• Wed 6 Oct 2021 13:07
    634 visningar
    3 svar
    3
    634

    Berätta?

    Hej

    Jag har levt i ett ganska så dött förhållande i säkert minst 10år. Ja jag vet borde brytit för länge sedan. ????

    Men pga av familjesitvation osv så har det varit bekvämt att leva kvar pga barn , hus , vänner o allt det där praktiska mm .

    Jag var på väg bort för ca 8 år sedan men blev övertalad av partnern att stanna pga barnen var små osv och jag bara tänkte på mej själv och ville inte försöka osv. Men nu är barnen vuxna och jag känner att jag nu inte vill mer. Vill helt enkelt bara leva mitt eget liv.

    Och till råga på allt helvete så har jag träffat en annan ???? det har inte skett någon otrohet , men vi har träffats vid flertalet tillfällen och vi pratar så gott som dagligen och vi klickar verkligen på alla plan. Och vi känner båda att det är något mer.

    Detta är ju inte huvudorsaken till att jag vill lämna men så klart så bidrar det då jag känner så enormt för denna person och vill kanske utveckla något.

    Och nu min fråga ? Ska man tala om att man träffat en annan , separationen är ju en tragik i sej och det ganska bara strör ännu mer salt i såren?

    Jag vet ju att det sista min sambo vill är att gå isär och är beredd att nästan göra allt för det ska bli bra igen. Det gör t.o.m. inget att jag sagt att jag inte är kär eller har några känslor längre bara hon inte mister mej. Vet oxå att hon förmodligen skulle riva himmel o jord om hon visste att det fanns någon annan.

    Sen så samtidigt så vill ja ju vara ärlig mot henne.

  • Svar på tråden Berätta?
  • Wed 6 Oct 2021 13:12
    #1

    Tycker att du ska säga som det är att du inte vill leva ihop mer och ta det därifrån.

    Att berätta att du är intresserad av någon annan kommer bara skada din partner i onödan. Försök att hålla den nya utanför separationen och vänta med att inleda något till allt är klart med ny bostad mm.

  • Wed 6 Oct 2021 13:20
    #2
    +1

    Finns ingen med att berätta. Det gynnar inte din partner att veta. Berättar du är det mer för din egen skull.

  • Wed 6 Oct 2021 15:06
    #3

    Det känns som att du skapar onödiga problem om du berättar sanningen nu, det räcker att du vill gå skilda vägar.

Svar på tråden Berätta?