• Anonym (hhhh)
    Mon 4 Oct 2021 22:23
    2616 visningar
    51 svar
    51
    2616

    Han började gråta

    Vet inte vad jag vill säga med detta inlägg, vill bara skriva av mig...

    Dejtat en kille under några månader , vi har verkligen haft det bra och igår skulle vi prata om vår relation och vart vi var stod. Han vill inte gå in i något förhållande med mig sa han....javisst jag hade haft det på känn ändå, så blev inte så chockad ..
    Han sa att han ville ta en paus några dagar för att tänka över saken?? Fattade inte..
    Jag sa då kan vi lika gärna säga hejdå nu, jag orkar inte gå runt, vänta och hoppas på nåt som inte blir.
    Han började då gråta så mkt, till slut var han tvungen att lämna lägenheten.
    Senare på eftermiddag han höll han på att skicka meddelanden till mig, att han vill snacka mer om saken, skrev att jag kände mig tom på ord, och att eftersom du redan har tagit ditt beslut, finns det inget mer att säga. Han svarade tillbaka "nej vänta :( , behöver lite tid att tänka"
    Vill han va med mig eller inte!?!?! eller leker han bara? 

  • Svar på tråden Han började gråta
  • Anonym
    Mon 4 Oct 2021 22:27
    #1
    -1 +1

    han verkar instabil, inget att satsa på

  • Mon 4 Oct 2021 22:32
    #2
    +2
    Anonym skrev 2021-10-04 22:27:29 följande:

    han verkar instabil, inget att satsa på


    Han visar känslor= ingenting att ha?


    Alla kan vara känsliga. Det är i samhället acceptabelt att kvinnor gråter men om en man gör det så är han instabil...

    Till TS: Om du känner något, ge han den pratstund han vill ha, det kostar ingenting och du kan sen ta ett beslut om du vill satsa vidare eller ej.

  • Mon 4 Oct 2021 22:40
    #3
    +3
    Bagar Bengtsson skrev 2021-10-04 22:32:09 följande:

    Han visar känslor= ingenting att ha?

    Alla kan vara känsliga. Det är i samhället acceptabelt att kvinnor gråter men om en man gör det så är han instabil...

    Till TS: Om du känner något, ge han den pratstund han vill ha, det kostar ingenting och du kan sen ta ett beslut om du vill satsa vidare eller ej.


    Att han visar känslor är väl inget problem tycker jag! Men att han är velig och obeslutsam är ju ganska oaktrativt!
  • Anonym (E)
    Tue 5 Oct 2021 07:48
    #4

    Glöm honom. Satsa på en kille som faktiskt vill vara med dig.

  • Anonym (S)
    Tue 5 Oct 2021 08:51
    #5
    Anonym (hhhh) skrev 2021-10-04 22:23:50 följande:

    Vet inte vad jag vill säga med detta inlägg, vill bara skriva av mig...

    Dejtat en kille under några månader , vi har verkligen haft det bra och igår skulle vi prata om vår relation och vart vi var stod. Han vill inte gå in i något förhållande med mig sa han....javisst jag hade haft det på känn ändå, så blev inte så chockad ..
    Han sa att han ville ta en paus några dagar för att tänka över saken?? Fattade inte..
    Jag sa då kan vi lika gärna säga hejdå nu, jag orkar inte gå runt, vänta och hoppas på nåt som inte blir.
    Han började då gråta så mkt, till slut var han tvungen att lämna lägenheten.
    Senare på eftermiddag han höll han på att skicka meddelanden till mig, att han vill snacka mer om saken, skrev att jag kände mig tom på ord, och att eftersom du redan har tagit ditt beslut, finns det inget mer att säga. Han svarade tillbaka "nej vänta :( , behöver lite tid att tänka"
    Vill han va med mig eller inte!?!?! eller leker han bara? 


    Han vill inte vara med dig. Men han förväntade inte sig den reaktionen han fick, han trodde nog att du skulle gå med på att vänta, han vill alltså både ha kakan (träffa dig) och äta den (vara fri). Han verkar vara en dramaqueen, väldigt oattraktivt.
    Dumpa honom en gång för alla.
  • Anonym (oooo)
    Tue 5 Oct 2021 09:25
    #6
    Anonym (S) skrev 2021-10-05 08:51:11 följande:
    Han vill inte vara med dig. Men han förväntade inte sig den reaktionen han fick, han trodde nog att du skulle gå med på att vänta, han vill alltså både ha kakan (träffa dig) och äta den (vara fri). Han verkar vara en dramaqueen, väldigt oattraktivt.
    Dumpa honom en gång för alla.
    Ja lite så tänkte jag också.

