• Fri 15 Oct 2021 07:15
    20592 visningar
    110 svar
    +1
    110
    20592

    Plussat efter IVF okt 2021

    Fler som nyligen plussat efter IVF som vill följas åt?

  • Svar på tråden Plussat efter IVF okt 2021
  • Sun 17 Oct 2021 18:19
    #11
    Linsen8808 skrev 2021-10-16 19:29:10 följande:

    Grattis till er!! Håller tummarna! När plussade du?


    Vi plussade (testade) 1:a oktober på BIM+1, men testdag var typ 6:e.

    BF 9/6 om jag tänkt räknat rätt från ägglossningen. ??
  • Sun 17 Oct 2021 18:25
    #12

    Jag är i v7 (6+2) och mår så otroligt dåligt! kräks strax efter att jag ätit minsta lilla och kan inte vara igång speciellt mycket där mellan heller för att det ska trigga igång en ny uppkastning. ????

    Mådde dåligt med dottern också men minns inte att det var så här förlamande!

    Hur mår ni andra? ??

  • Tue 19 Oct 2021 09:26
    #13
    Kaol81 skrev 2021-10-17 18:25:05 följande:

    Jag är i v7 (6+2) och mår så otroligt dåligt! kräks strax efter att jag ätit minsta lilla och kan inte vara igång speciellt mycket där mellan heller för att det ska trigga igång en ny uppkastning. ????

    Mådde dåligt med dottern också men minns inte att det var så här förlamande!

    Hur mår ni andra? ??


    Usch, usch! Samtidigt ett bra tecken? Jag var med om en MA och mådde inte illa, så nu letar jag efter tecken på illamående och blir orolig när jag mår bra. Jösses vilken känslomässig berg-och-dalbana det är! Jag är i v. 5 (4+5) och har mått illa till och från. Igår mådde jag riktigt illa på dagen, men idag än så länge inget. Det är ju fortfarande tidigt i graviditeten, illamåendet kommer ju något senare för de allra flesta har jag läst. Hur går det för er andra? Känner ni något illamående och vilken vecka är ni i?
  • Tue 19 Oct 2021 12:50
    #14

    Hej! Så roligt. Jag är också gravid i 5+5 efter IVF och har tidigt ultraljud den 2/11 ????

  • Tue 19 Oct 2021 12:50
    #14

    Hej! Så roligt. Jag är också gravid i 5+5 efter IVF och har tidigt ultraljud den 2/11 ????

  • Tue 19 Oct 2021 13:54
    #15
    noyen skrev 2021-10-19 12:50:05 följande:

    Hej! Så roligt. Jag är också gravid i 5+5 efter IVF och har tidigt ultraljud den 2/11 ????


    Välkommen! :)
  • Tue 19 Oct 2021 15:53
    #16

    Tack snälla!

  • Tue 19 Oct 2021 19:58
    #17
    Linsen8808 skrev 2021-10-19 09:26:49 följande:

    Usch, usch! Samtidigt ett bra tecken? Jag var med om en MA och mådde inte illa, så nu letar jag efter tecken på illamående och blir orolig när jag mår bra. Jösses vilken känslomässig berg-och-dalbana det är! Jag är i v. 5 (4+5) och har mått illa till och från. Igår mådde jag riktigt illa på dagen, men idag än så länge inget. Det är ju fortfarande tidigt i graviditeten, illamåendet kommer ju något senare för de allra flesta har jag läst. Hur går det för er andra? Känner ni något illamående och vilken vecka är ni i?


    Jag är i v 7( 6+4) har haft ett väldigt kraftigt illamående sen typ 5+3. Kom fortare än vad jag minns med mina tidigare graviditeter. Men det är ju bättre och sämre dagar.

    Förstår verkligen det där med att leta symptom!

    Jag har inte ont i brösten som jag haft tidigare, och inte så där lamslaget trött. Men ett kraftigare illamående och mer kräkningar. Men får ibland för mig att jag bara inbillar mig och att jag på något sätt styr över att jag kräks.. men sen tänker jag att bara att jag tänker så är ett bevis på att jag är gravid.

    Hoppas att du får (en lagom dos) illamående och andra symptom så att du kan känna dig lugnare och slippa den här berg o dalbanan snart.
  • Wed 20 Oct 2021 19:42
    #18

    Hej! Jag är gravid efter ivf, v 5+6 idag. Jag tar progesteron och ska fortsätta med det VUL som är v 8+5. När jag var gravid i våras fick jag MF dagen efter jag slutade med progesteron fast var då bara i v 5 så har därför bett om att få fortsätta.

    Nu ringde jag precis till kliniken då de hade skrivit ut för lite och fick då prata med en halvtjurig barnmorska som sa att missfalls blödningar kan skjutas upp när man tar progesteron. Alltså att missfallet inte märks eftersom blödningen skjuts upp pga progesteronet. Känner mig jätteilla till mods nu :/ Hade en liten blödning i fredags natt, alltså bara på pappret, men har haft ganska mkt mensvärks-känningar efter det.. Har inte jättemkt gravidsymptom heller, lite ömma bröst på sidorna och lite tröttare än vanligt.

    Någon mer som hört nått om det är vanligt att missfallsblödning blir förskjuten av progesteronet? Hur gör ni med progesteron?

  • Wed 20 Oct 2021 20:33
    #19
    Vicktoria88 skrev 2021-10-20 19:42:42 följande:

    Hej! Jag är gravid efter ivf, v 5+6 idag. Jag tar progesteron och ska fortsätta med det VUL som är v 8+5. När jag var gravid i våras fick jag MF dagen efter jag slutade med progesteron fast var då bara i v 5 så har därför bett om att få fortsätta.

    Nu ringde jag precis till kliniken då de hade skrivit ut för lite och fick då prata med en halvtjurig barnmorska som sa att missfalls blödningar kan skjutas upp när man tar progesteron. Alltså att missfallet inte märks eftersom blödningen skjuts upp pga progesteronet. Känner mig jätteilla till mods nu :/ Hade en liten blödning i fredags natt, alltså bara på pappret, men har haft ganska mkt mensvärks-känningar efter det.. Har inte jättemkt gravidsymptom heller, lite ömma bröst på sidorna och lite tröttare än vanligt.

    Någon mer som hört nått om det är vanligt att missfallsblödning blir förskjuten av progesteronet? Hur gör ni med progesteron?


    Jag skulle sluta samma dag som jag hade testdag. Vet inte om du har något bakomliggande? Jag gör ju IVF pga att vi är ett samkönat par. Men har inte hört att progesteronet skulle skjuta upp missfallet. Missfall sker ju främst om embryot har kromosomfel. I sällsynta fall beror det på faktorer hos kvinnan. Är ditt gravtest fortfarande positivt? Det är ju så många som får färgade flytningar/blödningar verkar det som, trots graviditet. Kram till dig
Svar på tråden Plussat efter IVF okt 2021