• Anonym (Kaffedraken)

    Kvinna! hur ser ni på 30 år gammal man som bor hemma? Kan du dejta en sådan?

    Kvinna. Hade du kunnat tänka dig att dejta en man som bor hemma, om vederbörande är 30 år gammal? 

    Denna man antingen jobbar heltid/är anställd eller pluggar heltid på högskolan till något yrke som ger jobb. 

    Ponera att du bortsett från det faktum att han bor hemma, har fattat tycka för hans övriga egenskaper. Utseende, personlighet osv. 

  • Svar på tråden Kvinna! hur ser ni på 30 år gammal man som bor hemma? Kan du dejta en sådan?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Fille) skrev 2021-10-13 18:21:33 följande:

    Kvinna. Hade du kunnat tänka dig att dejta en man som bor hemma, om vederbörande är 30 år gammal? 

    Denna man antingen jobbar heltid/är anställd eller pluggar heltid på högskolan till något yrke som ger jobb. 

    Ponera att du bortsett från det faktum att han bor hemma, har fattat tycka för hans övriga egenskaper. Utseende, personlighet osv. 


    Nej. När man är 30 så bor man inte hemma hos mamma i normalfall. Möjligen om föräldrarna har ett sådant stort hus/flera hus på en gård att man kan leva som i ett eget hushåll. Jag tycker att om man är så gammal och fortfarande bor hemma så är det i allmänhet ett tecken på någon form av osundhet.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Embla twopointoh skrev 2021-10-13 18:31:23 följande:
    Nej. När man är 30 så bor man inte hemma hos mamma i normalfall. Möjligen om föräldrarna har ett sådant stort hus/flera hus på en gård att man kan leva som i ett eget hushåll. Jag tycker att om man är så gammal och fortfarande bor hemma så är det i allmänhet ett tecken på någon form av osundhet.
    Eller ett tecken på klokhet. Jobbar man så kanske man har gjort stora besparingar, pluggar man så kanske man vill undvika 500 000 kr i studieskulder. 

    Men man kan välja hur man vill se det såklart. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    SweeneyToad skrev 2021-10-13 18:31:41 följande:

    Aldrig i livet! 


    Motivering? 
  • Anonym (Kaffedraken)

    Absolut. Jag hade däremot behövt veta tidigt att han var redo att flytta därifrån. Tänker att det kan finnas många anledningar till att man hamnar i den situationen. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Har han haft egen bostad tidigare eller har han alltid bott hos mamma?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Fille) skrev 2021-10-13 18:33:09 följande:
    Eller ett tecken på klokhet. Jobbar man så kanske man har gjort stora besparingar, pluggar man så kanske man vill undvika 500 000 kr i studieskulder. 

    Men man kan välja hur man vill se det såklart. 
    Nej, för mig är de möjliga ekonomiska besparingarna för ett sådant arrangemang försumbara i sammanhanget. Det är skillnad om man är 20, då skulle jag möjligen gå med på ditt resonemang, men en 30-åring som bor hemma hos mamma, ja då ringer mina varningsklockor oavsett hur trevlig han verkar i övrigt.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Just faktumet att man bor hemma är inte tillräckligt mycket information. Vart han bor skulle inte störa mig, däremot kan den bakomliggande orsaken till varför vara ett hinder. Ett annat hinder vore även om han inte kan tänka sig att lämna för att flytta ihop med tiden. Varpå jag skulle oro mig över det sista hindret, klarar han av att betala räkningar, Laga mat och sköta ett hushåll självständigt, eller blir jag hans nya mamma

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Hmm) skrev 2021-10-13 18:35:27 följande:

    Har han haft egen bostad tidigare eller har han alltid bott hos mamma?


    Vet inte. Säg att han inte har det då, bott själv alltså. 

    Men egentligen är det irrelevant då¨han i praktiken kan dra en lögn om att han bara bott hemma senaste tiden, speciellt om han pluggar. Då kan han ju bara säga att han flyttade hem när han pluggade för att undvika studieskulder. Det sistnämnda låter jävligt smart i mina öron. Varför inte bo hemma i säg 3 år, om man kan undvika 500 000 kr i skulder? De pengarna kan man göra mycket annat för. Exempelvis investera i en bostad. Det om något är ju långsiktigt och klokt kan jag tycka. 
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det beror på. Vad har han gjort med sitt liv efter gymnasiet? Har han aldrig haft ett eget boende? Varför då, om han har jobbat och haft inkomster?

    Bor han på en plats med bostadsbrist är det mer begripligt.

    Sen kan man bo hemma med stor självständighet. Eller få fullservice (mindre attraktivt). Sen är frågan, vad är planen? Färdig med skolan när? Finns önskan att bo själv?

Svar på tråden Kvinna! hur ser ni på 30 år gammal man som bor hemma? Kan du dejta en sådan?