• Emma 28
    Wed 13 Oct 2021 17:36
    2029 visningar
    15 svar
    15
    2029

    Hur äter ni tacos?

    Inför fredagstacon. Jag äter tacos med ruccola, fetaost och banan med gräddfil (förutom tacofärs). Och jag äter mjuka tacobröd.

  • Svar på tråden Hur äter ni tacos?
  • Anonym (Em)
    Wed 13 Oct 2021 17:49
    #1

    Vi har både mjuka och hårda skal. Har på guacamole, köttfärs (ibland med svarta bönor), riven ost, tomat, gurka, majs, isbergssallad, gräddfil med taco-ost-pulver/ostsås, mer riven ost. Ibland smulad nachos över på tortillas.

  • Wed 13 Oct 2021 17:50
    #2

    Inte alls. Tungan ute  Bara de få gånger jag blivit bjuden på det. Då har det ibland varit mjuka bröd och ibland tacoskal. Köttfärsröra, riven ost, gurka, tomat och kanske nåt mer. Och ja, salsasåsen då.

  • Anonym (Äter ej)
    Wed 13 Oct 2021 17:54
    #3

    Tacos är barnmat

  • Wed 13 Oct 2021 17:54
    #4

    Jag gillar både mjuka och hårda skal, köttfärs med krydda, tomat, gurka, sallad, färsk majs, taco-såser (färdigköpta, jag tar helst de sötsura) och creme fraiche. Grönsakerna kan variera från gång till gång, det enda vi alltid har är gurka och tomat.

  • sextio­talist
    Wed 13 Oct 2021 18:16
    #5

    Äter sällan tacos. Men när jag gör det så är det med hårt skal, tacoköttfärs, majs, lök, gurka, tomat, avokadoröra, creme fraiche

    Allt ligger på en tallrik, så använder jag skalen som redskap.

    Fetaost låter spännande, men banan skulle jag inte fixa (fixar inte söt frukt i mat)

  • Anonym (Söt frukt)
    Wed 13 Oct 2021 18:25
    #6
    sextiotalist skrev 2021-10-13 18:16:31 följande:

    Äter sällan tacos. Men när jag gör det så är det med hårt skal, tacoköttfärs, majs, lök, gurka, tomat, avokadoröra, creme fraiche

    Allt ligger på en tallrik, så använder jag skalen som redskap.

    Fetaost låter spännande, men banan skulle jag inte fixa (fixar inte söt frukt i mat)


    Hehe, jag har ananas på. Blev positivt överraskad när jag provade, men banan funkade inte alls. Majs är också lite sött dock, ananas blir lite samma grej fast extra
  • Sweene­yToad
    Wed 13 Oct 2021 18:33
    #7
    Anonym (Äter ej) skrev 2021-10-13 17:54:32 följande:
    Tacos är barnmat
    Va? Skojar du? 
  • Anonym (Äter ej)
    Wed 13 Oct 2021 18:35
    #8
    SweeneyToad skrev 2021-10-13 18:33:32 följande:

    Va? Skojar du? 


    Nä, helt seriös
  • Wed 13 Oct 2021 18:38
    #9

    Vi har mjuka bröd/båtar med tacoförs, gurka, tomat, sallad, créme fresh, tacosås (gul), majs, röd lök, riven ost och banan. Även tacochips och ibland guacamole eller ostsås. Jag äter inte själv av allt ovan med det är familjens olika önskningar. Ibland byter vi ut tacofärs mot kyckling.

  • Wed 13 Oct 2021 18:39
    #10
    Anonym (Äter ej) skrev 2021-10-13 17:54:32 följande:

    Tacos är barnmat


    Vad är det för fel på "barnmat"? Äter du bara lammstek, sushi eller hummer, eftersom köttbullar, köttfärssås, pannkakor, korv stroganoff osv också räknas till "barnmat"?
  • Anonym (Blä)
    Wed 13 Oct 2021 18:40
    #11

    Det du äter är inte tacos. Det är någon vidrigt blandning.

  • Wed 13 Oct 2021 20:00
    #12

    Åh! Jag har följande i mjukt bröd:

    Minimajs

    Gurka

    Gul paprika

    Tomat

    Picklad rödlök

    Champinjoner

    Cheddardipp

    Gucamole

    Creme fraiche

    Tacosås medium

    Riven ost

    Krossade nachochips

  • Anonym (en kille)
    Thu 14 Oct 2021 04:09
    #13

    Om jag äter det som svenskar i folkmun kallar för tacos.....

    Steg 1: En jävla massa färs, helst mager nötfärs, kryddad med en jävla massa kryddblandning stekes i en jävla massa smör.

    Steg 2: En bit gurka, en bit rödlök, och en bit avocado hackas i lagom små bitar. Avokadon rörs runt lite i en skvätt citron för att den inte ska bli brun.

    Steg 3: En burk creme fraiche blandas med en jävla massa hackad vitlök

    Steg 4: En del av färsen, kanske 2-300 g, hälls ner i en djup tallrik eller skål och rörs ihop med gurkan, rödlöken, avokadon, ett par tre skedar vitlökscreme fraiche och en in i helvete massa ost.

    Steg 5: Skiten äts med en satans massa wrap tortillas, ca 4 st,  som används som ätverktyg. 

    Svensk "tacos" är enkelt snabbmat utan prestige framför en dålig serie, tills man är proppmätt och mår illa, sen klämmer man en helt chokladkaka och en pint magnumglass och sköljer ner med Trocadero. Riktig tacos är något helt annat. 

  • Mon 18 Oct 2021 20:39
    #14

    - Mjuka bröd
    - Köttfärs med hemgjord tacokrydda (mycket billigare och godare än den i påse!)
    - Santa maria Salsasås (jag har aldrig lyckats göra en god själv.)
    - creme fraishe eller guacamole
    - gurka
    - röd paprika
    - majs
    - tomat
    - riven ost
    - lök
    - fetaost

  • Anonym (I)
    Mon 18 Oct 2021 20:41
    #15

    Mellan skinkorna på min man.

Svar på tråden Hur äter ni tacos?