• Anonym (Sippa­n)
    Thu 14 Oct 2021 17:51
    3359 visningar
    49 svar
    -6
    49
    3359

    Gör det något om du smygfotas på stranden när du är topless? Alla har ju redan sett brösten på stranden redan.

    Läste i en toplesstråd att vissa unvek att vara topless på stranden eftersom de kunde bli smygfotade. Men om man är topless på en strand där det vistas hundratals eller tusentals personer, då ser ju alla dina bröst redan. Vad gör dte då om du blir smygfotad eller inte? 

    Vad är du orolig för när hundratals människor redan ser dina bröst på stranden? 
    Handlar det om att du inte vill hamna på nätet? Vad gör det om du hamnar på nätet? Det kommer förmodligen vara fler som ser dina bröst i verkligheten på stranden, än antalet personer som kommer göra det på nätet. Tänk själv hur många miljarder porrbilder som finns på nätet. Du hade ju bara blivit i droppe i havet som ingen la märke till. 

    Hur resonerar du? Undrar verkligen.  

  • Svar på tråden Gör det något om du smygfotas på stranden när du är topless? Alla har ju redan sett brösten på stranden redan.
  • Anonym (llll)
    Thu 14 Oct 2021 17:56
    #1
    Anonym (Sippan) skrev 2021-10-14 17:51:54 följande:

    Läste i en toplesstråd att vissa unvek att vara topless på stranden eftersom de kunde bli smygfotade. Men om man är topless på en strand där det vistas hundratals eller tusentals personer, då ser ju alla dina bröst redan. Vad gör dte då om du blir smygfotad eller inte? 

    Vad är du orolig för när hundratals människor redan ser dina bröst på stranden? 
    Handlar det om att du inte vill hamna på nätet? Vad gör det om du hamnar på nätet? Det kommer förmodligen vara fler som ser dina bröst i verkligheten på stranden, än antalet personer som kommer göra det på nätet. Tänk själv hur många miljarder porrbilder som finns på nätet. Du hade ju bara blivit i droppe i havet som ingen la märke till. 

    Hur resonerar du? Undrar verkligen.  


    Man vill väl inte att foton ska hamna nånstans online.
    Vet inte hur du tänker men självklart är det fler som kan se online än på stranden, om personer lägger foton på tex en sida som familjeliv, eller sprider på nån porrsida där folk suktar just efter bröstbilder. 

    Och nej, jag är inte toppless på stranden. 

    Jag fattar inte varför du "verkligen undrar" detta. 
  • Anonym (smygf­ota)
    Thu 14 Oct 2021 18:00
    #2

    Bara ordet "smygfota" borde få dig att förstå vad som är fel.

    Integritet, är det något du känner till, varje människa bestämmer själv över sig själv.

  • Anonym (Sippa­n) Trådstartaren
    Thu 14 Oct 2021 18:00
    #3
    -1
    Anonym (llll) skrev 2021-10-14 17:56:58 följande:
    Man vill väl inte att foton ska hamna nånstans online.
    Vet inte hur du tänker men självklart är det fler som kan se online än på stranden, om personer lägger foton på tex en sida som familjeliv, eller sprider på nån porrsida där folk suktar just efter bröstbilder. 

    Och nej, jag är inte toppless på stranden. 

    Jag fattar inte varför du "verkligen undrar" detta. 
    Jag undrar för jag inte förstår argumentet. På en strand kommer ju massvis med män och killar se brösten. På internet kommer förmodligen färre att se brösten eftersom en sådan bild är en droppe i havet med tanke på hur jävla många bilder det finns där ute. Det kommer i slutändan vara färre som ser brösten online än antalet som ser de live på stranden. 

    Därför förstår jag inte. 
  • Anonym (Sippa­n) Trådstartaren
    Thu 14 Oct 2021 18:01
    #4
    -1
    Anonym (smygfota) skrev 2021-10-14 18:00:00 följande:

    Bara ordet "smygfota" borde få dig att förstå vad som är fel.

    Integritet, är det något du känner till, varje människa bestämmer själv över sig själv.


    Men i praktiken. 

