• Jonisa
    Thu 14 Oct 2021 10:34
    43899 visningar
    206 svar
    +3
    206
    43899

    Under IVF-behandling - vill ni följas åt?

    Hej på er, jag är inte så erfaren på det här forumet men är för närvarande mitt uppe i mitt första behandlingsförsök någonsin med IVF. Jag är idag på sprutdag nr 6 och har genomfört mitt första ultraljud som såg helt ok ut. Jag mår relativt bra, känner av lite diffust illamående på morgonen samt någon gång ibland svag svag huvudvärk.

    Finns det någon som är i samma eller närliggande fas som vill följas åt? Vore roligt om det fanns en/ett par vettiga och rimliga personer som man kunde prata och diskutera tankar och funderingar med och följas åt under resan

  • Svar på tråden Under IVF-behandling - vill ni följas åt?
  • Jonisa
    Thu 6 Jan 2022 17:06

    Hur går det för er?

  • Fri 7 Jan 2022 08:08

    Hoppas på att det går bra. Symptomen har rullat på med tillägg för lätt illamående. Imorse kom dock lite torkat blod men brunt efter, men hoppas verkligen inte det är mer än en lite blödning denna gång.
    Väldigt förväntansfull och orolig inför UL nästa vecka, känns som det är det riktiga "grav-testet" för mig...

  • baraja­g36
    Fri 7 Jan 2022 08:26

    Hej hoppar på denna tråd. Satte i en 5dagars blastocyst i stimulerad cykel & i hade test dag på nyårsafton. Plus på stickan och hoppas att knodden vill stanna där. Är i 5+2 och symtom hittills trött, pyttelite känning av illamående på morgon kvisten, toabesök ofta,. Någon mer som har plussat? Håller alla tummar och tår för alla som kämpar i detta ??

  • Fri 7 Jan 2022 15:53

    Vul idag: Mitt lilla pyre lever! Hjärtat tickar och hen är 2 cm stor! Jag är så lycklig

  • Fri 7 Jan 2022 17:01

    Håller med Ma1986, Vul blir som det riktiga gravtestet. Om två veckor är det dags för mig. Idag går jag in i v 7 och känner mig ungefär som innan, min jävulska förkylning vill inte gå över och det lägger sordin på allt. Börjat må lite illa, kommer framåt dagen som ett äckel i magen och släpper liksom inte. Och så luktar saker så starkt.

    Frida: Det var underbara nyheter. Grattis :)

    Heja er allihop!

  • Jonisa
    Fri 7 Jan 2022 21:24
    Ma1986 skrev 2022-01-07 08:08:15 följande:

    Hoppas på att det går bra. Symptomen har rullat på med tillägg för lätt illamående. Imorse kom dock lite torkat blod men brunt efter, men hoppas verkligen inte det är mer än en lite blödning denna gång.

    Väldigt förväntansfull och orolig inför UL nästa vecka, känns som det är det riktiga "grav-testet" för mig...


    Spännande med UL, ja jag har för mig att om man med UL kunde bekräfta hjärtslag 7-8v in så minskar risken för komplikationer en hel del.

    Skönt att höra att allt går bra! Uppdatera sen efter UL!
  • Jonisa
    Fri 7 Jan 2022 21:26
    Elinelisabet skrev 2022-01-07 17:01:00 följande:

    Håller med Ma1986, Vul blir som det riktiga gravtestet. Om två veckor är det dags för mig. Idag går jag in i v 7 och känner mig ungefär som innan, min jävulska förkylning vill inte gå över och det lägger sordin på allt. Börjat må lite illa, kommer framåt dagen som ett äckel i magen och släpper liksom inte. Och så luktar saker så starkt.

    Frida: Det var underbara nyheter. Grattis :)

    Heja er allihop!


    Låter lite jobbigt med illamående men antar att det ändå påminner om att saker är som de bör vilket är bra!

    Så skönt att höra att allt går bra!
  • Sat 8 Jan 2022 10:00

    Stort grattis Frida, vilken lycka! Måste varit en lättnad att få se att allt ser bra ut.

    Elinelisabeth, vad tråkigt att du frtf är förkyld men antar det också är ett grav.symptom med nedsatt immunförsvar. Krya på dig!

  • Sat 8 Jan 2022 18:36
    Jonisa skrev 2022-01-07 21:26:17 följande:

    Låter lite jobbigt med illamående men antar att det ändå påminner om att saker är som de bör vilket är bra!

    Så skönt att höra att allt går bra!


    Ja det är ändå positivt även om det är obehagligt :)

    Tack Jonisa! Hur mår du? Har du fått vila upp dig efter alla sprutor?
  • Sat 8 Jan 2022 18:40
    Ma1986 skrev 2022-01-08 10:00:02 följande:

    Stort grattis Frida, vilken lycka! Måste varit en lättnad att få se att allt ser bra ut.

    Elinelisabeth, vad tråkigt att du frtf är förkyld men antar det också är ett grav.symptom med nedsatt immunförsvar. Krya på dig!


    Tack! Ja, det verkar vara så. Lättare sjuk och mer ihållande infektioner får man nog räkna med. Jobbigt, men skönt ändå att kroppen sätter det lilla embryot främst.
Svar på tråden Under IVF-behandling - vill ni följas åt?