    TS, han hade kanske (medvetet eller omedvetet) tänkt att du skulle be om att ni skulle försöka igen, att du skulle vänta in honom osv. Men det är klart att ni kan prata en gång till, om du tycker det vore värt besväret. 
  • Glinda från Oz
    Tue 5 Oct 2021 09:39
    #7

    Han vill ha bekräftelsen, att du trånar efter honom medan han håller dig på halster. Gråten är ett sätt att manipulera, han gör det säkert inte medvetet sådant sker ofta undermedvetet. Det skulle inte förvåna mig om han börjar misshandla dig psykiskt om du stannar. Jättebra att du dumpade honom.

  • Anonym (O)
    Tue 5 Oct 2021 10:11
    #8
    +3
    Glinda från Oz skrev 2021-10-05 09:39:59 följande:

    Han vill ha bekräftelsen, att du trånar efter honom medan han håller dig på halster. Gråten är ett sätt att manipulera, han gör det säkert inte medvetet sådant sker ofta undermedvetet. Det skulle inte förvåna mig om han börjar misshandla dig psykiskt om du stannar. Jättebra att du dumpade honom.


    Men herregud, du antar att han skulle utsätta ts för psykisk misshandel om de blev tillsammans? Enbart på grund av denna lilla beskrivning?

    Snälla någon.
  • Jonnyn­ilsson
    Tue 5 Oct 2021 11:29
    #9
    +1
    Glinda från Oz skrev 2021-10-05 09:39:59 följande:

    Han vill ha bekräftelsen, att du trånar efter honom medan han håller dig på halster. Gråten är ett sätt att manipulera, han gör det säkert inte medvetet sådant sker ofta undermedvetet. Det skulle inte förvåna mig om han börjar misshandla dig psykiskt om du stannar. Jättebra att du dumpade honom.


    Nej men Glinda nu har du väl ändå flippat ur helt?

    Jag var också lite velig när jag träffade min fru. Jag kom ur ett femårigt förhållande och träffade henna bara några månader senare.

    Hade hon bara gett upp så enkelt hade det inte blivit vi två. Hon sa istället att ja jag förstår att du behöver fundera lite. Hör av dig om du vill prata. Och det gjorde jag någon dag senare och resten är som man säger historia.

    Vi flyttade ihop i nytt boende efter sju månader. Fick två välartade barn som sedan länge är utflugna och nu väntar vi på livets efterrätt.

    Hepp hepp!
  • Anonym (Fia)
    Tue 5 Oct 2021 12:19
    #10
    Anonym (hhhh) skrev 2021-10-04 22:23:50 följande:
    Vet inte vad jag vill säga med detta inlägg, vill bara skriva av mig...

    Dejtat en kille under några månader , vi har verkligen haft det bra och igår skulle vi prata om vår relation och vart vi var stod. Han vill inte gå in i något förhållande med mig sa han....javisst jag hade haft det på känn ändå, så blev inte så chockad ..
    Han sa att han ville ta en paus några dagar för att tänka över saken?? Fattade inte..
    Jag sa då kan vi lika gärna säga hejdå nu, jag orkar inte gå runt, vänta och hoppas på nåt som inte blir.
    Han började då gråta så mkt, till slut var han tvungen att lämna lägenheten.
    Senare på eftermiddag han höll han på att skicka meddelanden till mig, att han vill snacka mer om saken, skrev att jag kände mig tom på ord, och att eftersom du redan har tagit ditt beslut, finns det inget mer att säga. Han svarade tillbaka "nej vänta :( , behöver lite tid att tänka"
    Vill han va med mig eller inte!?!?! eller leker han bara? 
    Alltså några dagar att tänka över saken är väl inte helt orimligt om han inte förväntat sig frågan just då. Hålla på halster i obestämd tid är något helt annat. 

    Vissa personer kommer alltid att som "default" säga "nej" om man försöker sätta dem på pottkanten så att säga och behöver lite tid att fundera över saker. Andra säger automatiskt "ja" även om de kanske inte menar det. 

    Där kan du mycket väl ha förstört något som kunde blivit bra för att du var så otålig, även om ni får till det ändå kommer det alltid ligga kvar att du inte gav honom ens en liten chans och riskerar att han blir en av de som säger ja utan att mena det för att de inte vågar säga nej och det är betydligt värre än de som behöver lite tid på sig att ge ett svar tycker jag. 

    Däremot ska man naturligtvis inte acceptera att hållas på halster en lång tid. Att behöva någon vecka (eller kanske två) att fundera på något viktigt är inte alls samma sak. 
Svar på tråden Han började gråta