• Anonym (TS)
    Wed 13 Oct 2021 13:31
    2291 visningar
    85 svar
    +5
    85
    2291

    Forintelsekonferens i Malmö

    Nu ska Malmö alltså hålla en "förintelse konferens" LOL, Malmö utav alla ställen. Man pratar om att det är av vikt att alla respekterar varandra, samtidigt har hela skånes poliskår kallats in, men helikoptrar och krypskyttar på taken.
    Finns väl en viss ironi i det hela. Om det bara är att acceptera, varför så stort pådrag.


    Varför har vi aldrig konferenser om kommunism och alla som dött i dess namn? Skulle Stefan Lövén kalla till konferens om det, för att informera och lära ut hur många som mördats för att de var oliktänkande. (för fler judar mördades i ryssland än i tyskland) eller kan det vara så att det inte skulle gynna hans parti...

    Jag har inget emot att man jobbar för att sprida information, men varför är just antisemitism alltid på tapeten, det är ju inte vanligen svenskar som har problem med judar och speciellt inte i Malmö... varför har man inte konferenser om folkmord som skett till följd av islam? Eller katoliker? Eller bara rasism rent allmänt?

    Vad tycker vi som skattebetalare om detta spektakel?
    www.svd.se/massivt-sakerhetspadrag-vid-forintelsekonferens/i/Sverige

  • Svar på tråden Forintelsekonferens i Malmö
  • Anonym (S)
    Wed 13 Oct 2021 13:34
    #1
    -2 +4
    Anonym (TS) skrev 2021-10-13 13:31:35 följande:

    Nu ska Malmö alltså hålla en "förintelse konferens" LOL, Malmö utav alla ställen. Man pratar om att det är av vikt att alla respekterar varandra, samtidigt har hela skånes poliskår kallats in, men helikoptrar och krypskyttar på taken.
    Finns väl en viss ironi i det hela. Om det bara är att acceptera, varför så stort pådrag.


    Varför har vi aldrig konferenser om kommunism och alla som dött i dess namn? Skulle Stefan Lövén kalla till konferens om det, för att informera och lära ut hur många som mördats för att de var oliktänkande. (för fler judar mördades i ryssland än i tyskland) eller kan det vara så att det inte skulle gynna hans parti...

    Jag har inget emot att man jobbar för att sprida information, men varför är just antisemitism alltid på tapeten, det är ju inte vanligen svenskar som har problem med judar och speciellt inte i Malmö... varför har man inte konferenser om folkmord som skett till följd av islam? Eller katoliker? Eller bara rasism rent allmänt?

    Vad tycker vi som skattebetalare om detta spektakel?
    www.svd.se/massivt-sakerhetspadrag-vid-forintelsekonferens/i/Sverige


    Menar du att kommunism är ett stort problem i Malmö, eller någon annanstans i Sverige idag?

    Du är alltså omedveten om att många judar har det svårt idag, både i Malmö men även på andra ställen? 
  • sextio­talist
    Wed 13 Oct 2021 13:35
    #2
    -2 +3
    Anonym (TS) skrev 2021-10-13 13:31:35 följande:

    Nu ska Malmö alltså hålla en "förintelse konferens" LOL, Malmö utav alla ställen. Man pratar om att det är av vikt att alla respekterar varandra, samtidigt har hela skånes poliskår kallats in, men helikoptrar och krypskyttar på taken.
    Finns väl en viss ironi i det hela. Om det bara är att acceptera, varför så stort pådrag.


    Varför har vi aldrig konferenser om kommunism och alla som dött i dess namn? Skulle Stefan Lövén kalla till konferens om det, för att informera och lära ut hur många som mördats för att de var oliktänkande. (för fler judar mördades i ryssland än i tyskland) eller kan det vara så att det inte skulle gynna hans parti...

    Jag har inget emot att man jobbar för att sprida information, men varför är just antisemitism alltid på tapeten, det är ju inte vanligen svenskar som har problem med judar och speciellt inte i Malmö... varför har man inte konferenser om folkmord som skett till följd av islam? Eller katoliker? Eller bara rasism rent allmänt?

    Vad tycker vi som skattebetalare om detta spektakel?
    www.svd.se/massivt-sakerhetspadrag-vid-forintelsekonferens/i/Sverige


    tror den är nödvändig, däremot är inte det andra mindre nödvändigt. Men när man behöver ha ständig övervakning av synagogan och att judarna inte kan bära sina religiösa symboler så är det fel. Nej, det inte bara ismlaister som är deras fiender, även svenskar på högerkanten är inte bättre.
    Jag är mest förvånad över detta, när jag var yngre, så var det totalt ointressant om en person var jude, muslim (ja, vi hade ett par muslimer i min gymnasieklass), kristen eller inget alls. Det var ett icke-problem 
  • Anonym (Är bra val av stad)
    Wed 13 Oct 2021 13:40
    #3
    -4 +4

    Malmö är ett bra val av stad. Förintelsekonferens handlar inte bara om judar utan även om rasism, hbtq, islamofobi, diskriminering mot afrosvenskar, SD, antiziganism, patriarkat, vithetsnorm osv.

    Malmö är en mångkulturell stad där många av de som drabbas av rasism bor så det är ett bra val av stad.

  • Anonym (skatt­ebetal­aren)
    Wed 13 Oct 2021 13:44
    #4
    +4

    Som skattebetalare tycker jag att det är ett utmärkt initiativ som måste få kosta pengar. Att försöka avleda uppmärksamheten genom att skifta fokus till hundra andra saker tycker jag är osmakligt, men det kostar ju åtminstone inga skattepengar - ett visst klientel gör det ju ändå gratis. Varenda. Jävla. Gång.

