• Anonym (Undra­r)
    Wed 13 Oct 2021 12:03
    1857 visningar
    98 svar
    -3
    98
    1857

    Man, vad tycker du om mjukisbyxor på kvinnor?

    Har hört att många kvinnor tycker att det är fult med mjukisbyxor men att många män gillar det, till och med att de tycker att det är sexigt.

    Vad tycker du man om kvinnor som klär sig i mjukisbyxor?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-10-13 12:16
    Jag syftar på tajt åtsittande mjukisbyxor.

  • Svar på tråden Man, vad tycker du om mjukisbyxor på kvinnor?
  • Anonym (Inte femini­st)
    Wed 13 Oct 2021 12:06
    #1
    +3
    Anonym (Undrar) skrev 2021-10-13 12:03:16 följande:

    Har hört att många kvinnor tycker att det är fult med mjukisbyxor men att många män gillar det, till och med att de tycker att det är sexigt.

    Vad tycker du man om kvinnor som klär sig i mjukisbyxor?


    Säger inte att du påstår det, men det låter samtidigt oroande. Vem bryr sig om vad männen vill att vi ska klä oss i. Det är våra egna kroppar och vi kan sätta på oss vad vi vill. Dessutom spelar Kläder ingen roll, männen föredrar oss nakna oavsett vad vi har på oss
  • Anonym (Andre­as)
    Wed 13 Oct 2021 12:11
    #2
    -1

    Det är skillnad på mjukisbyxor och mjukisbyxor.. Ett par byxor i lite lyxigare utformning och material är snyggt, och som kanske matchas med lika hoody eller nån snyggare topp och högklackat . Riktigt snyggt på en kvinna.

    Däremot urtvättade random mjukisbyxor från Ica maxi, sladdriga Adidas eller sambons avlagda som har både röv och knän och sitter illa är så sunkit det bara kan bli.

  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Wed 13 Oct 2021 12:14
    #3
    -2
    Anonym (Inte feminist) skrev 2021-10-13 12:06:07 följande:

    Säger inte att du påstår det, men det låter samtidigt oroande. Vem bryr sig om vad männen vill att vi ska klä oss i. Det är våra egna kroppar och vi kan sätta på oss vad vi vill. Dessutom spelar Kläder ingen roll, männen föredrar oss nakna oavsett vad vi har på oss


    Jag antar att ditt nick är ironiskt. Jag har inte sagt att jag bryr mig eller att kläder spelar någon roll. Jag tycker bara att det kan vara intressant att höra vad de tycker. Jag vill för en gång skull ha en tråd där feminister inte klandrar män och moraliserar, så snälla håll dig till ämnet utan att moralisera.
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Wed 13 Oct 2021 12:15
    #4
    Anonym (Andreas) skrev 2021-10-13 12:11:03 följande:

    Det är skillnad på mjukisbyxor och mjukisbyxor.. Ett par byxor i lite lyxigare utformning och material är snyggt, och som kanske matchas med lika hoody eller nån snyggare topp och högklackat . Riktigt snyggt på en kvinna.

    Däremot urtvättade random mjukisbyxor från Ica maxi, sladdriga Adidas eller sambons avlagda som har både röv och knän och sitter illa är så sunkit det bara kan bli.


    Jag syftar på tajt åtsittande mjukisbyxor.
  • Anonym (Inte femini­st)
    Wed 13 Oct 2021 12:21
    #5
    -1
    Anonym (Undrar) skrev 2021-10-13 12:14:28 följande:

    Jag antar att ditt nick är ironiskt. Jag har inte sagt att jag bryr mig eller att kläder spelar någon roll. Jag tycker bara att det kan vara intressant att höra vad de tycker. Jag vill för en gång skull ha en tråd där feminister inte klandrar män och moraliserar, så snälla håll dig till ämnet utan att moralisera.


    Jag är verkligen inte feminist, jag har vikt ut mig fler gånger än jag kan räkna faktiskt och älskar att visa upp min kropp. Mitt inlägg är inte till för att moralisera, eller tracka ner på någon. Mitt inlägg är skrivet för att uppmärksamma en viktig aspekt och ge min åsikt. Det är ju trots allt en debatt, eller hur? ;)
  • Anonym (Andre­as)
    Wed 13 Oct 2021 12:25
    #6
    +1
    Anonym (Undrar) skrev 2021-10-13 12:15:14 följande:

    Jag syftar på tajt åtsittande mjukisbyxor.


    Tajt åtsittande är väl mer tights/leggings?
  • Anonym (jaha)
    Wed 13 Oct 2021 12:42
    #7
    Anonym (Inte feminist) skrev 2021-10-13 12:06:07 följande:
    Säger inte att du påstår det, men det låter samtidigt oroande. Vem bryr sig om vad männen vill att vi ska klä oss i. Det är våra egna kroppar och vi kan sätta på oss vad vi vill. Dessutom spelar Kläder ingen roll, männen föredrar oss nakna oavsett vad vi har på oss
    Fast nu blandar du väl ihop saker?

    TS frågar vad folk TYCKER, TS frågar INTE om kvinnor får ha på sig vad de vill.
    Frågan TS ställer är en fråga om smak INTE en fråga om mänskliga rättigheter.

    Du är fri att ta på dig vad du vill, men andra är lika fria att TYCKA vad de vill om vad du har på dig. Precis som du bestämmer över din kropp så bestämmer andra över dina åsikter.
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Wed 13 Oct 2021 12:47
    #8
    Anonym (Andreas) skrev 2021-10-13 12:25:04 följande:

    Tajt åtsittande är väl mer tights/leggings?


    Nej, alltså det är mjukisbyxor som är formade som mjukisbyxor men ungefär lika åtsittande som leggins. Typ som dessa

  • Anonym (jaha)
    Wed 13 Oct 2021 12:48
    #9
    -1 +1
    Anonym (Inte feminist) skrev 2021-10-13 12:21:05 följande:
    Jag är verkligen inte feminist, jag har vikt ut mig fler gånger än jag kan räkna faktiskt och älskar att visa upp min kropp. Mitt inlägg är inte till för att moralisera, eller tracka ner på någon. Mitt inlägg är skrivet för att uppmärksamma en viktig aspekt och ge min åsikt. Det är ju trots allt en debatt, eller hur? ;)
    Mycket möjligt att du inte är feminist men dina åsikter är väldigt typiskt feministiska.

    1) Man gör allt till en fråga om rättigheter och en kamp mellan kön

    2) Man försöker kontrollera vad folk får eller inte får tycka genom att påpeka vad som är rätt att tycka och fel att tycka.

    Aspekten du tar upp är säkert viktig i diskussioner kring kvinnors rättigheter i samhället, världen och universum men totalt irrelevant i diskussioner kring smak.
  • En manlig man
    Wed 13 Oct 2021 12:49
    #10
    Anonym (Inte feminist) skrev 2021-10-13 12:06:07 följande:

    Säger inte att du påstår det, men det låter samtidigt oroande. Vem bryr sig om vad männen vill att vi ska klä oss i. Det är våra egna kroppar och vi kan sätta på oss vad vi vill. Dessutom spelar Kläder ingen roll, männen föredrar oss nakna oavsett vad vi har på oss


    Haha Bra inställning. Har du samma inställning gällande andra saker oxå?
Svar på tråden Man, vad tycker du om mjukisbyxor på kvinnor?