• Anonym (RockF­)
    Sun 10 Oct 2021 19:31
    68760 visningar
    326 svar
    -3 +2
    326
    68760

    Kär i min arbetskamrat

    Började jobba med min kvinnliga kollega ca 2015, då jobbade vi i samma projekt ca 1 år. Tyckte då att hon var söt och trevlig och trivdes i hennes sällskap men inte mer än så. Vid det tillfället så var jag gift och hon hade pojkvän. Har träffat henne då och då på olika tillställningar på jobbet mellan 2016-2020. Visst har jag tänkt på henne nån gång, men inget mer än så.
    Nu är jag skild sen något år och hon är gift och har två små barn. Nu jobbar vi tillsammans igen sen ca ett halvår tillbaks, jag har också i samband med detta blivit hennes chef. Vi kommer väldigt bra överens och tycker om att prata med varandra. I slutet på juni minns jag att jag tänkte att jag skulle sakna henne under de 5 veckor vi inte skulle ses under sommaren. Senaste månaden har det exploderat, jag är så förälskad i henne att jag inte kan sluta tänka på henne. 
    Hon har naturligtvis märkt att jag är intresserad/kär och hon agerar likadant, men inget är uttalat. Tror inte hon är beredd att lämna sin man och då jag är hennes chef vill jag inte ta något initiativ.
    Jag kommer jag bli tvungen att på något sätt berätta för henne hur jag känner, kan inte minns att jag någonsin varit så förälskad. Var(lyckligt) gift i nästan 20 år, men vi växte ifrån varandra men kan som sagt inte minnas att jag varit så här förälskad förut.
    Ville bara skriva ner det här då jag inte har nån direkt att prata med om detta.

  • Svar på tråden Kär i min arbetskamrat
  • Anonym (kaffe­draken­2)
    Sun 10 Oct 2021 21:14
    #1
    +2

    Jag var rejält kär i en arbetskamrat, som var upptagen. Hon var nog min drömkvinna, och det var en plåga att jobba med henne i flera år, och inte kunna säga vad jag kände.
    Över 12 år senare så blev jag kär i en 20 år yngre tjej på jobbet. Vi var båda singlar, men jag vågade inte ta nåt initiativ så länge vi jobbade ihop. 
    Som man bör man nog inte ta såna initiativ med en kollega, det är bättre om kvinnan gör det.
    Och endast om båda är singlar.

  • Anonym (Nej)
    Sun 10 Oct 2021 21:21
    #2
    +2

    Nejnejnejnejnej!! Du kan absolut inte säga nånting!! Låt det vara outtalat, du kan inte ta tillbaka det när det väl kommit ut! Det blir Pandoras ask av det! Ni kommer inte kunna jobba normalt efter en sån sak. Låt det bara vara!!

  • Anonym (Nej)
    Sun 10 Oct 2021 21:22
    #3
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-10 21:14:29 följande:

    Jag var rejält kär i en arbetskamrat, som var upptagen. Hon var nog min drömkvinna, och det var en plåga att jobba med henne i flera år, och inte kunna säga vad jag kände.
    Över 12 år senare så blev jag kär i en 20 år yngre tjej på jobbet. Vi var båda singlar, men jag vågade inte ta nåt initiativ så länge vi jobbade ihop. 
    Som man bör man nog inte ta såna initiativ med en kollega, det är bättre om kvinnan gör det.
    Och endast om båda är singlar.


    Ibland är du förbannat klok draken!
  • Anonym (Nej)
    Sun 10 Oct 2021 21:22
    #4
    +1
    Anonym (Nej) skrev 2021-10-10 21:22:09 följande:
    Ibland är du förbannat klok draken!
    (Ursäkta svordomen)
  • Anonym (Jo)
    Sun 10 Oct 2021 21:32
    #5
    +2

    Nej, säg inget.

  • Anonym (RockF­) Trådstartaren
    Sun 10 Oct 2021 21:44
    #6
    -3

    Intressanta synpunkter ni har. Jag förstår synpunkterna och håller med om det varit så att jag tyckte hon var fin och var lite intresserad.

    Så är inte läget nu, tror som sagt att jag aldrig varit så förälskad någonsin. Finns inte en chans att jag inte ger det en chans. 

    Planerar att byta jobb i vår(inte pga det här) så jag kommer låta tiden gå fram emot jul. Får se om det fortfarande känns som ömsesidigt intresse eller om känslorna svalnar. Om jag fortfarande är lika förälskad och känslan är att det finns en attraktion från hennes sida så kommer jag berätta för henne då.

  • Anonym (Likna­nde sits)
    Mon 11 Oct 2021 01:27
    #7

    Hej ts,

    Jobbig sits som jag känner väl igen. En fråga till dig, hur märker du attraktion från hennes sida? Hur vet du att hon märker? Tacksam om du kan dela med dig av de tecken du ser.

    Tycker det låter sunt av dig att avvakta. Händer det så händer det.

  • Mon 11 Oct 2021 03:30
    #8
    +3

    Jag undrar också hur du märker att hon är intresserad, om hon är gift och har barn. Risken är stor att du bara inbillar dig, särskilt om du är så hejdlöst förälskad själv. Du ser det du vill se. Och även om hon skulle vara attraherad av dig, är chansen liten att hon vill lämna det hon har, så vida hon inte vill skiljas av andra skäl. Det kan bli väldigt fel om du berättar hur du känner för henne, särskilt om du är hennes chef. Hade ni båda varit singlar hade det varit en annan sak.

  • Anonym (kaffe­draken­2)
    Mon 11 Oct 2021 10:39
    #9
    Anonym (Nej) skrev 2021-10-10 21:22:09 följande:
    Ibland är du förbannat klok draken!
    Jag är klok som en Uggla.
    Ibland... Drömmer
  • Anonym (RockF­) Trådstartaren
    Mon 11 Oct 2021 18:01
    #10
    Anonym (Liknande sits) skrev 2021-10-11 01:27:54 följande:

    Hej ts,

    Jobbig sits som jag känner väl igen. En fråga till dig, hur märker du attraktion från hennes sida? Hur vet du att hon märker? Tacksam om du kan dela med dig av de tecken du ser.

    Tycker det låter sunt av dig att avvakta. Händer det så händer det.


    Är väl medveten om att det kan vara jag som vill läsa in situationer så de ska stämma med hur jag känner. Har jag inte matlåda så kan hon hon avstå sin och följa med på lunch bara hon och jag. När det är dags att gå hem så väntar hon ofta in mig så att vi kan promenera tillsammans.
    Efter möten så kan vi bli kvar själva i mötesrummet och småprata, händer med andra också men inte så ofta.
    Vi hamnar helt enkelt ofta ensamma, och det är inte bara jag som gör att det blir så.

    Är övertygad att hon märker att jag kollar in henne ofta.

    Men visst, en stor del är nog vad jag själv väljer att läsa in, därför så tänker jag avvakta för att se om det eskalerar eller om det håller sig på nuvarande nivå. Om det håller sig så är det nog önsketänkande från min sida.

    Tror inte heller hon är beredd att lämna sin man i detta läget. Men å andra sidan vet jag inte hur deras relation är, jag hade lätt lämnat min ex fru under sista två åren av de 20 vi höll ihop.


Svar på tråden Kär i min arbetskamrat