• Anonym (Stånd jämt)
    Sat 9 Oct 2021 11:22
    8038 visningar
    37 svar
    37
    8038

    Ofrivilligt stånd

    Jag kan få stånd när jag sitter på bussen eller om jag sitter i möte eller så. Det är rätt jobbigt. Har jag tråkigt, tänker jag på sex och då får jag lätt stånd.

    Finns det fler killar som mig där ute?

  • Svar på tråden Ofrivilligt stånd
  • Anonym (Ja, det finns det.)
    Sat 9 Oct 2021 13:51
    #1
    +1

    Jag får ofrivilligt stånd i opassande situationer jag med. Den absolut värsta var när jag sökte för erektionsproblem (Jag har erektionsproblem) och fick erektion när den kvinnliga läkaren undersökte mig. Inte nån slags halvfjas heller utan den typen av fullt stånd jag inte trodde jag skulle kunna få pga just pga mina erektionsproblem.

    Absolut sämsta tänkbara tillfället.

  • Sat 9 Oct 2021 14:01
    #2

    För mig avtog det när jag började närma mig 50 - före det kunde det bli lite pinsamma situationer ibland.

  • Sun 10 Oct 2021 18:29
    #3

    Ja det händer ibland när man inte alls vill. Fick det när jag fick massage av en kvinna, hoppas verkligen hon inte märkte något, låg på mage så tror inte hon märkte men jag skämdes som en hund.

  • Anonym (Kalle­)
    Mon 11 Oct 2021 05:37
    #4
    -2

    Varför är det skämmigt, tjejer tittar gärna. Stånd som stånd. Ni har dåligt självförtroende. Det är ju gött å gå med stånd. Speciellt med mjukisbyxor. Tjejer tittar mer än va ni tror.

  • Mon 11 Oct 2021 08:00
    #5
    Anonym (Ja, det finns det.) skrev 2021-10-09 13:51:34 följande:

    Jag får ofrivilligt stånd i opassande situationer jag med. Den absolut värsta var när jag sökte för erektionsproblem (Jag har erektionsproblem) och fick erektion när den kvinnliga läkaren undersökte mig. Inte nån slags halvfjas heller utan den typen av fullt stånd jag inte trodde jag skulle kunna få pga just pga mina erektionsproblem.

    Absolut sämsta tänkbara tillfället.


    Hehe. Den är jobbig. Jag lider verkligen med dig.
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Anonym (M)
    Tue 12 Oct 2021 17:25
    #6

    Fick plötsligt praktstånd när jag träffade hudläkare som skulle granska min kropp.

  • Fri 15 Oct 2021 23:03
    #7

    Jag kan lätt få stånd om det t ex är tråkigt elelr bara väldigt lugnt. Hade problem med att jag nästan alltid fick stånd på föreläsningarna på universitetet. Var tvungen att föröska dölja det då det sen blev rast och man skulle ställa sig upp. 

    Erektionen styrs av det parasympatiska nervsystemet som är ansvarit för lugna, trygga situationer. Det är därför många killar har problem att få stånd vid sexdebuten då de är så nervösa att det sympatisk nervsystemet är aktiverat som ansvarar för fight or flight, stressituationer. När de sen väl lycks få upp den så är det lätt att komma efter några sekunder då det är det sympatiska nervsystemet som är ansvarigt för själva ejakulationen. Så när man sitter ner på ett möte elelr på bussen så är man i regel ganska lugn och då är det det parasympatiska nervsystemet som är aktivt och det blir lättare att man får stånd. Detsamma händer under natten och därför vaknar man ofta med morgonstånd

  • parnor­dqvist
    Sat 16 Oct 2021 00:04
    #8

    Hade morgonstånd förr men det är historia. Beror nog på åldern, är otäckt nära 50.

  • En manlig man
    Sat 16 Oct 2021 01:42
    #9

    Jag skulle älska att få ofrivilligt stånd. Kan inte minnas att jag fick det ens i tonåren. Men har iallafall morgonstånd ofta och har sex 4-7 dagar i veckan trots 50+

  • Anonym (M)
    Sat 16 Oct 2021 19:33
    #10

    Minns när vi skojade med en klasskamrat på gymnasiet.

    Var man sen på en lektion skulle detta antecknas i en bok och som orsak för en klasskamrat skrev någon dit "morgonstånd".

Svar på tråden Ofrivilligt stånd