    Om 100 pers ser dina bröst på stranden, och 15 gör det online, vad spelar det då för roll i praktiken? 
  • Anonym (smygf­ota)
    Thu 14 Oct 2021 18:02
    #5
    +1
    Anonym (Sippan) skrev 2021-10-14 18:00:33 följande:
    Jag undrar för jag inte förstår argumentet. På en strand kommer ju massvis med män och killar se brösten. På internet kommer förmodligen färre att se brösten eftersom en sådan bild är en droppe i havet med tanke på hur jävla många bilder det finns där ute. Det kommer i slutändan vara färre som ser brösten online än antalet som ser de live på stranden. 

    Därför förstår jag inte. 
    Vad är det du inte förstår med att ingen har rätt till en själv förutom en själv.
  • Anonym (Sippa­n) Trådstartaren
    Thu 14 Oct 2021 18:04
    #6
    Anonym (smygfota) skrev 2021-10-14 18:02:26 följande:
    Vad är det du inte förstår med att ingen har rätt till en själv förutom en själv.
    Jag förstår det, jag håller med dig. 

    Men du kan ju bli smygfotad även om du inte är topless + att om du är topless så har du ju trots allt låtit hela stranden se dina bröst och ta del av dig själv redan. 
  • Anonym (Ej toples­s men...­)
    Thu 14 Oct 2021 18:12
    #7

    Är ej topless men om jag har på mig bikini på stranden så väljer jag att visa mig nästan naken för de människorna som är där. Jag väljer däremot INTE att visa mig nästan naken inför resten av världen.

    Har absolut inget emot om jag skulle fångas på bild i hörnet på nån som fotar något annat, skulle dessutom vara helt ok om någon (av någon anledning) ville fota mig och frågade först, men inte fota mig i smyg tack (Om nu någon skulle vilja göra det).

  • Anonym (smygf­ota)
    Thu 14 Oct 2021 18:13
    #8
    Anonym (Sippan) skrev 2021-10-14 18:04:12 följande:
    Jag förstår det, jag håller med dig. 

    Men du kan ju bli smygfotad även om du inte är topless + att om du är topless så har du ju trots allt låtit hela stranden se dina bröst och ta del av dig själv redan. 
    Ok, men jag har rätt till mig, det har ingen annan.

    Jag kanske är toppless för att det är sjukt obekvämt med bh/bikinitop och skönt att känna solens strålar på kroppen, vad faan ger det för rätt till någon annan.

    Män får gå barbröstade som de vill, det är deras rättighet, allt är inte sexuellt, ibland kanske man bara vill känna sig fri.
  • Anonym (smygf­ota)
    Thu 14 Oct 2021 18:17
    #9
    Anonym (smygfota) skrev 2021-10-14 18:13:36 följande:
    Ok, men jag har rätt till mig, det har ingen annan.

    Jag kanske är toppless för att det är sjukt obekvämt med bh/bikinitop och skönt att känna solens strålar på kroppen, vad faan ger det för rätt till någon annan.

    Män får gå barbröstade som de vill, det är deras rättighet, allt är inte sexuellt, ibland kanske man bara vill känna sig fri.
    Förövrigt, solar inte topless, men kommer ihåg när jag typ var 16, tågluffade, franska rivieran, ingen brydde sig där, kände nåt, en helt sjuk Amerikan, stod på strandpromenaden och filmade hela stranden, han hade aldrig sett något liknande, det var sjukt obehagligt, skällde ut honom, han gick till slut tveksamt, för han ville se mer.

    Jag mår fortfarande ill när jag tänker på det.
  • Anonym (Sippa­n) Trådstartaren
    Thu 14 Oct 2021 18:19
    #10
    Anonym (smygfota) skrev 2021-10-14 18:13:36 följande:
    Ok, men jag har rätt till mig, det har ingen annan.

    Jag kanske är toppless för att det är sjukt obekvämt med bh/bikinitop och skönt att känna solens strålar på kroppen, vad faan ger det för rätt till någon annan.

    Män får gå barbröstade som de vill, det är deras rättighet, allt är inte sexuellt, ibland kanske man bara vill känna sig fri.
    Men om du går runt med dina bröst blottade på stranden så antar jag att du räknar med att folk kommer se de/brösten. Då har de ju fått ta del av dina bröst redan. Och de är antaglig fler till antalet än personerna som skulle se de online. 

    Så vad spelar det för roll? Har inte folk redan tagit del av brösten när du är på stranden? 
Svar på tråden Gör det något om du smygfotas på stranden när du är topless? Alla har ju redan sett brösten på stranden redan.