• Wed 6 Oct 2021 11:23
    936 visningar
    10 svar
    10
    936

    Lämna eller stanna?

    Hej!

    Jag hoppas att någon där ute kan ge mig kloka råd..

    Jag och min sambo har varit ihop i ca 8 år, jag är lite över 30 år. Inga bråk, fin vänskap, lika värderingar, bra stöttning, kärlek ja, sexet bra i ca 5 år (svårt att komma ihåg exakt när det blev sämre) .

    De senaste 2 åren ca så har min sexlust och attraktion till min pojkvän minskat drastiskt. Under de här åren har jag även blivit förälskad i andra (3 st), där jag bara har flörtat och sedan lyckats dra mig ur. I helgen hände det igen, jag blev så där härligt attraherad av en annan man. Det var så härligt att känna så igen och det fick mig att ta ett snack med min sambo. Min sambo älskar mig och vill inte att det går ska ta slut. Men han förstår hur jag känner.

    Jag vet inte vad jag vill länge, någon som vill bolla detta med mig?

  • Svar på tråden Lämna eller stanna?
  • Wed 6 Oct 2021 11:33
    #1

    För att ni alla få lite mer info...

    Vi är olika på flera plan. Intressen (han fotboll, öl, skidresor och jag musik, skolresor, kreativitet) och personligheter (han ordning och reda, extrovert jag kaos i omgångar och introvert). Vi har dock lika grundvärderingar vilket jag tror vår fina vänskap bygger på.

    Vi har olika vänner, jag trivs inte bra med hans vänner och även om han inte skulle erkänna det så förstår han sig inte helt på mina vänner.

    Vi umgås mest med min familj, då det funkar bra där. Hans familjerelationer är mer komplicerade.

    Även om jag bjuder hem mina vänner ibland så känns det inte bra fullt ut, då relationen mellan min sambo och mina vänner inte är så bra. Nu har jag skrivit av mig mycket om det som inte funkar. Men nu ska veta att han är en perfekt pojkväl, han är att lita på. Mina föräldrar älskar honom (en perfekt svärson). Dock vet ju inte jag om jag älskar honom.... Är så komplicerat

  • JonasH­isinge­n
    Wed 6 Oct 2021 11:33
    #2

    Kan ni tänka er ett öppet förhållande?

  • Wed 6 Oct 2021 11:35
    #3

    För att ni ska få lite mer info...

    Vi är olika på flera plan. Intressen (han fotboll, öl, solresor och jag musik, skolresor, kreativitet) och personligheter (han ordning och reda, extrovert jag kaos i omgångar och introvert). Vi har dock lika grundvärderingar vilket jag tror vår fina vänskap bygger på.

    Vi har olika vänner, jag trivs inte bra med hans vänner och även om han inte skulle erkänna det så förstår han sig inte helt på mina vänner.

    Vi umgås mest med min familj, då det funkar bra där. Hans familjerelationer är mer komplicerade.

    Även om jag bjuder hem mina vänner ibland så känns det inte bra fullt ut, då relationen mellan min sambo och mina vänner inte är så bra. Nu har jag skrivit av mig mycket om det som inte funkar. Men nu ska veta att han är en perfekt pojkväl, han är att lita på. Mina föräldrar älskar honom (en perfekt svärson). Dock vet ju inte jag om jag älskar honom.... Är så komplicerat

  • Wed 6 Oct 2021 11:37
    #4

    Nej öppet förhållande finns inte på kartan för någon av oss..

  • JonasH­isinge­n
    Wed 6 Oct 2021 11:39
    #5
    Myspys_ida skrev 2021-10-06 11:37:04 följande:

    Nej öppet förhållande finns inte på kartan för någon av oss..


    Jag ser tre alternativ; du kan stanna och ha ett tråkigt sexliv, du kan stanna och vara otrogen eller du kan lämna.
  • Wed 6 Oct 2021 11:44
    #6

    Låter ju så enkelt, men varför känns det inte så? Å ena sidan har vi det så bra. Har dessutom nu precis byggt hus och bor väldigt fint. Men något fattas...

  • JonasH­isinge­n
    Wed 6 Oct 2021 11:49
    #7
    +1
    Myspys_ida skrev 2021-10-06 11:44:06 följande:

    Låter ju så enkelt, men varför känns det inte så? Å ena sidan har vi det så bra. Har dessutom nu precis byggt hus och bor väldigt fint. Men något fattas...


    Nej, enkelt är det inte. Du förlorar något vad du än väljer. Vi har ett öppet förhållande. Vi är nära vänner, uppfostrar våra söner osv men har relationer på varsitt håll. Det är skönt att ha en stabilitet i familjen, ekonomiskt, socialt osv utan att behöva välja bort förälskelser och sex. Men jag förstår att det inte funkar för alla.
  • Wed 6 Oct 2021 12:08
    #8

    Lämna. Du ser sin partner som en vän, ingenting annat. Han förtjänar någon som vill ha hela honom.

  • Wed 6 Oct 2021 14:50
    #9

    Tack för era råd. Är det någon som varit i samma sits som kan säga hur ni gjorde?

  • Fri 8 Oct 2021 12:42
    #10
    Myspys_ida skrev 2021-10-06 14:50:35 följande:

    Tack för era råd. Är det någon som varit i samma sits som kan säga hur ni gjorde?


    Jag lämnade och vi fortsatte vara vänner tills jag träffade en ny.
Svar på tråden Lämna eller stanna?