• Anonym (Grädd­paj)
    Wed 13 Oct 2021 23:09
    1392 visningar
    37 svar
    37
    1392

    Vad kallas det som clowner mular i ansiktet på varandra?

    Ja, som rubriken lyder: vad kallas det som clowner mular i varandras ansikten? Jag har alltid trott att det hette "gräddpaj" men så sa en vän till mig att det inte fanns nåt som hette så. När jag kollade i SAOL och SO står det mycket riktigt inte listat där, och när jag googlar på det får jag bara en massa porr-träffar (antagligen pga cream pie förmodar jag; jag visste dock inte att man kallar just det för gräddpaj på svenska XD)

    men, alltså, är det nån som vet vad man kallar detta om man inte kallar det gräddpaj???

  • Svar på tråden Vad kallas det som clowner mular i ansiktet på varandra?
  • Anonym (Paj)
    Wed 13 Oct 2021 23:25
    #1

    Jag har aldrig hört ordet och skulle bara säga paj om jag behövde förklara.

    Möjligen clownpaj och det kom jag på just nu. Det kanske folk skulle fatta?

    Men gräddpaj finns inte.

  • Anonym (tårta­)
    Thu 14 Oct 2021 00:10
    #2

    eh, på svenska gräddtårta, varför funderar du över det, tårta, tårta, med grädde på.

  • Anonym (X)
    Thu 14 Oct 2021 00:11
    #3

    Tårta.

  • Anonym (tårta­)
    Thu 14 Oct 2021 00:12
    #4
    Anonym (tårta) skrev 2021-10-14 00:10:21 följande:

    eh, på svenska gräddtårta, varför funderar du över det, tårta, tårta, med grädde på.


    Cream= grädde på engelska
    Pie= tårta

    Sen kallas manlig utlösning typ det samma , men jag tror att amerikanarna vet vilket som är vad, i sammanhang.

    Är du efter.
  • Thu 14 Oct 2021 01:15
    #5
    Anonym (tårta) skrev 2021-10-14 00:12:45 följande:
    Cream= grädde på engelska
    Pie= tårta

    Sen kallas manlig utlösning typ det samma , men jag tror att amerikanarna vet vilket som är vad, i sammanhang.

    Är du efter.
    Har aldrig hört ordet pie användas för tårta. Pie används för paj. Cake används för tårta.
  • Anonym (Q)
    Thu 14 Oct 2021 02:13
    #6

    Jag hade bara sagt paj, som i pajkastning. Grädd-biten hade jag lämnat utanför eller, om det absolut krävdes specifikation av innehåll av grädde, kallat det gräddtårta. Gräddpaj låter bara direktöversatt i mina öron.

  • Anonym (Grädd­paj) Trådstartaren
    Thu 14 Oct 2021 02:30
    #7
    Anonym (tårta) skrev 2021-10-14 00:10:21 följande:

    eh, på svenska gräddtårta, varför funderar du över det, tårta, tårta, med grädde på.


    Haha nej det är ju inte alls samma sak - clowner trycker ju inte gräddtårtor i varandras ansikten XD XD XD
    Anonym (tårta) skrev 2021-10-14 00:12:45 följande:
    Sen kallas manlig utlösning typ det samma , men jag tror att amerikanarna vet vilket som är vad, i sammanhang.
    Fullt medveten om detta. Däremot visste jag inte att man i svenskan använder gräddpaj för det...
    Tow2Mater skrev 2021-10-14 01:15:32 följande:
    Har aldrig hört ordet pie användas för tårta. Pie används för paj. Cake används för tårta.
    Nej, inte jag heller (trots att mitt förstaspråk är engelska). Amerikaner har ju fått för sig att "pie" även kan betyda pizza, men tårta - nä, aldrig hört.
    Anonym (Q) skrev 2021-10-14 02:13:25 följande:

    Jag hade bara sagt paj, som i pajkastning. Grädd-biten hade jag lämnat utanför eller, om det absolut krävdes specifikation av innehåll av grädde, kallat det gräddtårta. Gräddpaj låter bara direktöversatt i mina öron.


    Ja men det kan du ju ha rätt i? Så är det nog :) Tack!


  • Anonym (Cirku­sdirek­tören)
    Thu 14 Oct 2021 04:05
    #8
    +2

    Clownerna i Sveriges riksdag mular i alla fall partiprogram i varandras ansikten.

  • Anonym (Gott)
    Thu 14 Oct 2021 07:47
    #9
    Anonym (Cirkusdirektören) skrev 2021-10-14 04:05:14 följande:

    Clownerna i Sveriges riksdag mular i alla fall partiprogram i varandras ansikten.


    Förutom den där politikern som FAKTISKT blev gräddtårtemulad (av en privatperson)! Var det Åkesson? Minns inte.
  • Anonym (Grädd­paj väl?)
    Thu 14 Oct 2021 09:32
    #10
    Anonym (tårta) skrev 2021-10-14 00:10:21 följande:

    eh, på svenska gräddtårta, varför funderar du över det, tårta, tårta, med grädde på.


    Fast det är ju ingen tårta. Det är en paj lagad i aluminiumform (alltså bara pajdeg) och fylld med grädde. Att kalla det tårta är som att kalla en smörgås för smörgåstårta.

    Skulle också säga gräddpaj. En paj fylld med grädde.
Svar på tråden Vad kallas det som clowner mular i ansiktet på varandra?