  • sextio­talist
    Wed 13 Oct 2021 13:45
    #5
    -3
    Anonym (Är bra val av stad) skrev 2021-10-13 13:40:50 följande:

    Malmö är ett bra val av stad. Förintelsekonferens handlar inte bara om judar utan även om rasism, hbtq, islamofobi, diskriminering mot afrosvenskar, SD, antiziganism, patriarkat, vithetsnorm osv.

    Malmö är en mångkulturell stad där många av de som drabbas av rasism bor så det är ett bra val av stad.


    Förintelsen omfattade inte bara judar, även romer, färgade etc blev offer för detta. Om kommunisterna omfattades av just detta vet jag inte, men även de var förföljda under den tiden
  • Anonym (skatt­ebetal­aren)
    Wed 13 Oct 2021 13:55
    #6
    -1 +1
    sextiotalist skrev 2021-10-13 13:45:34 följande:
    Förintelsen omfattade inte bara judar, även romer, färgade etc blev offer för detta. Om kommunisterna omfattades av just detta vet jag inte, men även de var förföljda under den tiden
    Med tanke på att det - som alltid - var vänsterfolk (och vissa liberaler) som gjorde motstånd mot högerextremismen så jo, kommunister hamnade också i läger. Nazisterna var ju inte direkt restriktiva med dödandet, även om judar definitivt utgjorde den enskilt största gruppen mördade (runt 6 miljoner av totalt 11 miljoner döda under förintelsen).
  • Anonym (heheh­ehe)
    Wed 13 Oct 2021 16:30
    #7
    +5

    S som rullar ut mattan för återvändande IS krigare pratar om antisemitism 

    HAHAHAHAHAHA 

  • Anonym (Malmö­bo?)
    Wed 13 Oct 2021 16:34
    #8
    Anonym (TS) skrev 2021-10-13 13:31:35 följande:

    Nu ska Malmö alltså hålla en "förintelse konferens" LOL, Malmö utav alla ställen. Man pratar om att det är av vikt att alla respekterar varandra, samtidigt har hela skånes poliskår kallats in, men helikoptrar och krypskyttar på taken.

    Finns väl en viss ironi i det hela. Om det bara är att acceptera, varför så stort pådrag.

    Varför har vi aldrig konferenser om kommunism och alla som dött i dess namn? Skulle Stefan Lövén kalla till konferens om det, för att informera och lära ut hur många som mördats för att de var oliktänkande. (för fler judar mördades i ryssland än i tyskland) eller kan det vara så att det inte skulle gynna hans parti...

    Jag har inget emot att man jobbar för att sprida information, men varför är just antisemitism alltid på tapeten, det är ju inte vanligen svenskar som har problem med judar och speciellt inte i Malmö... varför har man inte konferenser om folkmord som skett till följd av islam? Eller katoliker? Eller bara rasism rent allmänt?

    Vad tycker vi som skattebetalare om detta spektakel?

    www.svd.se/massivt-sakerhetspadrag-vid-forintelsekonferens/i/Sverige


    Bor du i Malmö eller? Det verkar inte så för då skulle du veta hur utbrett antisemitismen är här.
  • Anonym (heheh­ehe)
    Wed 13 Oct 2021 16:50
    #9
    +4
    sextiotalist skrev 2021-10-13 13:45:34 följande:
    Förintelsen omfattade inte bara judar, även romer, färgade etc blev offer för detta. Om kommunisterna omfattades av just detta vet jag inte, men även de var förföljda under den tiden
    Visst var dom de. Vilken tur att Stalin var godheten själv och behandla sina meningsmoståandre bättre =P 

    LOL finns nog inget lustigare än när kommunister förhöjer försöljser men samtidigt inte se dom rödas brott mot männskligheten 
  • Anonym (Jobbi­gt)
    Wed 13 Oct 2021 16:55
    #10
    +3
    sextiotalist skrev 2021-10-13 13:35:50 följande:
    tror den är nödvändig, däremot är inte det andra mindre nödvändigt. Men när man behöver ha ständig övervakning av synagogan och att judarna inte kan bära sina religiösa symboler så är det fel. Nej, det inte bara ismlaister som är deras fiender, även svenskar på högerkanten är inte bättre.
    Jag är mest förvånad över detta, när jag var yngre, så var det totalt ointressant om en person var jude, muslim (ja, vi hade ett par muslimer i min gymnasieklass), kristen eller inget alls. Det var ett icke-problem 
    Du är väldigt missvisande här. Minus   Minus

    För det första är det inte "islamister" som hatar judarna utan oftast helt vanliga muslimer från den arabiska världen. En islamist är en person som är bokstavstroende, som inte tror på västerländsk demokrati, som odlar långt skägg, som ber minst 5 gånger per dag m.m. Hur stor del av de som stör sig på judar innehar dessa egenskaper? 
    Det är helt vanliga araber som är bittra över Palestina/Israel konflikten, inte konstigare än så. Det är inte islamister.  

    Sedan pratar du om att det finns på högerkanten också. SD och dess anhängare är ju mer Israel/judevänliga än de flesta andra. Det är mig veterligen bara NMR på högersidan som är judefientliga. Antalet nazister från NMR i Sverige är väldigt få till antalet idag, på gränsen till obetydliga. Du kan inte jämföra de i antal med den andra gruppen(muslimer). Jag skulle spontant gissa på att nazisterna står för några få enstaka procent av alla attacker/hot/ofredande på judarna i Sverige. Således att 95%+ kommer från den arabisk/muslimska gruppen.   
     
Svar på tråden Forintelsekonferens i Malmö