• Wed 6 Oct 2021 15:24
    1201 visningar
    5 svar
    5
    1201

    VÄGGLÖSS VAD GÖRA

    Min sjuåriga dotters pappa som hon är hos varannan vecka har fått vägglöss. Hon får stora bett som kliar vilket såklart är besvärande för henne. Jag säger att jag vill att hon ska vara hos oss tills dom är borta. Han säger att han vill att hon ska vara hos honom trots att hon blir sönder biten? så nu är frågan. Vad gör man ? Det kan ta lång tid att bli av med vägglöss. Jag är också rädd att hon ska dra hem såna till oss från honom?

    Förstår såklart honom också att han saknar henne å vill vara med henne men betten hon får är så stora och verkligen överallt. E ju synd om henne? tips ?

  • Svar på tråden VÄGGLÖSS VAD GÖRA
  • Wed 6 Oct 2021 15:30
    #1

    Spontana tankar:

    - Han träffar dottern regelbundet på annan plats? Kanske går ut och äter middag, går på bio, hemma hos släkt på hans sida, han kommer hem till er på middag och nattar dottern (beroende på er relation).

    - Hon bor där men sover i ej angripet rum, om sådant finns, samt har inte med några prylar eller kläder (förutom kläderna hon har på sig, men de tas av direkt hon kommer till er och läggs i påse i frysen) mellan era olika hem.

    Precis som du skriver kan det ju ta lång tid att råda bot på problemet, så hon måste ju ändå få träffa pappan under tiden, dock ska hon ju såklart skyddas mot betten...

  • moaguu­un
    Wed 6 Oct 2021 15:32
    #2
    väldigt stor risk att hon drar hem dom till dig, smittar ganska lätt.

    Om ni bor nära så kan han väl träffa henne utomhus 
  • Kodia
    Wed 6 Oct 2021 16:12
    #3

    Har han ringt Anticimex så att de kan komma och behandla lägenheten? Har de redan varit där?

    Jag hade vägglöss för ett par år sedan, och de kom fort, behandlade, och sedan försvann vägglössen ganska fort.

    Jag tycker att hon ska vara kvar hos dig tills lägenheten är behandlad. Sedan kanske hon kommer att få något enstaka bett till, eftersom de som finns i hennes rum inte kommer att komma fram förrän hon är där. (som "bete") Äcklig tanke, jag vet, men så är det... 

  • Wed 6 Oct 2021 17:06
    #4

    Vi har en otroligt dålig relation så han kan inte komma hem till oss. Har tvättat alla hennes grejer i 60 grader när hon kommer till oss från honom. Ja jag ska föreslå att dom ses under dagtid men att hon inte sover över där? stackarn..

  • Wed 6 Oct 2021 20:02
    #5

    Du får skydda ditt barn såklart. De får pausa övernattning och ses utomhus.

    Barnens hälsa går före förälderns önskemål.

Svar på tråden VÄGGLÖSS VAD GÖRA