05
    #6
    +1

    Tycker att Flashback är bättre för att man måste skriva under sitt nick. Så himla trött på anonymiteten här som missbrukas av folk som startar tråd eller tråd om samma sak. På FB måste du stå för att det är du som startat tråden och de slår dessutom ihop trådar om du startar flera trådar om samma ämne. Det är toppen tycker jag. Modereringen på FB är så mycket bättre. FL är ett skämt.

    Sedan tycker jag att det känns som att Familjeliv sakta håller på att dö ut. Förrut var det massor av nya inlägg, nu händer det nästan ingen. Så min röst faller på Flashback, även om det finns en hel det knasbollar där.

  • Mon 4 Oct 2021 09:06
    #7

    Jag gillar Flashback för att det finns sådan bredd. Gillar också att det är så mycket aktivitet runt aktuella samhällsfrågor på ett helt annat sätt än här, som bevakningen av Coronan till exempel. Nyheter, politik, aktuella brottsfall mm. Det finns mycket mer som är intressant att följa.

    Sen modereras Flashback aktivt vilket jag uppskattar. Moderatorerna ändrar rubriker, kategori, slår ihop trådar om samma ämnen, går även in i trådar och säger till om att hålla god ton, hålla sig till ämnet osv. Mycket bättre ordning än här.

Svar på tråden flashback vs familjeliv