• backen15

    Katter och tända ljus

    Ni som har katter????våga ni har tända ljus? Själva har vi 2 katter som är nyfikna och framåt så vi vågar inte har tända ljus????skulle ju mkt väl vara så att de lägger svansen på ljuset eller välta det.. är det fler än jag som är skeptisk mot ljus och katter

  • Svar på tråden Katter och tända ljus
  • Friger
    backen15 skrev 2021-10-02 17:54:57 följande:

    Ni som har katter????våga ni har tända ljus? Själva har vi 2 katter som är nyfikna och framåt så vi vågar inte har tända ljus????skulle ju mkt väl vara så att de lägger svansen på ljuset eller välta det.. är det fler än jag som är skeptisk mot ljus och katter


    Har också katter. Nej, har inte levande ljus. Det att be om problem.
  • Tecum

    Katter och levande ljus hör inte ihop. De kan fatta eld, få panik, rusa runt och tända på hela huset

  • Glinda från Oz

    Jag har levande ljus och brasa i vardagsrummet som jag tänder regelbundet på vinterhalvåret men lämnar inte rummet någon längre stund så börjar det brinna hinner jag släcka. Jag har såklart en brandsläckare. 


    Min ena katt brände av morrhåren för några år sedan när han skulle lukta på ljuset, han kommer aldrig gå nära ett ljus igen. 

  • Sosso345

    Vi tänder alltid ljus katten går fram och nosar men känner av att det är varmt och går inte närmre. Dock skulle jag aldrig lämna katten själv i ett rum med levande ljus, olyckor kan alltid ske

Svar på tråden Katter och tända ljus