• Anonym (Sorgs­en)
    Wed 13 Oct 2021 21:11
    2982 visningar
    69 svar
    69
    2982

    Vem ska kämpa för mig nångång…

    Varför är jag den som blir bortvald i förhållanden jämt?

    När ska nån se att jag är värd det bästa?

    Jag menar detta ödmjukt o med sorg.

    Jag är bästa flickvännen. Jag ör omtänksam, fixar o donar, bra i sängen, glad o rolig o trevlig, social duktig kärleksfull lagar bra mat söt

    Men ändå räcker jag inte fram.

    Verkar inte värd ansträngning. Förstår inte det. Får liksom inte tillbaka. Jag gör allt

    Om jag skulle typ kräva nåt tillbaka är jag jobbig o tjatig

    Och så rinner det ut i sanden fast jag inte vill

    Är så olycklig o ensam

  • Svar på tråden Vem ska kämpa för mig nångång…
  • Anonym (Joill­e)
    Wed 13 Oct 2021 21:19
    #1
    +3
    Anonym (Sorgsen) skrev 2021-10-13 21:11:14 följande:

    Varför är jag den som blir bortvald i förhållanden jämt?

    När ska nån se att jag är värd det bästa?

    Jag menar detta ödmjukt o med sorg.

    Jag är bästa flickvännen. Jag ör omtänksam, fixar o donar, bra i sängen, glad o rolig o trevlig, social duktig kärleksfull lagar bra mat söt

    Men ändå räcker jag inte fram.

    Verkar inte värd ansträngning. Förstår inte det. Får liksom inte tillbaka. Jag gör allt

    Om jag skulle typ kräva nåt tillbaka är jag jobbig o tjatig

    Och så rinner det ut i sanden fast jag inte vill

    Är så olycklig o ensam


    Sanningen är att du inte ser dig objektivt. Du låter väldigt bekräftelsekrävande faktiskt. Om man ger och sedan förväntar sig tjänster i gengäld ger man inte på riktigt. Om man dessutom tjatar om att få saker i gengäld blir man störande på riktigt. Det tar död på all glädje som finns i att ge. När kärleken man ger blir till ett "betalningsmedel" i relationen.
  • Anonym (Sorgs­en) Trådstartaren
    Wed 13 Oct 2021 21:31
    #2

    Fast jag gör det för att jag vill o för att det är jag. Men får inte tillbaka

    Hur bra jag än är.

    Jag är snäll o försöker. Jag kräver inte, det var fel ord. Jag hoppas på kärlek tillbaks

  • Anonym (Pelle­)
    Wed 13 Oct 2021 21:46
    #3
    -7

    Du berättar bara om dina personliga egenskaper. Hur ser du ut ? Jobbar du aktivt på att se bra ut och hålla dig i trim även i förhållanden ?

  • Anonym (Rakt på sak)
    Wed 13 Oct 2021 21:51
    #4
    +1

    Du blir bortvald för att du är en dörrmatta.

  • Anonym (Sorgs­en) Trådstartaren
    Wed 13 Oct 2021 21:56
    #5

    Jag ser väl ok ut för min ålder. Fixar mig alltid o försöker se bra ut

  • Anonym (Fel)
    Wed 13 Oct 2021 21:59
    #6

    Du kanske har valt fel typ av killar hittills?

  • Anonym (Seriö­st?)
    Wed 13 Oct 2021 21:59
    #7
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-13 21:46:23 följande:

    Du berättar bara om dina personliga egenskaper. Hur ser du ut ? Jobbar du aktivt på att se bra ut och hålla dig i trim även i förhållanden ?


    Är du på riktigt????
  • Anonym (Pelle­)
    Wed 13 Oct 2021 22:01
    #8
    -6
    Anonym (Seriöst?) skrev 2021-10-13 21:59:41 följande:

    Är du på riktigt????


    Många kvinnor tjockar till sig under förhållandet. En vanlig orsak till att man tappar attraktionen.
  • Anonym (Less)
    Wed 13 Oct 2021 22:01
    #9
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-13 21:46:23 följande:
    Du berättar bara om dina personliga egenskaper. Hur ser du ut ? Jobbar du aktivt på att se bra ut och hålla dig i trim även i förhållanden ?
    Men kan du aldrig bara ge dig?! Ser du som din enda livsuppgift att trycka ner tjejer? Speciellt de som redan mår dåligt? INGEN kvinna ska nånsin behöva göra om sig för att bli älskad. Man ska bli älskad för den man är. Jag är sjukpensionär och gift. Men enligt dig borde det vara omöjligt eftersom jag inte kan träna som en blådåre. Men ser du, riktiga män tänker inte som du. De kan se kvinnors riktiga värde och inte bara en kropp.
  • Anonym (Rakt på sak)
    Wed 13 Oct 2021 22:02
    #10
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-13 22:01:11 följande:
    Många kvinnor tjockar till sig under förhållandet. En vanlig orsak till att man tappar attraktionen.
    Attraktion är en sak. Man behöver inte bete sig som en idiot mot sin partner för det. 
Svar på tråden Vem ska kämpa för mig nångång…