• Sat 2 Oct 2021 08:41
    39769 visningar
    346 svar
    +2
    346
    39769

    Ruvare oktober 2021

    Hej! Jag gör min första IVF-behandling och är idag på RD1 med en tvådagars. Undrar om någon vill följas åt? Skrattande

  • Svar på tråden Ruvare oktober 2021
  • Sat 2 Oct 2021 10:39
    #1

    Hej!

    Jag hoppar gärna in här, är på RD 4 idag, FET med en 5 dagars blastocyst som hade börjat kläckas vid åf. Tog ovitrelle för 11 dagar sedan och tar cyclogest 2 ggr/dag.

    Igår hade jag helt jätte ont i huvudet och kände mig hängig. Inatt fick jag dessutom ont i äggstocken på den sida där äl varit, kommer som kramper. Blev gravid vid FET tidigare i våras och fick då en gulkroppscysta men slutade med missfall v6. Känner mig supernojig att jag fått en cysta igen, hade ont då också, någon som vet om det går att behålla en graviditet trots gulkroppscysta? Fick aldrig riktigt svar på om missfallet berodde på cystan. Eller är det normalt att få ont i äggstocken om det ev lyckats? Tror inte det är cyclogesten, har inte känt så av den tidigare iallafall.

    Någon som vet eller fått liknande symptom?

  • Sat 2 Oct 2021 11:31
    #2
    +1

    Spännande! Jag ska göra återföring med en 5dagars på måndag :)

  • Sat 2 Oct 2021 17:04
    #3
    Lusselelle123 skrev 2021-10-02 08:41:58 följande:

    Hej! Jag gör min första IVF-behandling och är idag på RD1 med en tvådagars. Undrar om någon vill följas åt? 


    Hej ???? Följer gärna

    Jag har precis gjort min första ivf. Igår Fredag 1/10 återföring på ett 3dagars. Fick totalt 10 ägg och 8st befruktade. Nu hoppas jag att det blir blasto och kan frysas mina andra ägg. Kanske dum fråga men då är jag på RD1?
  • Sat 2 Oct 2021 17:24
    #4
    Vicktoria88 skrev 2021-10-02 10:39:16 följande:

    Hej!

    Jag hoppar gärna in här, är på RD 4 idag, FET med en 5 dagars blastocyst som hade börjat kläckas vid åf. Tog ovitrelle för 11 dagar sedan och tar cyclogest 2 ggr/dag.

    Igår hade jag helt jätte ont i huvudet och kände mig hängig. Inatt fick jag dessutom ont i äggstocken på den sida där äl varit, kommer som kramper. Blev gravid vid FET tidigare i våras och fick då en gulkroppscysta men slutade med missfall v6. Känner mig supernojig att jag fått en cysta igen, hade ont då också, någon som vet om det går att behålla en graviditet trots gulkroppscysta? Fick aldrig riktigt svar på om missfallet berodde på cystan. Eller är det normalt att få ont i äggstocken om det ev lyckats? Tror inte det är cyclogesten, har inte känt så av den tidigare iallafall.

    Någon som vet eller fått liknande symptom?


    Hej och vad roligt! Förstår din oro och hoppas verkligen inte att det ska bli samma sak igen. Jag har själv ingen erfarenhet av det du beskriver.. men känner du några symtom på graviditet? Tjuvtestat? {#emotions_dlg.flower}
  • Sat 2 Oct 2021 17:25
    #5
    QueenV skrev 2021-10-02 11:31:00 följande:

    Spännande! Jag ska göra återföring med en 5dagars på måndag :)


    Men så kul! Hur många befruktade ägg fick ni? Skrattande Är det din första gång?
  • Sat 2 Oct 2021 17:32
    #6
    MamiA39 skrev 2021-10-02 17:04:36 följande:
    Hej ???? Följer gärna

    Jag har precis gjort min första ivf. Igår Fredag 1/10 återföring på ett 3dagars. Fick totalt 10 ägg och 8st befruktade. Nu hoppas jag att det blir blasto och kan frysas mina andra ägg. Kanske dum fråga men då är jag på RD1?

    Hej, och så roligt!! 


    Vi är verkligen nästan precis i samma stadie då, med bara en dags mellanrum SkrattandeDagen efter återföring räknas som RD1 oavsett om det är en 2,3 eller 5dagars (som jag förstått det iallafall). Oj vad härligt med så många befruktade, hoppas ni får flera fina blastisar till frysen! Själv så hade jag 17 stora äggblåsor, 9 på höger och 8 på vänster. Men pga av att min vänstra äggstock sitter så högt så kunde vi tyvärr inte få ut några från den pga smärta, och av de 9 äggblåsorna på höger så innehöll bara 4 av dem ägg. Så det blev tyvärr bara 2 befruktade :(


    Hur känner du nu i denna väntan?

  • Sat 2 Oct 2021 18:01
    #7
    Lusselelle123 skrev 2021-10-02 17:24:11 följande:

    Hej och vad roligt! Förstår din oro och hoppas verkligen inte att det ska bli samma sak igen. Jag har själv ingen erfarenhet av det du beskriver.. men känner du några symtom på graviditet? Tjuvtestat? 


