• Tue 5 Oct 2021 20:02
    1079 visningar
    6 svar
    +1
    6
    1079

    Är det okej eller inte okej att umgås med exet?

    Tycker du att det är okej eller inte okej att ha kontakt samt umgås på tu man hand med sitt ex (inga barn tillsammans) om man har en ny partner?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej eller inte okej att umgås med exet?
  • Anonym (llll)
    Tue 5 Oct 2021 20:11
    #1

    Svårt att svara då du lagt in två saker i frågan. Ha kontakt kan vara ok men umgås på tu man hand är inte ok för min del. 
    Men har man inga barn och man gjort slut behöver man inte ha kontakt alls.

  • Tue 5 Oct 2021 20:42
    #2

    Nej, för fan! Jag hade ALDRIG tillåtit det!

  • Anonym (123)
    Mon 11 Oct 2021 13:12
    #3
    +1

    Självklart helt ok.
    Varför skulle man inte kunna vara vän med sitt ex och varför skulle man inte kunna få umgås med sina vänner?

    Fy vad jag hatar svartsjuka!

  • Anonym (Jadå)
    Mon 11 Oct 2021 15:45
    #4

    Ja, det tycker jag är okej. Jag gör det ju själv.

  • Anonym (123)
    Mon 11 Oct 2021 17:38
    #5
    Kexsmula skrev 2021-10-05 20:42:05 följande:

    Nej, för fan! Jag hade ALDRIG tillåtit det!


    Tillåtit?
    Bestämmer du över din partner?
  • Anonym (tomte­n behöve­r inte vara far till barnen­)
    Mon 11 Oct 2021 19:26
    #6

    Beror på.

    Jag hade nog önskat en "karantänstid" på 1-2 år så att relationen verkligen är avslutad och den andra (helst) har en ny relation.

    Jag hade bett min partner om att inte diskutera intima saker om vår relation med exet (så bestämde jag och mitt ex att vi gjorde när vi fortsatte ta en kaffe efter att det blev slut, vi hade intresse av att ses av yrkesmässiga skäl men ingen ville använda den andre som klagomur vs sin nya relation, det är extremt dålig stil).

    Både jag och min man har ex i bekantskapskretsen och ett par av dem har hängt med i ett par decennier p.g.a. olika aktiviteter vi håller på med. Det känns inte problematiskt för oss då det handlar om kortare relationer under studenttiden, som inte resulterade i barn eller stora konflikter. 

Svar på tråden Är det okej eller inte okej att umgås med exet?