    Nej men precis, känns som man är extra orolig nu när man fått missfall en gång tidigare.. Jag har känt att det stramar lite i magen någon gång om dagen men inte alls mycket så kan lika gärna bero på medecinerna, är ju super tidigt ännu. Förra gången jag plussade tjuvtestade jag på RD 8 då hade jag känt av rejäla stramningar kvällen innan. Jag har inte vågat tjuvtesta än, ovitrelle kan sitta i upp till 14 dgr har jag hört, vore så tråkigt med falskt positivt :/ Har också känt att det ilat till lite i bröstet, men samma sak där, troligtvis pga medecinerna! Så jobbigt att ruva, man analysar allt verkligen.

    Har ni försökt länge innan ni fick försöka med ivf? Hoppas den lilla stannar hos er!
  • Sat 2 Oct 2021 21:30
    #8
    Vicktoria88 skrev 2021-10-02 18:01:12 följande:
    Nej men precis, känns som man är extra orolig nu när man fått missfall en gång tidigare.. Jag har känt att det stramar lite i magen någon gång om dagen men inte alls mycket så kan lika gärna bero på medecinerna, är ju super tidigt ännu. Förra gången jag plussade tjuvtestade jag på RD 8 då hade jag känt av rejäla stramningar kvällen innan. Jag har inte vågat tjuvtesta än, ovitrelle kan sitta i upp till 14 dgr har jag hört, vore så tråkigt med falskt positivt :/ Har också känt att det ilat till lite i bröstet, men samma sak där, troligtvis pga medecinerna! Så jobbigt att ruva, man analysar allt verkligen.

    Har ni försökt länge innan ni fick försöka med ivf? Hoppas den lilla stannar hos er!

    Jag förstår det, jag hade också varit orolig. Är iofs orolig hela tiden för allt som har med denna process att göra haha. Jag testade för skojs skull redan innan återföringen, vid äggplocket, för att se hur starkt utslag ovitrellen skulle ge på testet.Tänkte testa imorgon med och se skillnaden och följa hur det går ur kroppen för att kunna lita på om jag får positivt innan testdag. Har köpt ett billigt 20-pack så jag har garderat mig då jag är en testgalning och inte kommer kunna vänta på testdag. 

    Hoppas verkligen det är gravsymptom du känner av, och jag känner igen mig i att analysera allt (varit skengravid alldeles för många gånger haha). Dock kan jag inte börja med det förrän måndag då ärtan som tidigast kan etablera sig i livmodern. 


    Vi har försökt i 1 år ungefär. Jag visste redan innan att vi skulle behöva hjälp då jag knappt har egen ägglossning så vi fick hjälp med utredning redan efter 3 månader, men letrozol bet inte på mig så vi fick en remiss skickad till Sahlgrenska för 1,5 månad sedan. Då kötiden är ca 1 år så gick vi privat och det gick i en rasande fart för nu sitter man här och ruvar liksom, men så himla värt Skrattande Nidå?

  • Sat 2 Oct 2021 22:21
    #9
    Lusselelle123 skrev 2021-10-02 17:32:57 följande:

    Hej, och så roligt!! 


    Vi är verkligen nästan precis i samma stadie då, med bara en dags mellanrum SkrattandeDagen efter återföring räknas som RD1 oavsett om det är en 2,3 eller 5dagars (som jag förstått det iallafall). Oj vad härligt med så många befruktade, hoppas ni får flera fina blastisar till frysen! Själv så hade jag 17 stora äggblåsor, 9 på höger och 8 på vänster. Men pga av att min vänstra äggstock sitter så högt så kunde vi tyvärr inte få ut några från den pga smärta, och av de 9 äggblåsorna på höger så innehöll bara 4 av dem ägg. Så det blev tyvärr bara 2 befruktade :(


    Hur känner du nu i denna väntan?



    Ja då  är vi precis i samma stadie Glad
    Jag var så nervös inför äggplocket och var verkligen livrädd att det skulle göra ont, men jag fick massor av lugnande och morfin, så jag kände knappt något alls. (Hela ingreppet är rätt suddigt)
    Fick du ordentligt med smärtstillande, då du hade så ont?
    2 befruktade är bättre än inga... Hoppas du fått guldägget :) Jag hoppas jag lyckas få några till frysen. Jag har 2 barn sedan tidigare, men min sambo har inga barn, så vi har kämpat och försökt länge och jag känner väl lite att jag har åldern emot mig. är 41år
    Får jag fråga hur gammal du är och vilken behandling har du fått?
    Jag fick Gonal F 225-300 Fyremadel, ovitrell och nu Lutinus som jag verkligen inte tycker är någon höjdare .... Och jag har verkligen mått skit under sprutbehandlingen...

    Vilken dag ska du ta gravtest? 14/10 sa dom att jag kan testa mig :)
    Nu får vi verkligen hålla tummarna att det går vägen för oss :)
  • Sat 2 Oct 2021 23:59
    #10

    Hänger gärna på här!

    Har gjort det långa protokollet, så tors/fre är det äntligen dags för äggplock!

    Har en son på 5,5 år sedan innan som gick naturligt, har sedan okt 2016 försökt få syskon men inte lyckats..

    Vi har stimulerat, gjort inseminationer och nu vårat första IVF försök.

    Har endometrios som ev kan vara boven i dramat..

    Kul att följas åt!

Svar på tråden Ruvare oktober 2021